Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی نوشت قطعنامه‌ای که سنای آمریکا در ارتباط با قتل روزنامه‌‌نگار منتقد عربستانی تصویب کرد، گامی مهم در راستای بازخواست ولیعهد سعودی تلقی می‌شود.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه «واشنگتن‌پست» در سرمقاله خود نوشت: اقدام مجلس سنای آمریکا به مسئول دانستن «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی گامی مهم در مسیر بازخواست وی در ارتباط با این جنایت به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنای آمریکا، روز گذشته با تصویب قطعنامه‌ای، ولیعهد عربستان سعودی را مسئول قتل جمال خاشقجی معرفی کرده است. در حالی این قطعنامه دو ماه پس از قتل جمال خاشقجی تصویب شد که در این مدت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بر نامشخص بودن مسئول مرگ خاشقجی تاکید داشته و از پادشاهی عربستان به عنوان متحد آمریکا تمجید کرده است.

واشنگتن‌پست تصریح کرد تصویب این قطعنامه مخالفتی قاطعانه با تلاش‌های ترامپ برای تبرئه کردن بن‌سلمان بوده است و لذا، این قطعنامه رئیس‌جمهوری آمریکا را مجاب می‌کند که نظرش را در این‌خصوص تغییر دهد.

این روزنامه آمریکایی افزود، باید به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا این فرصت را داد تا اعلان کنند آیا از کارشناسان سازمان سیا حمایت می‌کنند که به این نتیجه رسیده‌اند محمد بن‌سلمان مسئول این اقدام وحشیانه است یا این‌که حامی رئیس‌جمهوری هستند که واقعیت‌ها را به خاطر فروش تسلیحات توهمی قربانی می‌کند.

واشنگتن‌پست اظهار داشت همچنین باید به اعضای مجلس سنا فرصت دفاع از ارزش‌های آمریکایی، که شامل حمایت از حقوق بشر را داد که ترامپ آن را نادیده گرفته است.

به نوشته این روزنامه، تدابیر مجلس سنا باید به ترامپ و «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی این واضعیت را ثابت کند که روابط واشنگتن و تل‌آویو نمی‌‌تواند بدون تغییر ادامه داشته باشد. باید طبق این قطعنامه، تمام مسئولان در قتل خاشقجی پاسخگو و محاکمه شوند و همچنین هر چه سریع‌تر به جنگ در یمن پایان داده شود.

واشنگتن‌پست تصریح کرد، باید به ماجراجویی‌های خارجی جسورانه و سرکوب داخلی شدید، که از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت‌داری ولیعهد سعودی است، پایان داد.

این روزنامه در پایان نوشت، موضوع قابل‌توجه این است که قطعنامه مذکور آزادی زندانیان سیاسی بازداشت‌شده به دلیل درخواست‌ها برای اصلاحات اساسی در عربستان را خواستار شده است و همچنین قطعنامه سنا نشان داد که ترامپ نمی‌تواند کشور پادشاهی عربستان را از پیامدهای «اقدامات جنایتکارانه ولیعهد» ایمن نگه‌دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بن سلمان بن سلمان و خاشقجی مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم