Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:35:55 GMT

طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در 10 استان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۲۵۲۷

طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در 10 استان اجرا می شود

تبریز-ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در تعداد 10 استان کشور اجرا می شود و آمادگی داریم تا این طرح را در آذربایجان شرقی هم عملیاتی کنیم.

عیسی منصوری روز جمعه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هریس اظهار داشت: این طرح در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی است که سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی به عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را بصورت هدفمند اجرا نماید.
منصوری با بیان اینکه محکم برخورد کردن با بخش خصوصی نمی تواند فضای کسب و کار را بهبود بخشد، اظهار داشت: سختگیری در اجرای قوانین در بین شهرستان ها و استان ها نتیجه عکس بین مردم دارد.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر کشور با چالش های متعددی روبروست و هر خطایی از مدیران دولتی می تواند به مشکلات دامن بزند.
وی افزود: پشت میز نشینی و جواب رد دادن به مردم را هر کسی می تواند انجام دهد و وقتی ما در دولت مسئولیت قبول می کنیم باید آنقدر مسئولیت پذیر باشیم که امور اداری مردم را خودمان پیگیری کنیم.
منصوری با بیان اینکه قوانین کشور در زمان حاضر به گونه ای است که دیگر قاچاق و واردات پوشاک همانند گذشته صرف نمی کند، ادامه داد: بازار پوشاک کشور نسبت به سال های گذشته تفاوت زیادی داشته به طوری که شاید در گذشته قاچاق و واردات پوشاک سود خوبی داشت اما اکنون تولید بیش از قاچاق و واردات پوشاک سودمند است.
وی اضافه کرد: رفته رفته کفش تبریز که در نوع خود به برند تبدیل شده است می رود تا صنعتی شود و با توجه به اینکه تولیدکنندگان کفش این شهر علاقه دارند تا صنعت کفش را گسترده تر دهند، پیشنهاد می کنیم تا کارگاه های تولید کفش در شهرستان هریس راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه قالی بافان هریسی به لحاظ مشکلات موجود نمی توانند با تمام توان در این صنعت فعالیت کنند، گفت: رکود در فرش هریس نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم هاست.
بیت الله عبداللهی با اشاره به مشکلات قالی بافان هریسی اظهار داشت: فرش هریس زبانزد خاص و عام است و می توان اینگونه گفت که فرش هریس، آذربایجان شرقی را به قطب فرش نفیس کشور و حتی دنیا معروف کرده اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که از ناحیه تحریم ها به وجود آمده خللی در صادرات این فرش ایجاد شده است.
وی، کم آبی در بخش های کشاورزی و شرب را از جمله مهم ترین مشکلات شهرستان هریس عنوان کرد و افزود: بحران کم آبی شرایط سختی را به وجود آورده و بخش کشاورزی هریس در حال نابودی است.
وی از تعطیلی شعبه بانک توسعه تعاون شهرستان هریس انتقاد کرد و گفت: بانک توسعه تعاون در هریس شعبه ای داشت که متاسفانه به بهانه این که توجیه اقتصادی ندارد تعطیل کرده اند.
عبداللهی گفت: متاسفانه بانک ها به خاطر آنکه دنبال سود بیشتری هستند از پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه گذاری امتناع می کنند و کارآفرینان از لحاظ نقدینگی مشکلات زیادی دارند که اگر دولت در شرایط فعلی از کارآفرینان حمایت نکند در معرض تعطیلی و ورشکستگی قرار می گیرند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور قوانین برای تمامی مناطق و استان ها و شهرستان ها یکسان است اما در مناطق ما قوانین با جدیت اجرا می شود که به نظر می رسد یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان ها اجرای سختگیرانه قوانین باشد.
عبداللهی با بیان اینکه تامین معیشت و نیازهای قالی بافان هریسی می تواند در رونق صنعت فرش آذربایجان شرقی تاثیرات مثبتی داشته باشد، افزود: همان طور که برخی از مسئولان کشوری و استانی به دنبال حمایت از صنایع بزرگ هستند باید از صنایع کوچک و مشاغل خانگی نیز حمایت کنند.
وی یادآوری کرد: تسهیلات حمایتی و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان قابل توجه نبوده و همین امر باعث شده تا این شهرستان از لحاظ رتبه بندی بین شهرستان ها جایگاه مناسبی نداشته باشد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3071/3038/7227

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال مشاغل خانگي طرح ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح راهداری نوروزی در جاده‌های مواصلاتی شهرستان هریس

به گزارش خبرنگار مهر، میثم فرجی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این طرح، تسهیل عبور و مرور و ایمنی ترافیک در جاده‌ها است. در ایام نوروز راهداران به همراه ماشین آلات راهداری در قالب تیم‌های راهداری برای ارائه خدمات به مسافران در جاده‌های مواصلاتی شهرستان هریس مستقر می‌شوند.

وی گفت: تیم‌های راهداری با استقرار در بزرگراه اهر- هریس- تبریز و خواجه-ورزقان در کنار سایر تیم‌های امدادی آماده ارائه خدمات به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

کد خبر 6056921

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد مصوبات اداری چالوس اجرا شد
  • زنان چگونه شغل خانگی راه بیندازند؟ | سهم چشمگیر زنان از مشاغل خانگی
  • اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • سهم چشمگیر زنان از مشاغل خانگی | زنان چگونه شغل خانگی راه بیندازند؟
  • اختصاص 5 میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • آغاز طرح راهداری نوروزی در جاده‌های مواصلاتی شهرستان هریس
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شبستر
  • برپایی بازارچه دائمی مشاغل خانگی در فردیس
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به متقاضیان شهرستان شبستر
  • از مشاغل خانگی در دلوار با تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌شود