Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@04:07:58 GMT

تنها راه پیشرفت کشور اتحاد و انسجام داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۳۳۱۴

تنها راه پیشرفت کشور اتحاد و انسجام داخلی است

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه تنها راه پیشرفت کشور اتحاد و انسجام داخلی است، گفت: در این صورت کشور‌های خارجی ارزش و اعتبار بیشتری برای کشور ما قائل می‌شوند.

ب گزارش صدای ایران از مهر، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی صبح امروز (جمعه) در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان که در سالن برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: به نظر بنده در ابتدا باید در تعریف منافع ملی به اجماع رسید، از ابتدا کسانی که برای مردم مبارزه کردند همگی ادعا داشتند که برای مردم خدمت می‌کنند، یعنی در ابتدا باید به این برسیم که منافع ملی چیست یا اینکه یک فرد یا یک حزب یا یک مرجع تقلید باید این تعریف را ارائه کند و اینطور موارد باید مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: زمانی کسانی بودند که منافع ملی را در ترور افراد می‌دانستند، اخیرا کتاب‌هایی چاپ شده که مشخص می‌کند افراد اصلی سازمان مجاهدین خلق فکر می‌کردند برای مردم کار می‌کنند و منافع ملی را تامین می‌کنند.

کرباسچی افزود: برخی اینطور تصور می‌کردند کسانی که با فکر و مشی سیاسی آن‌ها منطبق نیستند را باید ترور کنند و این را در راستای منافع ملی تعبیر می‌کردند، بنابراین باید به این جمع بندی رسید که منافع ملی چیست؟

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: برخی متدینین می‌گویند ما فقط باید دین را به عنوان منافع ملی در نظر بگیریم. امروز باید دید در دوران فعلی و شرایط خاص آن چگونه باید منافع ملی را برای کشوری با همه اقوام، مذاهب و گویش‌های مختلف تعریف کرد.

وی ادامه داد: به نظر من نباید یک نفر یا یک حزب منافع ملی را تعریف کند و شاید بهترین راهی که دنیا بعد از تحربه‌های زیاد به آن رسیده این است که در یک جایی که نمایندگی مردم را دارد و مراکز واقعی منتخب مردم به حساب می‌آیند، به این مهم رسیدگی کنند.

کرباسچی خاطرنشان کرد: بنابراین راهی جز انتخابات آزاد نداریم، انتخاباتی که همه از هر قومی، مذهبی و سلیقه‌ای حضور داشته باشند و بدون هیچ فشاری به ایفای نقش بپردازند. یعنی انتخابات باید آزاد باشد و البته حرف ما این نیست که خدای نکرده مجلسی که صالح نباشد تشکیل شود.

دبیرکل حزب کارگزاران بیان کرد: احزاب زیر مجموعه‌ای هستند که باید امور زندگی مردم را ساماندهی کنند به طور مثال مسائلی، چون محیط زیست، ولی آیا در سیاست خارجی احزاب نمی‌توانند اظهار نظری داشته باشند؟

وی افزود: از مزایای دنیای امروز افکار عمومی است که می‌تواند بر روی تصمیم گیران تاثیر بگذارد و این مساله را در بحث قتل خاشقجی و روابط میان عربستان و آمریکا شاهد بودیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: تنها راه پیشرفت کشور اتحاد و انسجام داخلی است که در این صورت کشور‌های خارجی ارزش و اعتبار بیشتری برای کشورمان قائل می‌شوند.

کرباسچی تصریح کرد: ما به‌لحاظ اطلاع رسانی و تبلیغاتی نتوانستیم مردم سالاری موجود در کشور را نشان دهیم، چرا که به نظر من انتخابات ما به مراتب مردمی‌تر از خیلی از کشور‌های دیگر است، ولی این مهم را نتوانستیم خوب مطرح کنیم.

دبیرکل حزب کارگزارن سازندگی تصریح کرد: ما نه قصد عبور از دولت را داریم و نه خواهیم داشت و کماکان پای این دولت ایستادیم و اگر احزاب اصلاح طلب حرفی می‌زنند، نقدی به دولت وارد می‌سازند، قطعا برای پیشرفت و صلاح این دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب و جناح‌های سیاسی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تعریف و تشخیص منافع ملی دارند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرباسچی انسجام کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ هزار نفر از مردم استان بوشهر در اردو‌های راهیان پیشرفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر دوقطبی‌های کاذب سیاسی بر شکل‌گیری دو قطبی‌های واقعی در جامعه
  • هم‌افزایی و اتحاد خوبی بین مسؤولان شهرستان دشتی وجود دارد
  • رسانه‌ها در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند
  • آرزوی آیت الله جنتی برای مردم ایران در آستانه نوروز
  • قم از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور است / اهمیت اتحاد مجموعه‌های مدیریتی در شهر
  • حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است
  • ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند
  • ۶۰ درصد مردم قزوین کم تحرک هستند
  • حضور ۱۰ هزار نفر از مردم استان بوشهر در اردو‌های راهیان پیشرفت
  • کالاهای اساسی در استان همدان تا ۶ ماه ذخیره شد