Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر شوراها با بنیاد مسکن گفت : شوراها به عنوان بازوی اجرایی بنیاد مسکن در احیای بافت های تاریخی تلاش مضاعف کنند چرا که نمی توانیم پاسخگوی بسیاری از مطالبات باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان ، محمدرضا شاملو در شورای اداری شهرستان نایین گفت: بنیاد مسکن از جان خود برای خدمت به روستاها و شهرها مایه می گذارد علی رغم اینکه امروز خیلی از امورات با تصویب و مصوبات حل نمی شود فقط با زبان مشترک و همدلی بین شوراها و دهیاری ها می توان خیلی از مشکلات مردم را مرتفع نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وسعت یک سوم استان اصفهان متعلق به دو شهرستان نایین و خوروبیابانک است افزود : 63 هزار روستا در کل کشور وجود دارد که بالای 39 هزار آن 20 خانوار می باشند .

شاملو گفت : آثار و ابنیه های تاریخی که در دوشهرستان وجود دارد براحتی روستاها می توانند در این بخش نقش آفرینی کنند البته در بخش سرمایه های ساختمانی، ارزش املاک روستایی کاملا مورد غفلت قرار گرفته است اما می توان به همت شوراها و دهیاری ها زمینه آبادی روستاها را فراهم نمود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر شوراها با بنیاد مسکن گفت : شوراها به عنوان بازوی اجرایی بنیاد مسکن در احیای بافت های تاریخی تلاش کنند چراکه امروز با وجود محدودیت در اعتبارات و منابع همچنین مشکلات جمعیتی در شهرستان های نایین و خوروبیابانک عاملی شده تا پاسخگوی خیلی از خواسته ها نباشیم.

شاملو در ادامه بابیان اینکه هر روستایی با شکل خاص خود، سنت های اجتماعی و فرهنگی مردم روستا و بکر بودن این فرهنگ ها می تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد که مورد غفلت قرار گرفته بود، گفت: از اواخر برنامه پنج ساله سوم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوع بهسازی و احیای بافت های باارزش را آغاز کرده و امروز آمادگی خود را جهت بهسازی آنها اعلام می کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: سه میلیون و 4۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور، دارای سند مالکیت هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از 25 هزار روستا با جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار هیچ نوع اقدامی به لحاظ اجرای طرح هادی دریافت نشده است.

شاملو در پایان خاطرنشان نمود: سالانه حداقل 35 هزار میلیارد ریال برای اجرای تکالیف بنیاد و اجرای قانون برنامه از جمله ساماندهی نیاز اعتباری است.

گفتنی است در جلسه شورای اداری اختصاص 500 تن قیر رایگان به روستاهای دو شهرستان ، احیای دو روستا با طرح گردشگری ، برداشت محدودیت و موانعی که در بخشی از شهرها و روستاها وجود داشت و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای زیرساخت های واحد های جدید از قول های معاون معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور برای نایین و خوروبیابانک بود.

پایان پیام/558

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي کرمان نماز جمعه شیراز ایران مجلس ترامپ خراسان جنوبی بازدید قیر اخذ سند مالکیت سند مالکیت نایین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین از برپایی مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین خبر داد.

سمیه اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از برپایی مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین خبر داد و اظهار کرد: مراسم احیای شب‌های قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در امامزاده حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی قزوین جهت شرکت در برنامه احیای شب‌های قدر سال‌جاری نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین (ع) و گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین ادامه داد: در این برنامه معنوی ضمن تلاوت آیات قرآن مجید و استفاده از بیانات سخنرانان، مداحان اهل بیت (ع) به اجرای برنامه احیا خواهند پرداخت، برنامه فوق در شب‌های جمعه دهم، یکشنبه دوازدهم و سه‌شنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ هم‌زمان با شب‌های قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.

اسمعیلی از عموم مردم به‌ویژه عموم خانواده‌های شهدا و ایثارگران دعوت کرد تا در جوار فرزند امام رضا (ع) و شهدا حضور پیدا کرده و دعاهای مربوطه را زمزمه کنند.

کد خبر 739716

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟