Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، آنتونیو گوترش -- دبیرکل سازمان ملل -- در گزارشی اعلام کرد در حملات ماه نوامبر /آبان ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور در شرق سوریه 57 غیرنظامی کشته شدند.

بر این اساس، گوترش در گزارش ماهیانه خود به شورای امنیت درباره حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا گفت: دستکم 9 تن در حملات ائتلاف به شهر هجین دیرالزور در سوم نوامبر / 12 آبان کشته شدند، همچنین 3 کودک در روستای الشعفه در شرق این شهر در همان روز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گزارش افزود: همچنین دستکم 10غیرنظامی که گفته می شود پناهجوی عراقی بودند در شهر هجین در 8 نوامبر / 17 آبان و 7 غیر نظامی دیگر از جمله 4 کودک در حمله ائتلاف در 10 نوامبر به این شهر کشته شدند.

این گزارش می افزاید: 18 غیرنظامی همگی عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به خانه آنها در حومه استان دیرالزور کشته شدند و10 غیر نظامی دیگر در بمباران بیمارستانی در روستای الشعفه در 29 نوامبر/8 آذر نیز کشته شدند.

درگیری های شدیدی میان شبه نظامیان کرد تحت حمایت ائتلاف آمریکا با تروریست های داعش همچنان در دیرالزورجریان دارد. شبه نظامیان کرد تلاش می کنند تروریست های داعش را در عملیاتی که از 11 سپتامبر / 20 شهریور با حمایت حملات هوایی از شرق استان دیرالزور آغاز و تاکنون ادامه دارد بیرون کنند در حالی که نیروهای دولتی بخش غربی دیرالزور را به تصرف خود درآورده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری

دی دومنیکو گفت: ۹۰ درصد این کمک به غزه اختصاص داده خواهد شد. طرح اولیه برای کمک به غزه در سال جاری چهار میلیارد دلار بود، اما با توجه به "توانایی محدود" توزیع کمک‌های بشردوستانه، این بودجه کاهش یافت.

سازمان ملل متحد ۶ ماه پس از جنگ اسرائیل علیه غزه اعلام کرد که از زمان آغاز این جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند.

سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی افزود: «با گذشت ۶ ماه از جنگ، ۱۰ هزار زن فلسطینی در غزه کشته شده اند که در میان آنها حدود ۶ هزار مادر حضور دارند و ۱۹ هزار کودک نیز یتیم شده اند.

در این گزارش آمده است که بیش از یک میلیون زن و دختر فلسطینی در نوار غزه با «گرسنگی فاجعه‌بار» مواجه هستند و عدم دسترسی به غذا، آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی فعال یا آب جاری، خطرات تهدیدکننده‌ای برای زندگی ایجاد می‌کند.

در این بیانیه افزوده شده است: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح یا جان خود را از دست می‌دهد.

سوزان میخائیل، مدیر منطقه‌ای زنان سازمان ملل در کشور‌های عربی در یک نشست خبری در ژنو گفت: "زنانی که از بمباران جان سالم به در برده اند، روزانه از گرسنگی، بیماری و ترس دائمی رنج می‌برند. جنگ در غزه بدون شک جنگی علیه زنان است. آنها بهای سنگینی را برای جنگی می‌پردازند که ساخته آنها نیست. "

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز روز سه شنبه از ارتش اسرائیل خواست که فوراً به مشارکت فعال و حمایت از حملات شهرک نشینان یهودی به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی پایان دهند.

این بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل (اوچا) در پی موجی از حملات شهرک نشینان به شهرک‌ها و روستا‌های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن منتشر شد که با کشته شدن یک پسر ۱۴ ساله اسرائیلی در آخر هفته آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز حملات روز جمعه، هفت فلسطینی توسط نیرو‌های اسرائیلی یا شهرک نشینان کشته و ۷۵ نفر زخمی شده اند.

با افزایش تنش ها، مقامات اسرائیل از مردم خواسته اند که به حملات خودسرانه متوسل نشوند. اما گروه‌های حقوق بشر مدت هاست که نیرو‌های اسرائیلی را به نادیده گرفتن حملات شهرک نشینان یا حتی شرکت در آنها متهم می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان