Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - امامان جمعه شهرهای ایرانشهر، خاش و بزمان به خودکفایی کشورمان در عرصه های مختلف به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرده و این پیشرفت ها را مایه خوشحالی دوستان و نگرانی و عصبانیت دشمنان دانستند.

به گزارش ایرنا امام جمعه ایرانشهر گفت: دشمنان از پیشرفت ها و توان موشکی، علمی و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران خشمگین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایرانشهر افزود: این پیشرفت ها کشور را در بسیاری از عرصه ها به خودکفایی رسانده و سبب شادمانی دوستان و نگرانی و عصبانیت دشمنان شده است.
وی به جایگاه حوزه و دانشگاه در کشور اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه وظایف مشترکی را برای نمود عملی وحدت بر عهده دارند که وحدت حوزه و دانشگاه در دفاع از نظام و وحدت در نگاه دینی از سوی حوزه و دانشگاه و تابعیت از ولایت فقیه از جمله آنهاست.
وی بیان کرد: کسب علم و دانش و وحدت در مقابله با نفوذ بیگانگان و همگرایی در عمل از وظایف مشترک حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه ایرانشهر در ادامه خطبه های نماز به مشکلات سوخت در ایرانشهر اشاره کرد و گفت: صف های طولانی در جایگاه های سوخت موجب گلایه مندی مردم شده که مسئولان امر باید برای حل این معضل تدبیر کنند.

** امام جمعه بزمان: همدلی مردم با مسئولان تنها راه خنثی کردن نقشه های دشمنان است
امام جمعه بزمان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با برنامه ریزی درست دست به اقدامات زشت و ناپسند در کشور زده است که تنها راه ایستادگی در برابر این نقشه ها اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام عبدالمجید جهانگیری در خطبه های نماز جمعه این هفته بزمان اظهار داشت: دشمنان با طراحی نقشه های زیاد تصمیم دارند با ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، انقلاب اسلامی را منهدم و به آرزوی دیرینه خود برسند.
وی تلاش و کوشش مسئولان و مردم برای توسعه و پیشرفت کشور را یکی از راه های مناسب برای خنثی کردن نقشه های دشمنان دانست.
امام جمعه بزمان با تاکید بر تقوی الهی گفت: کسانی که به اهمیت تقوا و عمل صالح در زندگی توجه می کنند و آن را سرلوحه زندگی و اعمال خود قرار دهند هم در این جهان و هم درجهان آخرت روسفید و نامه اعمالشان را دست راست دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام جهانگیری ترویج فرهنگ درست ازدواج را یکی از وظایف اصلی شهروندان دانست و افزود: متاسفانه مدتی است که بعضی از شهروندان در مراسم ازدواج با تیراندازی و برخی حرکات ناشایست مردم آزاری می کنند.
وی ادامه داد: این افراد بابت این کار ناپسند در روز محشر الهی مورد غضب خدا قرار خواهند گرفت و بازخواست خواهند شد مگر اینکه از کارشان پشیمان و از مردم عذرخواهی کنند.
جهانگیری با تاکید بر تکریم و احترام به والدین گفت: فرزندان باید به اهمیت توجه و خدمت رسانی به والدین در زندگی خود توجه کنند و کاری کنند که پدر و مادر در زندگی از آنان راضی و خشنود باشند.
وی بیان کرد: جوانان با تحصیل و پشتکار و تلاش می توانند جامعه را به سمت موفقیت سوق دهند.
امام جمعه بزمان اظهار داشت: این شهر با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های خوب می تواند با برنامه ریزی های خوب و جامع به یکی از شهرهای تولیدی پسته و زعفران سیستان و بلوچستان تبدیل شود.
وی وجود آب و خاک حاصلخیز شهر بزمان را در استان بی بدیل دانست و گفت: شهر بزمان باداشتن آب و خاک مناسب می تواند در زمینه کشاورزی حرف هایی برای گفتن در استان داشته باشد.
جهانگیری شهرستان شدن شهر بزمان را یکی از آرزوهای دیرینه مردم بزمان دانست.
خطیب نماز جمعه بزمان قدمت این شهر را به چندین هزارسال عنوان کرد و گفت: این شهر دارای سابقه تاریخی کهن با مردمانی انقلابی و پایبند به نظام است.
وی ضمن گلایه از نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر، دلگان و بزمان در زمینه درخواست مطالبات مردمی گفت: انتظار مردم این شهر از امینی فرد نماینده حوزه انتخابی توجه و پیگیری مطالبات و درخواست های آنان است.
جهانگیری همت مسئولان در راستای خدمات رسانی به مردم را خوب توصیف کرد و گفت: به همت جمعی از مسئولان شاهد اتفاقات خیلی خوبی در شهر بزمان هستیم که همه این خدمت رسانی ها نشانه توجه مسئولان به مطالبات مردم شهر است.

** امام جمعه خاش: خسارت سوانح رانندگی در محورهای استان سنگین است
امام جمعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: خسارت های ناشی از سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی و جاده های نامناسب استان که منجر به از دست رفتن جان انسانها و نابود شدن خودروهای هم وطنان می شود بسیار سنگین و جبران ناپذیر است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: تلاش برای دو بانده کردن محورهای ارتباطی خاش به مقصد دیگر شهرهای استان باید از اولویت های دولت باشد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در وحدت و همگرائی، خدمت به مردم و عمل و مدیریت بی نظیر و شاخص و رهبری عالی هستند افزود: رهنمودهای معظم له در چند دهه از سالهای انقلاب بسیار روشنگرانه، دلسوزانه و از روی شناخت و آگاهی بوده که لازم است مسئولان کشور به فرامین ارزشمند ایشان توجه کنند تا سرزمین ایران از گزند آسیبها دور بماند.
حجت الاسلام دهقان اظهار داشت: تلاش های سران آمریکایی و صهیونیستی برای ضربه زدن به اسلام و کشور ما بعد از گذشت 4 دهه از عمر انقلاب همچنان ادامه دارد لذا همگان باید با هوشیاری و بصیرت به فکر نجات کشور از فتنه ها باشند.
وی تاکید کرد: تشکیل جلسات در شورای امنیت سازمان ملل و برنامه ریزی جهت صدور قطعنامه ها علیه ایران از ترفندهای مستکبران بوده که می خواهند از این راه به کشور و ملت بزرگ ما ضربه بزنند.
حجت الاسلام دهقان با گرامیداشت مناسبتهای هفته بر اهمیت توجه به مباحث پژوهشی و وحدت در حوزه و دانشگاه و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات شایسته به مردم تاکید و از تلاش های سپاه پاسداران برای زاه اندازی بیمارستان صحرائی و کمک به حل مشکلات مردم محروم در نقاط روستایی قدردانی کرد.
7316 **7314 **7310 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نمازجمعه ايرانشهر و بزمان همبستگي و وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دشمنان شرور به بی‌نظیربودن عملیات وعده صادق اذعان کردند/ اقدام نیروهای مسلح تجلّی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بود

رئیس قوه قضاییه: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنند.

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضاییه، امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا و ویژگی‌های فردی و مدیریتی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خلیلی

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنای تمام اقدامات دستگاه قضا باشد

رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضایی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای کلیه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم، نه صرفاً پیشرفت معمولی.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ لهذا مسئولان قضایی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند.

رئیس قوه قضاییه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • همه دشمنان شرور به بی‌نظیربودن عملیات وعده صادق اذعان کردند/ اقدام نیروهای مسلح تجلّی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بود
  • نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • وعده صادق باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل در جهان شد
  • خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه