Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا به نقل از ایران خودرو، محمد زالی با اعلام این خبر گفت: شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی اروپا 5، بدون استفاده از مشاور خارجی و با تکیه بر توانمندی خود در حال توسعه نسل جدید موتورهای ملی موسوم به EF7 پلاس است که پس از صحه گذاری در مرحله تولید آزمایشی به مرحله جاری سازی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نمونه‌های آزمایشگاهی این موتور، آزمون‌های تاییدیه اهداف را با موفقیت گذرانده افزود: پیش‌بینی می‌شود، در شهریورماه سال آینده این موتورها به تولید انبوه برسد. 

زالی تصریح کرد: با اینکه موتورها دارای فن آوری پیشرفته و جدید هستند، بیشترین استفاده از توانایی سازندگان داخلی و سرمایه گذاری قبلی شده است. وی توسعه موتور گازسوز منطبق بر راهبرد سوخت کشور را از مهم ترین مسیرهای برون رفت از شرایط آلایندگی ناشی از احتراق موتور خودروها دانست و گفت: با توجه به منابع وسیع گاز در کشور می توان با توسعه موتورهای گازسوز گام بزرگی برای کاهش ذرات معلق هوا برداشت.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ادامه داد: ایران خودرو در طراحی موتور پایه گاز سوز در دنیا پیشگام بوده و کشورهای دیگر با الگوبرداری از موتور پایه گازسوز ایران خودرو بهبودهایی در موتورهای خود ایجاد کرده و با سرمایه گذاری روی کفی، کارایی این خودروها را افزایش داده اند. افزایش حجم مخزن و امکان پیمایش تا 600 کیلومتر از جمله این بهبودها بوده است.

وی جلوگیری از بخش بزرگی از قاچاق بنزین را از نتایج استفاده از خودروهای گازسوز عنوان کرد و گفت: این اقدام توسط دولت روسیه اولویت راهبرد سوخت شده است. وی تاکید کرد: دولت با هزینه کمی از محل جلوگیری از این قاچاق در حمایت از طراحی خودروی گازسوز با پیمایش 500 کیلومتر با یکبار سوخت گیری می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خودرو تنفس دولت قاچاق ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود

گروه اقتصاد و درآمد : در تقویم همه کشورهای جهان، تعطیلات رسمی از مجموع تعطیلی آخر هفته و تعطیلی مناسبتی تشکیل می شود. تعداد تعطیلات آخر هفته و مناسبتی در اکثر کشورهای جهان بین 110 تا 129 روز است، اما این تعداد در ایران با احتساب 26 روز تعطیلی رسمی و 52 روز تعطیلی روز جمعه 78 روز می شود.

ایران از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است

به گزارش جماران، حتی اگر پنجشنبه های نیمه تعطیل هم به این تعداد اضافه شود، کل تعطیلات ایران به 104 روز می رسد، بنابراین در صورت دو روزه شدن تعطیلی آخر هفته، مجموع تعطیلات در ایران به ۱۲۵ روز خواهد رسید که در این صورت باز هم از تعطیلات بسیاری از کشورها کمتر است. ایران یکی از کشورهایی است که از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است. هر چند آنچه در تعطیلات در کشور نیازمند توجه است، نه صرفا تعداد تعطیلات بلکه توزیع، پراکندگی و توالی تعطیلات مذهبی، ملی و حکومتی در تقویم کشور است.

مرکز پژوهشهای مجلس، در گزارشی ذیل بررسی شاخصهای مرتبط با تفریح و سفر در میان ایرانیان، به وضعیت تعطیلات در  کشور پرداخته و آورده است: یکی از مبانی مهم برای دسترس پذیر کردن گردشگری، افزایش و توزیع تعطیلات در تقویم کشور است. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از خانواده ها براساس تعطیلات رسمی برای سفرها برنامه ریزی می کنند. درحالی که با تعطیلی یک روزه و توزیع محدود تعطیلات بلندمدت، امکان برنامه ریزی سفر به شکل محدودی فراهم است.

الگوی پراکنش تعطیلات در سال اصلاح شود

صلاح الگوی پراکنش تعطیلات براساس نیاز اوقات فراغت خانوار اثر معناداری بر سلامت فردی و اجتماعی و بهبود سبک زندگی خواهد داشت. افزون بر این تعطیلات کافی می تواند تغییری مهم برای کاهش مشکلات ناشی از سفر، آلودگی هوا و ترافیک باشد.

گردشگری خدمتی فصلی است و در دوره های اوج، به دلیل سربارهای زیادی که به عرضه کنندگان وارد می کند با کاهش کیفیت تجربه گردشگری همراه است. بنابراین توزیع تعطیلات می تواند فرصت افزایش صرفه اقتصادی برای ارائه دهندگان خدمت و همچنین افزایش افزایش کیفیت سفر برای گردشگران را فراهم می سازد. ساماندهی تعطیلات سبب انتخاب مقاصد متنوع تری توسط خانواده ها خواهد شد.

با تعطیلی دو روز پایان هفته، مقاصد روستایی بیشتر انتخاب می شوند

افزایش تعطیلات چند روزه علاوه بر تمرکز مکانی، تمرکز زمانی سفرها را نیز از بین می برد و ظرفیت بالقوه این بخش را فعال می کند. به عبارتی با تعطیلی دو روز در پایان هفته، مقاصد محلی و روستایی بیشتر انتخاب شده و حتی با وجود عدم اقامت در این مقاصد، درآمدهای جانبی دیگری برای آنها خواهد داشت.

ضرورت توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی افزایش سفرها

بررسی ها نشان داده که افزایش تعطیلات و فارغ شدن از کار، با افزایش تعداد سفر دارای تناسب است. لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با رویکرد افزایش تعطیلی آخر هفته و کاهش ساعات فعالیت اداری در مجلس در حال رسیدگی است. با وجود این نیازمند پیگیری و ارائه برنامه توجیهی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت اثرگذاری آن بر گردشگری داخلی است. این ایده می تواند با نگرش تجمیع تعطیلات و ساماندهی مکانی و زمانی آن تقویت شود. چراکه تعطیلات بیشتر و هدفمند شرط لازم توسعه گردشگری داخلی بوده، اما شرط کافی آن توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی است.

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، علیه خود اقدام خواهد کرد

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به ابعاد احتمالی ازدحام، مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، در کوتاه مدت علیه خود اقدام خواهد کرد. این موضوع هم برای دولت و هم مردم ایجاد بار مالی و هزینه های جانبی خواهد کرد. چراکه عاملی برای ایجاد اوج تقاضا برای سوخت و حمل ونقل جاده ای است و موجب کاهش کیفیت سفرهای مبتنی بر خودرو خواهد شد. لذا لازم است تا توزیع آن با توجه به ظرفیتهای محیطی، توجه به بعد مسافت و توسعه زیرساختهای تکمیلی در شهرهای ظرفیت دار نزدیک به مراکز جمعیتی صورت گیرد.

           

دیگر خبرها

  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران
  • شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران / عکس
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود
  • طراحی بهتر سلول‌های خورشیدی با نوعی ماده معدنی