Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره)، ضمن بیان اینکه آمریکا سعی دارد در سازمان ملل علیه ایران توطئه کند و این تلاش را در همه زمینه‌ها پیگیری می‌کند، بیان کرد: همه کشورهای دنیا می‌دانند که ایران به تمام تعهدات بین‌المللی‌اش عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امروز آمریکا در بین کشورهای مختلف منزوی است، افزود: دشمنان نظام اسلامی و بدخواهان در این فکر بودند که با خروج آمریکا از برجام ایران از توافق هسته‌ای خارج می‌شد و می‌توانند این کشور را مورد هجمه قرار دهند اما این توطئه نیز خنثی شد.

ایران به تعهداتش پای بند است

امام‌جمعه موقت سمان بابیان اینکه ایران نشان داد به تمام تعهداتش پایبند است، بیان کرد: مردم ایران اسلامی نشان دادند که در هر مقطع و هرزمانی که اراده کنند دشمنان را شکست خواهند داد و توطئه‌هایشان را به خودشان بازمی‌گردانند.

عبدوس بابیان اینکه ابتکار عمل در مذاکرات با ایران اسلامی بود، بیان کرد: مسئولان نظام اسلامی با ماندن در تعهدات بین‌المللی نگذاشتند که اروپا به آمریکا نزدیک شود.

وی بابیان اینکه دشمنان وقتی از این امر ناامید شدند دست به دامن جنگ اقتصادی و فرهنگی شدند، تأکید کرد: باید بیش از هرزمانی امروز هوشیار و بصیر باشیم و به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفع توطئه‌های دشمنان گوش سپاریم.

ایران در اوج اقتدار

امام‌جمعه موقت سمنان بابیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است، تأکید کرد: همان‌طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیده می‌شود سه مقوله شامل توان هسته‌ای، توان موشکی و نفوذ ایران در منطقه عوامل قوت و اقتدار نظام محسوب می‌شوند.

عبدوس بابیان اینکه امروز دشمن موضوع موشکی را پیش کشیده است، ادامه داد: توطئه دشمنان از این منظر شامل سوق دادن برجام به مقوله موشکی بود که به حمدالله از این امر نیز نتیجه‌ای برایشان حاصل نشد.

وی بابیان اینکه همه باید بدانند قدرت موشکی ایران قابل‌مذاکره نیست، توضیح داد: وقتی دشمن سعی کرد تا برجام را با مقوله موشکی گره بزند حتی بسیاری کشورهای جهان نیز با آن‌ها همراهی نکردند امروز همچنین مردم ما می‌دانند که تمام تلاش دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی است.

ضرورت توجه به تولید داخل

امام‌جمعه موقت سمنان درباره مسائل اقتصادی کشور به‌خصوص از مردادماه ۹۷ تاکنون، گفت: موضوع اقتصادی نیز یکی از برنامه‌های متنوع دشمن علیه ایران اسلامی محسوب می‌شود که تلاش دارند ایران و ایرانی را تضعیف کنند.

عبدوس بابیان اینکه برخی بازی‌های پشت پرده‌در بازار دلار و سکه از سوی دشمنان اداره می‌شد، بیان کرد: این موضوعات در کنار اعلام تاریخ ۱۳ آبان برای آغاز تحریم‌های آمریکا همگی نشان از توطئه علیه ایران اسلامی می‌دهد.

وی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنایت خدا و همراهی ملت را سه مثلث عدم موفقیت دشمنان در حوزه جنگ اقتصادی با ایران اسلامی دانست و تأکید کرد: دشمنان برای ایجاد نارضایتی مردمی و ایجاد اغتشاش نقشه داشتند که مانند همیشه شکست خوردند.

هراس آمریکا از ایران

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه سخنان خود نفوذ ایران اسلامی در بین ملت‌های منطقه را عامل هراس آمریکا از ایران دانست و تأکید کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی بر همگان ثابت‌شده است اما باید به شکل روزافزون این اقتدار را با تقویت مسائل اقتصادی درون کشور و به‌خصوص تولید، بهبود ببخشیم.

عبدوس بابیان اینکه آمریکا به اذعان سران خودشان هفت هزار میلیارد دلار برای مسئله سوریه هزینه کرد تا به اهداف خود برسد، تأکید کرد: این کشور قصد داشت ایران را نیز مانند سوریه کند اما نتوانست و دراین‌باره نیز شکست خورد.

کد خبر 4484694

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت از زمان جنگ غزه در هفتم اکتبر بر تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه متمرکز بوده‌ایم. ما در هیچ عملیات هجومی علیه ایران شرکت نکردیم. ما به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خودش و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند هستیم. تلاش می‌کنیم تا اسرائیل بتواند از خودش دفاع کند.

به نقل از الجزیره، بلینکن در اظهاراتی علیه ایران گفت: ما ایران و اسرائیل را به کاهش تنش دعوت می‌کنیم. اولویت ما کاهش تنش است و خواهان خویشتن‌داری هستیم. ما به مجازات ایران به دلیل فعالیت‌های این کشور که ثبات را برهم می‌زند، پایبند هستیم و حمله اخیر بی سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم. گروه هفت تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. ما به همکاری با شرکایمان برای کاهش تنش در منطقه ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو در مورد آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است.

وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز این که بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G۷ روی آن متمرکز شده است ... این است که کار ما برای کاهش تنش‌ها است.

بلینکن هم‌چنین گفت: ما خواهان حمایت از تلاش‌های انسانی در غزه و توزیع بهتر کمک‌ها و تحقق آتش‌بس هستیم.

بلینکن مدعی شد: حماس تنها طرفی است که مانع آتش‌بس می‌شود. حماس خواهان نابودی اسرائیل است و ما می‌خواهیم عدم تکرار عملیات هفت اکتبر را تضمین کنیم.

وی تأکید کرد: ما از عملیات گسترده نظامی در رفح حمایت نمی‌کنیم. هرگونه عملیات نظامی در رفح با وجود غیرنظامیان تبعات خطرناکی خواهد داشت. چند هفته است که با اسرائیل مذاکراتی درباره رفح داریم. ما به تشکیل کشور فلسطین از طریق دیپلماسی پایبند هستیم و برای تشکیل چنین کشوری با ضمانت‌های امنیتی برای اسرائیل تلاش می‌کنیم. خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که اسرائیل در آن نقش داشته باشد و مسئله فلسطین حل شود. زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز نیامده است.

منبع: ایسنا

tags # اسرائیل ، اصفهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند
  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند