Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:37:01 GMT

اروپایی ها با وعده های پوچ زمان سپری می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۳۵۱۴

اروپایی ها با وعده های پوچ زمان سپری می کنند

امام جمعه گلپایگان گفت: مصالح جمهوری اسلای اقتضا نمی کند که بازی بخورد و با وعده و وعیدهای پوچ زمان سپری شود و ما در برجام همچنان بمانیم و هیچ سودی نبریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های این هفته نماز جمعه گلپایگان با اشاره به کانال مالی موثر و کار آمد اروپا که برای حفظ برجام قرار بود پس از خروج آمریکا ایجاد شود، گفت: کشورهای اروپایی علی رغم تعهد خود، شش ماه است که تعلل می کنند و وعده و وعید می دهند و با گستاخی تمام می خواهند هم ایران در برجام بماند و هم بحث های منطقه ای، موشکی و حقوق بشر مورد نظرشان را مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اروپایی ها به بحث تروریست و متهم شدن ایران  و اتفاقات داخل ایران را در بحث های خود مورد توجه قرار دادند، تصریح کرد: روشن است که اروپایی ها در حال بازی هستند و جمهوری اسلامی را بازی می دهند، مصالح نظام اقتضا نمی کند که به این شکل بازی بخورد و با وعده و وعیدهای پوچ زمان سپری شود و ما در برجام همچنان بمانیم و هیچ سودی نبریم، انتظار این است که مسئولان یک عمل انقلابی اتخاذ کنند.

 

وی شهید مفتح را مجتهدی بیان کرد که همانند شهید مطهری برای حضور در دانشگاه و کار کردن روی دانشجویان با توجه به شرایطی که از گذشته مطمع دشمنان انقلاب است، وقت گذاشت و تمام توانشان را بسیج کردند، خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه توسط شهید مفتح برای اهداف مورد نظر انقلاب و امام مطرح شد، آن دیدگاه همچنان مورد نظر است و جامعه اگر بخواهد به سعادتی برسد باید در میان حوزویان و دانشگاهیان، انسان های دلسوخته، متخصص، متعهد و با کسانی که احساس مسئولیت بالا داشته و با درک درست از شرایط و اقتضائات جامعه اهداف عالیه انقلاب را پیش ببرند.

 

حجت الاسلام کرامتی به نکات رهبر معظم انقلاب درباره الزامات وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه و حوزه ها با تبادل تجارب علمی و تکمیل آنها، حوزه هم از روش های نوین علمی دانشگاه بهره ببرد و دانشگاه نیز از خطرات و انحرافات  سیاسی، اخلاقی و خطراتی که دشمن سامان می دهد، در امان باشد.

 

امام جمعه گلپایگان عملکرد حوزه های علمیه که با تاسیس مراکز دانشگاهی توانست نسل هایی آشنا به مسائل روز در اخلاق، اقتصاد، جامعه شناسی و غیره را تربیت کند خوب دانست و نتیجه آن را ترویج ارزش های دینی و علمی در محیط های دانشگاهی بیان کرد.

 

وی شاکله علوم انسانی را در تضاد با ارزش های علوم دینی بیان کرد و افزود: دانشگاه با توجه به تحول در علوم انسانی که صورت می گیرد باید ارزش های دینی و اسلامی را احیا و حاکم سازد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز خراسان جنوبي نماز جمعه ایران کرمان استان بوشهر مجلس ترامپ برجام وحدت حوزه و دانشگاه گلپایگان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌ های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند بنابراین این مولود مبارک را  نباید تنها جریانی تعلیمی دانست.

  آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد.     آیت الله علم الهدی افزود: همه تلاش‌ هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان انجام می شود، باید در خدمت پیروی از خط ولایت حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) باشد.   عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه نه‌ فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده اند و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.     وی تأکیدکرد: استادان برجسته سیاست در نظام سلطه، شیعه را همچون پرنده‌ ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف می کنند، بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌ هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سرباز و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.   آیت‌ الله علم‌ الهدی گفت: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌ های علمیه در سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌ های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌ اید.   وی بیان کرد: این همان عرصه‌ ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌ مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌ بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.   بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و سه هزار طلبه در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • «وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین