Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور شاهد کاهش چشمگیر هزینه های مردم در بخش بستری بودیم اما ۹۰ درصد هزینه‌های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است. آفتاب‌‌نیوز : قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان شروع شده است و تلاش می‌شود با حمایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دولتی، استان گیلان به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که محرومیت‌های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد، خاطرنشان کرد: با توجه بیشتر به مراکز درمانی دولتی، بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت و مردم از خدماتی که در آن بخش‌ها ارایه می‌شود، منتفع می‌شوند.
جان بابایی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری یافته است ولی هنوز مردم برای دسترسی به خدمات سرپایی هزینه‌های زیادی را متحمل می شوند که نیاز به اقدامات اساسی در این حوزه دارد.
وی با بیان این مطلب که با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می‌شود، اظهارکرد: در راستای ارتقای سلامت استان گیلان باید همه دستگاه‌های دولتی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشارکت بیشتری داشته باشند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هیچ بیمارستان دولتی در شهرستان‌ها سود آور نیست، گفت: وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان‌ها نیست ولی مهم است باید این بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات به مردم سرپا بمانند و همه دستگاه‌های اجرایی از قبیل اداره برق، گاز و آب فاضلاب باید در این زمینه همکاری کنند.
جان بابایی، وجود بقعه متبرکه سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه را نعمت بزرگی برای این شهرستان عنوان و تصریح کرد: اداره اوقاف می‌تواند در بسیاری از مسایل حوزه سلامت کمک کند.
وی توسعه فضای فیزیکی درمانی، تسریع در ساخت کلینیک ویژه و راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر، افزایش تخت های ICU ، تامین یک دستگاه اکو، یک دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و توسعه تخت‌های دیالیز را از اولویت‌های وزارت بهداشت برای شهرستان آستانه اشرفیه برشمرد.
 استقرار اورژانس هوایی در لاهیجان
جان‌بابایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی لاهیجان با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می‌شود.
وی با اشاره به پروژه‌های ناتمام سنوات گذشته دانشگاه گفت: تخت‌های بیمارستانی فعلی جوابگو نیاز شهرستان آستانه اشرفیه نیست. در این زمینه برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت توسعه تخت‌های ویژه و کلینیک‌های تخصصی را نیاز شهرستان آستانه دانست و برای توسعه تخت‌های ویژه، تجهیز شهرستان به یک دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو و تامین نیروی انسانی متخصص، قول مساعد داد.
جان بابایی بر استفاده بهینه از فضای فیزیکی موجود تاکید کرد و تصریح کرد: اولویت وزارت بهداشت افزایش برخورداری مردم از خدمات سلامت است.
وی بر ضرورت توسعه تخت‌های ویژه در لاهیجان نیز تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز درمان بستر دیلمان باید تسریع شود. در این خصوص در صورت عدم واگذاری طرح مذکور به بخش خصوصی، وزارت بهداشت برای تجهیز و تسریع در ساخت آن مشارکت می‌کند.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین برای توسعه خدمات تشخیصی در لاهیجان اعلام آمادگی کرد و گفت: راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن، توسعه خدمات دیالیز و توسعه خدمات اورژانس،اختصاص یک دستگاه آمبولانس به پایگاه ۱۱۵ ناصرکیاده و راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان از دستاوردهای سفر اخیر است. در این زمینه تامین نیروهای متخصص و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان پیروز جهت ادغام دو بیمارستان ۲۲ آبان و سید الشهدا باید در اولویت قرار بگیرد.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 701  گروه بازرسی بهداشت، درمان، دارو، دامپزشکی، انتقال خون و محیط زیست در ایام نوروز در استان فعال است.

دکتر محمدیوسف رحمتی درباره مجموعه‌های فعال در این کمیته افزود: در برنامه‌های این کمیته تخصصی در طرح سلامت نوروزی مشارکت و همکاری ۷۱ بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، ۸۲ مرکز دیالیز با ۸۴۲ تخت عادی و ۲۳ تخت ایزوله، ۲۱۸ درمانگاه شبانه‌روزی، ۹۰ مرکز تصویربرداری، ۸۴ مرکز، کلینیک و مطب دندانپزشکی، ۱۲۲ آزمایشگاه، ۲۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۰ مرکز خدمات به مزدوجان، ۴۳ مرکز هاری، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۱۸۳ داروخانه شبانه‌روزی، ۸۲ داروخانه بیمارستانی، ۲۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۴ فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس، ۱۴ مرکز انتقال خون، ۱۹۶ بازرس دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت خراسان رضوی را داریم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خوبی در حوزه سلامت برایی ارائه خدمات شایسته و رضایت‌بخش به زائران و مجاوران امام رضا (ع) انجام شد افزود: در ارتباطات حضوری با مردم هموطنانمان از خدمات دریافتی در بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت ابراز رضایت کرده اند و در بازدید‌های مستمر از همه مجموعه‌ها شاهد ارائه خدمات مطلوب، شایسته و باکیفیت در تمامی حوزه‌ها بوده ایم

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر مشهد و خراسان رضوی در ایام نوروز همه‌روزه و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) و مهمانان نوروزی امام مهربانی‌ها هستند و پاسخگوی سوالات آنها در حوزه سلامت خواهند بود.

دکتر رحمتی افزود: زائران و مجاوران برای اطلاع از مراکز بهداشتی و درمانی فعال در ایام تعطیلات نوروزی به آدرس safar.mums.ac.ir مراجعه کنند.

مردم برای پاسخ سؤالات و همچنین طرح شکایات خود در حوزه سلامت می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۰۵۱۳۷۰۴۵ و ۰۵۱۳۱۴۴۹۹۰۸ و ۹ تماس بگیرند، ضمن اینکه سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۸۹۱۹۰ و ۳۰۰۰۲۱۹۱ هم در این خصوص فعال است.

دیگر خبرها

  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • ارایه خدمات مختلف درمانی و آموزشی طی تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز