Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از بیرجند، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند با اشاره به مفهوم اخلاص اظهار داشت: طبق روایت امام صادق(ع) اخلاص آن چیزی است که انسان در انجام یک عمل جز ستایش و رضایت خدا را مدنظر قرار ندهد.

وی افزود: اگر اخلاص نباشد خداوند خودش متکفل امور و مصالح بنده‌اش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: تمام آنچه برای غیرخدا انجام شود هیچ سودی برای آخرت انسان نخواهد داشت.

سیستم اداری در استان بسیار سختگیر است

عبادی با اشاره به اجرای سختگیرانه قانون در برخی ادارات خراسان‌جنوبی عنوان داشت: سیستم اداری ما در استان بسیار سختگیر است که این هم الزاماٌ به مدیر دستگاه برنمی‌گردد و خیلی اوقات بدنه کارشناسی آن اداره مسبب این اتفاق است.

وی اضافه کرد: بسیاری از ارباب‌رجوع وقتی به ادارات مراجعه می‌کنند با این سختگیری مواجه می‌شوند.

قانون برای این مردم است/ کار مردم باید راه بیفتد

امام جمعه موقت بیرجند عنوان داشت: قانون برای این مردم است و هرجا بتوان قانون را به نفع مردم تعبیر کرد باید مساعدت کنیم.

عبادی اضافه کرد: کارمندان ادارات به عنوان یک کارشناس باید به گونه‌ای قانون را تفسیر کنند که کار مردم راه بیافتد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز پژوهش عنوان داشت: امروز نسبت به سال‌های گذشته در پیشرفت علم و تکنولوژی وضعیت بسیار مطلوبی داریم اما لازم است در برنامه‌ریزی‌ها و عملکردها باز هم بیشتر از پژوهش استفاده شود، چراکه با تحریم‌های کنونی می‌توان با استفاده از پژوهش و کمک گرفتن از دانشگاه و نخبگان علی‎‌رغم کمبود اعتبارات گام‌های بزرگی در مقابله با تحریم‌ها برداشت.

خودروسازان سری هم به دانشگاه‌ها بزنند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فرارسیدن روز حمل و نقل و کم‌کاری خودروسازان در تولید خودروی ایمن و باکیفیت عنوان داشت: امیدواریم همانطور که بسیاری از مجموعه‌ها برای بازدهی و بهره‌وری بیشتر به سمت دانشگاه‌ها و امور پژوهشی رفتند، خودروسازان هم اگر فرصت کردند سری به دانشگاه‌ها بزنند.

عبادی اضافه کرد: در حالی که کشور ما دارای فناوری موشکی و ارسال ماهواره‌های پیشرفته به فضا است اما صنعت خودروسازی ما خودروهایی تولید می‌کند که آدم‌ می‎کشد که لازم است تحول جدی در این عرصه صورت بگیرد.

جناب «نوبخت» اهمیت حمل ونقل در خراسان‌جنوبی را نمی‌داند

وی با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی اهمیت حمل‌ونقل را به خوبی می‌دانند، اضافه کرد: آن کسی که اهمیت حمل‌ونقل در خراسان‌جنوبی جناب نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است که باید برای این مسئله اعتبار اختصاص دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت هنوز نتوانسته است جاده بیرجند – قاین را با این وضعیت به جایی برساند که بسیار بد است.

عبادی با بیان اینکه بارها در این مورد تذکر داده، سوال کرده و طرح استیضاح وزیر مربوطه را نیز امضا کردیم، عنوان داشت: آنچه در زمینه حمل‌ونقل استان اعم از راه‌آهن، فرودگاه و وضعیت جاده‌ها مشکل دارد توجه بیشتر مسؤولین دولت از جمله جناب نوبخت، وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور را می‌طلبد.

امیدواریم دریافت حقوق هیچ کارگری به تعویق نیافتد

وی با اشاره به فرارسیدن روز بسیج کارگری عنوان داشت: امیدواریم دریافت حقوق هیچ کارگری به تعویق نیافتد چرا که در این وضعیت فشار اقتصادی و تورم این وضعیت شایسته کارگران ما نیست.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب

پژوهشگران استرالیایی با همکاری دکتر «آناهیتا معتمدی‌زاده» دانشمند ایرانی، یک روش پیشگامانه را برای تجزیه و از بین بردن مواد آلی مضر به ویژه رنگ‌ها در فاضلاب صنعتی ابداع کرده‌اند که در آن از نانوخوشه‌های طلا استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، کره زمین با چالش‌های بسیاری روبه‌روست که رسیدگی به همه آنها لازم است.

به نقل از نانومگزین، یکی از چالش‌هایی که باید فورا حل شود، کاهش آلودگی آب ناشی از رنگ‌های صنعتی به‌کاررفته در بخش‌های گوناگون از جمله منسوجات، مواد غذایی و لوازم آرایشی است. این فوریت بر نیاز حیاتی به راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست و پایدار تأکید می‌کند. در این راستا، جوامع صنعتی و علمی به طور فعال روش‌های جایگزینی را دنبال می‌کنند که با استانداردهای زیست‌محیطی همسو باشند.

در یک گام نوآورانه برای پرداختن به این موضوع، پژوهشگران «دانشگاه فلیندرز»(Flinders University) از یک روش پیشگامانه برای تجزیه و از بین بردن مواد آلی مضر مانند رنگ‌های «آزو»(Azo) رونمایی کرده‌اند که در پساب‌های صنعتی وجود دارند. این روش از یک روش فوتوکاتالیز شیمیایی پیچیده استفاده می‌کند که از نور فرابنفش انرژی می‌گیرد تا آلاینده‌ها را تجزیه کند.

هسته اصلی این پژوهش که توسط پروفسور «گانثر اندرسون»(Gunther Andersson) از «موسسه علم و فناوری نانومقیاس فلیندرز» هدایت می‌شود، تولید سازه‌های فلزی کوچک است. این سازه‌ها شامل خوشه‌های ۹ اتمی طلا هستند که به طور پیچیده با سطوح دی‌اکسید تیتانیوم پیوند دارند. تعامل بین این اجزا تحت تأثیر نور فرابنفش، مجموعه‌ای از واکنش‌ها را پدید می‌آورد که مواد شیمیایی سمی را تجزیه می‌کنند.

اندرسون درباره این فرآیند توضیح داد: کمک‌کاتالیـزورها یا کوکاتالیست‌های نانوخوشه‌ای طلا، میزان کار فوتوکاتالیستی دی‌اکسید تیتانیوم را بالا می‌برند و زمان لازم را برای تکمیل واکنش تا ۶ برابر کاهش می‌دهند.

یافته‌های این پژوهش، کارآیی و پتانسیل این روش نوآورانه را به نمایش می‌گذارند.

این روش، یک جایگزین قوی را برای فرآیندهای شیمیایی معمولی ارائه می‌کند که برای تصفیه آب استفاده می‌شوند. این روش با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم‌های فوتوکاتالیز نیمه‌هادی می‌تواند مجموعه وسیعی از آلاینده‌های آلی را به طور موثر از بین ببرد و آنها را به آب و دی‌اکسید کربن تبدیل کند. اندرسون خاطرنشان کرد که کارآمدی این سیستم در تجزیه مولکول‌های پیچیده مانند رنگ‌های آزو، بر اهمیت آن تأکید می‌کند.

ضرورت چنین راه‌حل‌های پیشرفته‌ای، ناشی از تأثیرات زیست‌محیطی صنایع شیمیایی گوناگون است که رنگ‌های خطرناک و غیر قابل تجزیه زیستی را در منابع آب طبیعی تخلیه می‌کنند. بسیاری از این آلاینده‌ها شامل رنگ‌های آزو، حاوی «متیل اورانژ»(Methyl orange) هستند که به دلیل ماهیت محلول در آب خود، در صنعت رایج است.

گروه دانشگاه فلیندرز با تکیه بر این نکته، کاربرد کوکاتالیست خوشه‌ای طلا را در ارتباط با نیمه‌هادی‌های اصلاح‌شده بررسی کرده‌اند. این روش در تجزیه متیل اورانژ نویدبخش است و تطبیق‌پذیری و پتانسیل سیستم‌های فوتوکاتالیز آنها را بیشتر نشان می‌دهد.

دکتر «آناهیتا معتمدی‌زاده» فارغ‌التحصیل دانشگاه فلیندرز و پژوهشگر «مرکز کاتالیزور و انرژی پاک» در «دانشگاه گریفیث»(Griffith University)، با برجسته کردن محدودیت‌های روش سنتی تصفیه آب، درباره ناکافی بودن سیستم‌های مرسوم در حذف مواد سمی از فاضلاب صحبت کرد.

معتمدی‌زاده توضیح داد: دلیل ناکافی بودن سیستم‌های مرسوم در حذف مواد سمی از فاضلاب این است که برخی از مواد شیمیایی به ویژه آنها که حلقه‌های آروماتیکی دارند، در برابر تخریب شیمیایی، فتوشیمیایی و بیولوژیکی مقاوم هستند. این چالش از آن جهت تشدید می‌شود که چنین فرآیندهایی اغلب با تشکیل شدن محصولات جانبی خطرناک همراه هستند.

این گروه پژوهشی با بررسی‌های خود، آرزوی اصلاح و گسترش روش‌های تخریب فوتوکاتالیستی را دارند و تلاش می‌کنند تا راه حل جامع‌تری را برای معضل فراگیر آلودگی آب ارائه دهند. این جاه‌طلبی در پژوهش دکتری معتمدی‌زاده نیز دیده می‌شود که شامل بررسی روش‌های موثر برای تجزیه فاضلاب کارخانه‌های شراب‌سازی است و کاربرد گسترده‌تر یافته‌های پژوهش را در مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی جهان نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب