Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران، وضعیت بازنشستگی کارمندان دولت که بیمه سلامت دارند را توضیح داد.

دکتر کوروش فرزین ،  درباره چگونگی  بازنشستگی کارمندان دولت که بیمه سلامت دارند، گفت: کارکنان دولت عمدتا دو صندوق برای خدمات بیمه‌ای خود دارند، یک صندوق بیمه سلامت است که برای بحث درمان کارکنان دولت است و حق بیمه درمان از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و یک سهمی هم برای بازنشستگی و حقوق مستمری از حقوق‌شان کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهمی که برای بازنشستگی از حقوق این کارکنان کسر می‌شود،  به صندوق بازنشستگی کل کشور واریز می‌شود. این در حالیست که در سازمان تامین اجتماعی این دو موضوع یعنی حق بیمه درمان و سهم بازنشستگی، در یکدیگر ادغام هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: برای بازنشستگان بیمه سلامت بعد از بازنشستگی، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود با این تفاوت که دفترچه از حالت شاغل به مستمری‌بگیر تغییر می‌کند.

فرزین همچنین با اشاره به قرارداد این سازمان بیمه‌گر با ۶ هزار مرکز درمانی در استان تهران افزود: حدود ۱۰۴ بیمارستان نیز با بیمه سلامت قرارداد دارند که از این تعداد، ۵۳ بیمارستان دولتی و مابقی خصوصی،  خیریه و یا دولتی غیر دانشگاهی مانند بیمارستان‌های وابسته به نیروی مسلح یا تامین اجتماعی هستند.

به گفته وی، حدود ۳هزار پزشک نیز در تهران با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که هزار تن از آنها متخصص و حدود ۲هزار تن نیز پزشک عمومی هستند.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BOF برچسب ها: بازنشستگی ، بیمه ، کارمندان ، بیمه سلامت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازنشستگی بیمه کارمندان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود