Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  اصحاب رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می توانند از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه برای ثبت نام اقدام کنند.

 مقررات صدور کارت جشنواره  به شرح زیر است:

علاقمندان با مراجعه به سامانه جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com ثبت نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

این زمان غیرقابل تمدید است و به تقاضا‌هایی که بعد از تاریخ مقرر یا خارج از سامانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اگرسهمیه مازاد برای دبیرخانه جشنواره فراهم شود، فراخوان مجدد منتشر می‌شود تا امکان ثبت‌نام متقاضیانی که در مهلت مقرر نام‌نویسی نکرده‌اند، فراهم شود.

شیوه‌نامه ثبت‌نام به شرح زیر است:

۱- متقاضیانی که در دوره گذشته مراحل ثبت نام را طی کرده‌اند برای این دوره، تنها نیاز به بارگذاری معرفی‌نامه جدید و نمونه اثر (منتقدان) و ویرایش اطلاعات (در صورت لزوم) دارند.

۲- برای خبرنگاران، معرفی‌نامه با امضای مدیرمسئول رسانه نیاز است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می‌شود که واجد شرایط زیر باشند:

الف- اسامی آنها در فهرست رسانه‌های دارای مجوز و در حال انتشار (قابل مشاهده در وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) موجود باشد.

ب- گستره توزیع کشوری

ج- ارتباط رسانه با رویداد‌های سینمای ایران

۳- سهمیه رسانه‌ها با توجه به حجم تقاضا، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. بر این اساس به معرفی‌شدگان هر رسانه به ترتیب اولویت مندرج در نامه و سابقه حرفه‌ای، کارت خبرنگاری تعلق می‌گیرد و اصلاح بعدی اولویت‌ها پذیرفته نیست.

۴- برای عکاسان متقاضی، معرفی‌نامه از رسانه معتبر (بر اساس رتبه‌بندی رسانه‌ها در معاونت مطبوعاتی شامل ۱۰ خبرگزاری، ۱۰ روزنامه، ۱۰ پایگاه خبری، ۵ سایت سینمایی و روزنامه‌های سینمایی) ضروری است.

۵- صرفا شماره خودرویی که در کارت درج می‌شود امکان استفاده از پارکینگ را دارد.

۶- برای اعضای انجمن منتقدان ارائه سه نمونه یادداشت، گزارش یا نقد مرتبط با فیلم‌ بخش‌های مختلف دوره قبل که در طول یک سال گذشته به نام متقاضی در یکی از رسانه‌ها منتشر شده باشد، ضروری است.

۷- منتقدان متقاضی بر اساس لیست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بررسی می شوند.

۸- برای منتقدان و خبرنگاران سینمایی پیشکسوت، سهمیه محدود و جداگانه‌ای منظور می‌شود اما لازم است در فراخوان شرکت کنند.

۹- میزان حضور در سالن رسانه‌های دوره قبلی جشنواره فیلم فجر، یکی از ملاک‌های ارزیابی درخواست‌ها خواهد بود.

۱۰- ثبت‌نام نمایندگان برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست کامل متقاضیان کارت جشنواره و دلایل تایید یا  تایید نشدن آنها منتشر خواهد شد.

امید است با همکاری اصحاب رسانه، شاهد برگزاری مناسب این رویداد هنری باشیم.

انتهای پیام/

 ثبت‌نام اصحاب رسانه برای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از فردا آغاز می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: متأسفانه روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که ۷۰ درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین به عنوان شعار هفته زمین پاک در نظر گرفته شده و لازم است در این هفته اقدامات اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و ترویجی انجام شود. 

وی با اشاره به پیش‌بینی جشنواره مشترکی در ارتباط با موضوعات ترویج فرهنگ محیط زیست با عنوان نامه‌ای از طبیعت، افزود: 20 عنوان برنامه در هفته زمین پاک از جمله برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، تجلیل از فعالان حوزه پسماند، افتتاح پروژه، تبلیغات محیطی، تربیون‌های نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، پاکسازی جاده‌ها از پسماند، همکاری با کانون پرورش فکری استان در سطح استان اجرایی می‌شود. 

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و  محیط زیست، گفت: 68 خانه محیط زیست  در استان وجود دارد که در هر یک از خانه‌های محیط زیست برنامه‌هایی در زمینه پسماند و زیست محیطی برگزار می‌شود. 

یوسفی بیان کرد: در سطح کشور و استان 20 درصد پسماندهای خانگی را پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند، روزانه صدها تن پلاستیک مصرف می‌شود که باید فرهنگ نه به پلاستیک نهادینه‌سازی شود، آیین نامه نحوه استفاده  از پلاستیک سال گذشته ابلاغ شد که باید اجرایی شود، متأسفانه روزانه 900 تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که 70 درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. 

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت باید از ظرفیت کودکان و نوجوان استفاده شود، از این جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان مرکزی با توجه به تجربه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست در سال 1402 و اجرای جشنواره استانی نامه‌ای از طبیعت داشت مقرر شد امسال این جشنواره به صورت ملی اجرا شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه‌نگاری آشنا می‌شوند و می‌توان ذوق کودکان در جهت حفاظت از طبیعت پرورش داد و از ظرفیت کودکان و نوجوانان  به عنوان همیاران محیط زیست در آینده بهره‌مند شویم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره نامه‌ای به طبیعت از پاییز سال گذشته کلید خورد و در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا 31 فروردین ماه امسال ادامه دارد، جشنواره در 2 بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود. 

منصوری بیان کرد: قالب آثار، نامه است که کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت نام‌هایی را خطاب به انسان‌ها می‌نویسند، تاکنون یک هزار و 409 اثر به دبیرخانه رسیده که برخی از آثار در سایت به ثبت رسیده است و برخی دیگر از طریق پست یا شماره‌های واحد ادبی ارسال شده است. 

وی ادامه داد: مهلت بارگزاری آثار تا 31 فروردین ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره در بازه زمانی 15 تا 22 خرداد ماه در هفته محیط زیست برگزار می‌شود و برای تمام گروه‌های سنی سه هدیه نقدی در نظر گرفته شده است. استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت است و امیدواریم این امر در سطح ملی ساری و جاری شود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه