Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه در پایان دیدار با همتای روس خود در باکو ، اعلام کرد که ترکیه و روسیه خواهان تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون قانون اساسی سوریه هستند و به تلاش های خود در این زمینه خواهند افزود.

مولود چاووش اوغلو ، در حاشیه 'اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری دریای سیاه' به خبرنگاران ، گفت: این اجلاس فرصتی برای دیدار با وزیر امور خارجه روسیه و گفت و گو در زمینه مسائل سوریه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره نتایج دیدارش با لاوروف که پشت درهای بسته برگزار شد، اظهار داشت: ترکیه و روسیه به تلاش های خود در زمینه آغاز هر چه سریع تر فعالیت کمیسیون قانون اساسی سوریه ، خواهند افزود.
وی در پاسخ به این پرسش که ' آیا در این دیدار موضوع اجرای یادداشت تفاهم مربوط به ایجاد منطقه امن در ادلب بررسی شد؟' ، گفت : ما این موضوع را همیشه بررسی می کنیم .
چاووش اوغلو خاطر نشان کرد که موضوع ادلب در دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در حاشیه اجلاس گروه 20 نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
وی افزود: برای اجرای یادداشت تفاهم ادلب و برقراری ثبات و آرامش در این منطقه ما تلاش های مضاعف از خود نشان می دهیم.
چاووش اوغلو گفت که با وزیر امور خارجه روسیه ، بحران اخیر میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ را بررسی کرده اند .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه