Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:21:56 GMT

ریشه بسیاری از ناهنجاریها در بی اعتقادی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۲۳۷۱

ریشه بسیاری از ناهنجاریها در بی اعتقادی است

قم - ایرنا- استاد حوزه علمیه شیراز گفت: بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ریشه در بی دینی و بی اعتقادی دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: امروز برای نجات و رهایی از بند مشکلات و گرفتاری ها در جامعه، باید در دل و جان و عمل، نه در حرف و ظاهر به خداوند متعال ایمان و اعتقاد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی دیگر از عوامل برطرف شدن مشکلات در جامعه را جهاد و تلاش خستگی ناپذیر در مسیر پروردگار دانست و گفت: مؤمنان باید جان و مال خود را برای کسب رضایت الهی به کار بگیرند و تا می توانند باید برای رفع نیازهای مردم و نظام اسلامی تلاش کنند.
استاد حوزه علمیه شیراز در ادامه افزود: یکی از مهمترین مسائلی که امروز در جامعه فراموش شده و بسیاری از گرفتارها و مشکلات را بوجود آورده است، سخن گوهربار امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است که می فرمایند «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند».
وی بر ضرورت بصیرت در دینداری و استحکام در اعتقادات تأکید کرد و گفت: مردمداری و خدمت به خلق خدا برای کسب رضایت پروردگار متعال، از اهمیت و جایگاه ویژه در درگاه الهی برخوردار است و انسان برای رسیدن به کمال و سعادت باید دغدغه مند و در اندیشه رفع مشکلات مردم و جامعه باشد.
حدائق در پایان تصریح کرد: امروز با وجود منابع عظیم و نعمت های بیشمار الهی در کشورهای اسلامی، متأسفانه مستکبران غربی به آنها مسلط شده اند، زیرا امت های مسلمان از آموزه های قرآنی و نبوی فاصله گرفته اند و پیوندشان با قرآن و معارف الهی را از دست داده اند.
8146/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاد حوزه علميه قم سخنراني پيش از خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند