Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هیات عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی یک بار و دانشگاه‌های علوم پزشکی کم برخوردار دو بار در سال فراخوان جذب هیات علمی اعلام کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر هیات عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی از بررسی پیشنهادات وزارت بهداشت و معاونت آموزشی وزارت متبوع در خصوص فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن ارائه گزارشی از روند جذب هیات علمی علوم پزشکی در یک سال گذشته اظهار داشت: از سال 92 به طور متوسط یک هزار و 200 نفر عضو هیات علمی جذب شده اند و با توجه به بازنشستگی حدود یک هزار و 900 نفر عضو هیات علمی در طول پنج سال گذشته و تحصیل حدود 250 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در وزارت بهداشت، برای جبران کمبود اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به ناچار و متاسفانه افرادی که متعهد به خدمت به عنوان ضریب k به وزارت بهداشت بوده اند را به عنوان عضو هیات علمی موقت به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق کرده ایم تا در امور مربوط به آموزش علوم پزشکی خللی وارد نشود.
حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه هیات علمی های موقت و ضریب k به دلیل زمان کم خدمت، کیفیت و بهره وری لازم را ندارند و طبیعا نمی توانیم برای یک برنامه طولانی مدت که نیاز جدی حوزه آموزش و پژوهش است، روی این افراد حساب کنیم.
هر ساله در کشور آمریکا ازسوی موسسه‌ای به نام کالیفرنیا که در حدود 800 تا 900 نفر کارمند دارد، با بررسی، رصد و تعریف خدمات پزشکی، ارزش نسبی خدمات را محاسبه و به‌صورت حق‌الزحمه‌ای برای پزشکان به نام شاخص K اعلام می‌کنند.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور و معاونت توسعه وزارت بهداشت هر چه سریعتر فراخوان سراسری جذب هیات علمی وزارت بهداشت را برگزار کنیم .
حسینی به پیشنهاداتی که در جلسه اخیر هیات عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تائید قرار گرفت اشاره کرد و افزود: مقرر شد فرآیند جذب اعضای هیات علمی براساس سند آمایش سرزمینی و کلان مناطق 10 گانه کشور صورت گیرد و دانشگاه های علوم پزشکی و کلان مناطق آمایشی طوری برنامه ریزی کنند که در راستای توسعه دانش های بین رشته ای و ماموریت های ویژه واسپاری شده حرکت کنند تا از طریق جذب اعضای هیات علمی بتوانیم در راستای اهداف پیش بینی شده در برنامه های طرح تحول گام برداریم.
وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دانشگاه های بزرگ یک بار در سال و دانشگاه های کم برخوردار که فرصت زیادی برای جذب هیات علمی ندارند 2 بار در سال فراخوان جذب هیات علمی داشته باشند.
حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از افراد توانمند با سنین پایین اظهار داشت: از این پس سقف سنی برای جذب مرتبه مربی 30 سال و مرتبه استادیار 40 سال خواهد بود. البته این سقف سنی با تائید صلاحیت علمی و توانمندی افراد توسط هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت، تا 5 سال هم قابل افزایش است.
حسینی توضیح داد که این موضوع بدان معناست که برای جذب مربی حداکثر تا 35 سال و استادیار تا 45 سال به عنوان سقف سنی می توان عضو هیات علمی جذب کرد.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در مسیری گام برداشت تا اعضای هیات علمی جوانتر با توانمندی های بیشتر و با ماندگاری طولانی تر به حوزه آموزش و پژوهش ورود کنند که براین اساس در نظر است تا برای آن دسته از افرادی که متقاضی تبدیل وضعیت از استخدام کشوری به هیات علمی هستند، سنوات خدمتی 15 سال لحاظ شود و در نتیجه افرادی که بیش از 15 سال سابقه خدمت در استخدام کشوری دارند، نمی توانند عضو هیات علمی در وزارت بهداشت باشند.
وی افزود: البته در این جلسه تاکید شد اگر در هیات اجرائی جذب دانشگاه بر روی فردی که توانمندی بالایی از لحاظ علمی داشت اجماع حاصل شد، دانشگاه می تواند به صورت هیات علمی قراردادی یکساله با فرد مورد نظر همکاری کند و اگر افراد توانمند توانستند در فاصله زمانی بین فراخوان ها با تائید هیات اجرایی جذب دانشگاه ها، هیات علمی قراردادی یکساله باقی بمانند، آن گاه امکان شرکت این متقاضیان در فراخوان های سراسری فراهم خواهد شد.
حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد آنچه در هیات عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تائید و تصویب قرار گرفت بتواند منشا اثر مفید برای فرآیند و بهبود ساختار حوزه علوم پزشکی کشور باشد.
**9491**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم پزشكي هيأت علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین