Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد .

به گزارش ایرنا، علی اف در این دیدار با اشاره به اینکه روابط جمهوری آذربایجان و ایران با موفقیت توسعه می یابد گفت: مناسبات دو کشور در حال حاضر نیز در سطح بالا قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سفرهای متعدد خود به جمهوری اسلامی ایران را خاطر نشان کرد و افزود: سفر های متقابل رئیس جمهوری و مقامات عالیرتبه ایران از کشور آذربایجان در تقویت روابط دو کشور نقش مهمی دارد.
رئیس جمهوری آذربایجان مشترکات تاریخی مردم دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر روابط دو کشور دوست و برادر گسترش یافته است . علی اف یادآور شد: اسناد دو جانبه امضا شده میان جمهوری آذربایجان و ایران با موفقیت اجرا می شود .
وی ابراز اطمینان کرد که این سفر حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان به توسعه روابط دو کشور کمک می کند .
خاورم ** 337**1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري آذربايجان سفر وزير اطلاعات ايران ديدار با الهام علي اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

سفیر پاکستان در ایران در دیدار با معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر تعهد کشورش برای تعمیق و گسترش بیشتر روابط دوجانبه با ایران تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد مدثر، سفیر پاکستان در ایران با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: با افتخار در دیدار با آقای باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه بر تعهد پاکستان برای تعمیق و گسترش بیشتر روابط دوجانبه با ایران تاکید کردم.

سفیر پاکستان همچنین نوشت: رهبری هر دو کشور در بالاترین سطح به تعامل معنادار برای تقویت همکاری در سطح منطقه‌ای و بین المللی ادامه خواهند داد.

روز گذشته نیز رضا امیری مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با سردار "ایاز صادق"، رییس مجلس ملی پاکستان ملاقات کرد.

 رئیس جدید مجلس پاکستان در دیدار سفیر ایران بر استفاده از ظرفیت پارلمان برای‌ کمک به توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران برای تامین نیاز انرژی پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

سفیر ایران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر در پاکستان و تشکیل دولت جدید، آمادگی ایران را برای فعال سازی گروه‌های دوستی پارلمانی و همکاری‌های مجالس دو کشور را اعلام کرد.

امیری مقدم همچنین در این دیدار سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را برای کمک به تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی حائز اهمیت دانست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز 22 اسفند ماه در پیامی انتصاب محمد اسحاق دار به عنوان وزیر خارجه پاکستان را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان در این پیام خطاب به همتای پاکستانی نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی را به عنوان وزیر امور خارجه کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی پاکستان، صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اطمینان دارم که در پرتو اراده رهبران سیاسی دو کشور و مساعی دستگاه‌های دیپلماسی ایران و پاکستان، کما فی السابق شاهد تداوم همکاری‌های فیما بین در حوزه‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه خواهیم بود.

رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت استپیام تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه جدید پاکستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان