Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه روزانه 250 تا 300 نفر در کشور دچار سکته مغزی می ‌شوند، گفت: اگر درمان سکته حاد مغزی در سه ساعت اولیه صورت گیرد، 30 درصد بیماران بدون ایجاد عوارض و ناتوانی، بهبودی کامل خواهند یافت.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی روز جمعه درباره میزان بروز سکته مغزی در کشور با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر، سالانه 150 تا 160هزار نفر در ایران دچار سکته مغزی می ‌شوند و 15 درصد این سکته ها به مرگ منجر می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 30 درصد از این افراد زیر 50 سال سن دارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بخش خدمات درمانی بیماران سکته حاد مغزی، جزو طرح‌های برنامه تحول نظام سلامت است و در آن برخلاف گذشته، خدمات درمانی حاد و بازتوانی تجمیع شده، تصویربرداری دقیق از مغز و شناسایی نقاط آسیب دیده آن، طراحی اولیه برای بازتوانی ذهنی، هوشی و حرکتی بیمار، تزریق داروهای حل کننده لخته های خونی مغز، انجام فیزیوتراپی و توانبخشی بر مبنای نقشه برداری دقیق مغزی، محاسبه میزان آسیب وارد شده به مغز و اقدامات درمانی حاد متناسب با سن، جنسیت و نیاز بیمار انجام می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید