Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی خبر لنده در گزارشی با عنوان «کیسه دوزی رمال ها برای افراد ساده لوح در کهگیلویه و بویراحمد» به قلم سید اسماعیل میری به بیان کاسب کاری رمالان پرداخته است.

گاهی برخی انسان ها با فراموش کردن یاد و نام خداوند دست به دامن کسانی می شوند که با حقه های دروغین خود مردم ساده لوح را فریب داده و از آنان میلیون ها تومان به راحتی اخاذی می کنند بدون اینکه حاجت روا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه مشکلات روحی و روانی مردم جامعه به دلیل فشارهای اقتصادی چنان بر گرده مردم سنگینی می کند که برخی از کسبه بازار و افراد عادی جامعه برای رفع این گرفتاری ها بعد از فراموشی خداوند به سراغ رمال ها یا همان ملا نماهایی می روند که کار و ذاتشان سرکیسه کردن مردم و بازی با اعتقادات آنها است.
اگر بعد از دعا کردن این رمال ها حاجت روا شدند بهترین سفیر می شوند برای گسیل کردن دیگران نزد این رمال ها و اگر حاجت روا نشدند به دیگران نیز توصیه ای نمی کنند و حرفشان این است که ما بختمان بسته است.
در برخی شهرهای استان این رمال ها یا همان دعا نویس ها برای خود بازاری تشکیل داده و حسابی مشغول کار و کاسبی هستند که اگر گذری کوتاه به جنب آزمایشگاه مرکزی شبکه بهداشت و درمان دهدشت بزنیم شاهد هستیم که این افراد با استفاده از این موقعیت مکانی و شلوغ شهر اقدام به پهن کردن بساط خود کرده و افراد زیادی نیز در طول روز به آنان مراجعه می کند.
زنان و مردانی که بعضی برای بخت گشایی، رفع مشکلات خانوادگی، افزایش مال و رزق و روزی و هزاران مطالبه دیگر که هر کدام نرخی جداگانه دارد.
در مواردی نیز ایجاد شک و بدبینی در همسران از سوی همین رمال ها باعث شده است تا اختلاف های گسترده ای در بین زوج ها اتفاق افتد که در نهایت به طلاق ختم می شود.
جالب است که این افرادی که مراجعه می کنند به شدت تحت تاثیر حرف های این کاسب کاران قرار گرفته و تمام صحبت های آنان را صد درصد تائید می کنند ولی غافل از اینکه در ابتدا بخشی از شرح حال زندگی خود را تعریف می کنند و این رمال ها با هنرمندی و روانشناسی خود ادامه جریان ها را برابر تعارف آنان حدس می زند و همه نیز تایید می کند.
البته هستند کسانی که با استناد به مفاتیح الجنان، قرآن و سایر کتاب های معصومین(ع) دعا می نویسند ولی برخی ها از این فرصت ها سوء استفاده کرده و هزینه های هنگفتی از مراجعه کنندگان می گیرند.
نظر آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید کشور در باب سرکتابی یا همان دعا نویسی :
پرسش: گاهی برخی افراد نزد اشخاص دعا گیر یا غیر آن می روند و از آنها می خواهند سر کتاب باز کند. حال بفرمایید باز کردن کتاب یا همان سر کتاب گرفتن چه حکمی دارد ؟
پاسخ :جایز نیست.
با این حال لازم است افراد فریب این رمال ها را نخورند و به کسانی مراجعه کنند که بر دعا نویسی آنان اطمینان داشته و هزینه های ناچیزی می گیرند و برای جیب شما برنامه ای ندارند مراجعه کرد وگرنه خواندن نمازهای مستحبی و قرآن و مفاتیح الجنان بعد نماز صبح در برآورده شدن حوائج نیازمندان موثر است.
9928/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رمالان رمالي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد