Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا نکاتی را در مورد مراقبت و تلاش برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن برای سال آینده متذکر شدند.
وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب دشمن سه نقطه قوت نظام را هدف قرار داده است، افزود: تضعیف پیشرفت‌هاى هسته‌اى و توانایى موشکى، تضعیف قدرت دفاعى جمهورى اسلامى ایران و در نهایت نفوذ منطقه‌اى جمهورى اسلامى ایران از اهداف دشمنان است که باید مراقبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی با تاکید بر تلاش مضاعف همگانی براى تقویت اقتصاد کشور و تولید ملى ادامه داد: مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازى و زبان‌بازى دشمن را نخورند، تا دشمنی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.
امام جمعه ابهر با اشاره به مهم بودن تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس فرمایشات معظم‌له جمهوری اسلامی ایران در 40 سالگی خود  بر خلاف جریان نظام سلطه حرکت می‌کند و همین مسئله شرایط کنونی را حساس و مراقبت بیشتر را الزامی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در شرایط کنونی دو جبهه جنگ در بخش اقتصادی و رسانه‌ای را در پیش گرفته، تصریح کرد: القای اضطراب، ناامیدی و بدبینی به‌ ویژه در بین نخبگان جامعه از اهداف جنگ رسانه‌ای تمام عیار است که باید برای خنثی شدن این تبلیغات تمام عیار تلاش وافری توسط فعالان این عرصه انجام شود.
امام جمعه ابهر به قرار گرفتن در آستانه میلاد امام حسن عسگری(ع) و وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و همچنین سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دور بودن جامعه از قرآن و مبانی اعتقادی موجب ایجاد تزلزل در ایمان شده و اشخاص را در مقابل دشمن نفوذ‌پذیر می‌کند.
وی با تاکید بر نفوذ‌پذیر شدن ایمان و اعتقادات انسان در صورت دور شدن از مبانی دینی افزود: در این صورت است که شخص مورد نظر اسیر تندباد حوادث شده و سرنوشت نامعلومی پیدا می‌کند.
رحیمی وحدت حوزه و دانشگاه را از راه‌کارهای کمک به پیشگیری از نفوذ دشمن دانست و گفت: موفقیت دشمن در جدایی حوزه و دانشگاه منجر به فقر فرهنگی جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا نماز جمعه ابهر حوزه و دانشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

امام جمعه سنندج، گفت: تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در دیدار با دبیر کل کتابخانه‌های کشور که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و قرآن برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر حضرت محمد(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است. 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار عظیم برخوردار است، تصریح کرد: قرآن، به سبب اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان اهمیت خاصی قائل شده است، به تبع آن، برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل است.

وی ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در کردستان را ضروری دانست و گفت: اگر با تفکر و تدبر کتاب‌ها را نگاه کنیم، می‌توانیم به همه مسائل و شخصیت‌ها دست پیدا کنیم. 

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده خداوند، تردیدی در جایگاه و عظمت قرآن وجود ندارد، تأکید کرد: توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌‏دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است، عنوان کرد: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‌‏دهد که می‏‌تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‌‏ای ایفا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‏‌های کسب دانایی و توانایی خواند که آدمی را در فهم و درک درست از نادرست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ایجاد علاقه جوانان به کتاب و کتابخوانی همراهی لازم را داشته باشند و زمینه مطالعه را فراهم کنند.

به گفته وی، قرآن بهترین مبلغ برای انسان‌ها است که می‌توان با تبعیت از آن راه درست را انتخاب و مسیر درست را طی کرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در استانی همچون کردستان نویسندگان و ناشران توانمند و مستعدی هستند که بیش از صدها تألیفات داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند، باید این ظرفیت‌ها به دور از وعده و شعار مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور