Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس پلیس پاریس امروز جمعه اعلام کرد 8 هزار نیروی پلیس فرانسه آماده تامین امنیت تظاهرات 15 دسامبر (فردا، 24 آذر) جلیقه زردها در این شهر می شوند.

این مقام افزود: فردا ما نیروهای امنیتی را آماده مقابله با یک شرایط بدتر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که نخست وزیر اعلام کرد شمار نیروهای امنیتی همانند هفته گذشته 8 هزار نفر خواهد بود.

وی تاکید کرد سلاح های سنگین، نیروهای سیار پلیس و 50 تیم واکنش سریع به منظور تضمین امنیت در طول این تظاهرات مستقر خواهند شد. همچنین نیروهای امنیتی در ایستگاه های قطار پاریس و در جاده ها در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت. هدف پلیس ما کنترل بهتر اوضاع تظاهرات روز شنبه در مقایسه با شرایط پیش آماده در هفته گذشته است. 

همزمان کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه با اعلام وضعیت هشدار "فوریت سوءقصد" که بالاترین وضعیت خطر امنیتی است، به خبرنگاران گفت: همزمان با تظاهرات روز شنبه، تمهیدات امنیتی در سراسر فرانسه و مرزها تشدید می شود.

 

کاستانر در یک نشست خبری در استراسبورگ گفت حمله استراسبورگ موید این است که تهدیدات تروریستی همچنان پابرجاست و علیرغم تلاش های ما این حملات ممکن است دوباره اتفاق بیوفتد. ما نیروهای امنیتی را در هر جایی که لازم باشد مستقر خواهیم کرد. 

جنبش اعتراضی موسوم به جنبش جلیقه‌زردها با بستن جاده‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها، دولت فرانسه را در مقابل نوعی از بحران قرار داده که به گفته رسانه‌های فرانسوی در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است. در طول بیش از چهار هفته درگیری میان پلیس و معترضان، صدها نفر مجروح و بیش از چهار هزار نفر از معترضان نیز به دست نیروهای امنیتی دستگیر شدند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری ام اس ان بی سی، دبیرکل ناتو با رد استقرار نیروهای رزمی ناتو در اوکراین، اظهار کرد: با این حال، اعضای این پیمان دفاعی پرسنل نظامی خود را در سفارتخانه‌هایشان در کی‌یف برای ارائه مشاوره به مقام‌های اوکراینی مستقر کرده‌اند.

دبیرکل ناتو در ادامه با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری برای کی‌یف از سوی کنگره آمریکا، تاکید کرد: این بسته کمک نظامی پس از ماه‌ها کشمکش بالاخره به تصویب رسید و اگرچه ارسال آن به اوکراین هنوز خیلی دیر نشده اما همین تاخیر چند ماهه عواقب منفی واقعی در میدان جنگ برای این کشور به دنبال داشته است.

استولتنبرگ همچنین با بیان اینکه نیروهای اوکراینی از چهار ماه پیش تاکنون با کمبود مهمات مواجه بوده‌اند، گفت: این در حالی است که نیروهای روسی مهمات بسیار بیشتری در اختیار داشتند و اوکراینی‌ها مجبور بودند مهمات خود را جیره‌بندی کنند اما با این حال هنوز خیلی دیر نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • نفوذ به شبکه‌های داعشی و هلاکت سرکردگان مهم این تشکیلات در عراق
  • دیدنی های امروز؛ از انتخابات هند تا تظاهرات ضداسراییلی