Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@21:31:09 GMT

وقتی خانه ها تبدیل به گاوصندوق می شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۴۵۷۹

رکنا: بررسی های اخیر پلیس نشان می دهد بسیاری از سارقین خودرو پایتخت درحرکتی هوشمندانه نسبت به تغییر شغل خود اقدام نموده اند، شاید این خبر در نگاه اول خواننده را دچار این سوتفاهم کند که این افراد متنبه شده و به مشاغل شرافتمندانه روی آْورده اند و تصمیم دارند بعد از این، از راه عرق جبین و کد یمین به امرار معاش خود و خانواده اشان بپردازند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیر ! این افراد نادم و پشیمان نبوده و صرفا با نگاهی روانشناسانه به تجزیه و تحلیل شرایط فعلی جامعه پرداخته و دریافته اند در بازار بزهکاری، این روزها، برد با سرقت از منازلی است که عملا تبدیل به گاوصندوقهایی برای نگهداری وجوه نقد با مقادیر میلیاردی و طلا و سکه و دلار گردیده اند !!

بسیاری از شهروندان به دلایل مختلف از جمله فرار Escape از مالیات و بی اعتمادی به بانک ها و ...اقدام به نگهداری وجوه نقد و سایر اندوخته های غیر نقدی خود به ارزش میلیاردها تومان در خانه های خود می نمایند و عملا خانه خود را تبدیل به یک گاوصندوق می نمایند وبرای فرار از پرداخت گوشه ای از درآمدهای خود در قالب مالیات به دولت ، کلیه اندوخته ی خود را یک شبه به دست سارقین می سپارند .

رویه ای که به شدت به بازار Store کار سارقان رونق داده و باعث گردیده سرقت Stealing از شیوه سنتی و سخت آن مانند بارزدن اسباب و اثاثیه منزل و یافتن مالخر ، تغییر شکل یافته و با حداقل زحمت و حداکثر بازدهی سارق منزل شما را در ظرف کمتر از یک ساعت صاحب گنجینه ای ارزشمند از طلا و سکه و دلار و میلیاردها تومان وجه نقد نماید .سرقتهایی که دستاوردشان چیزی از افسانه های¬ دزدان دریایی و علی بابا وچهل دزد The Thief بغداد کم ندارد و البته بدون اسم رمز و تنها با بی احتیاطی و غفلت شما درهای پس انداز و اندوخته های یک عمر زندگی شما بروی سارقان گشوده می شود !

انتخاب با شماست !

در ادامه فهرستی از اقدامات مفید در زمینه پیشگیری از سرقت منزل ارائه می گردد که در راس همه این موارد باید به خودداری از نگهداری طلا وسکه و وجوه نقددر منزل اشاره نمود .

1- مقابل تمام پنجره ها ،نورگیر ،پاسیو و روی دیوارهای کوتاه و بالکن های طبقه اول حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید .

2- در راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای ایمن کنید .

3- در صورت خروج از خانه ،فقط به بستن در خروجی اکتفا نکرده و همه درهای داخل خانه را قفل کنید تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان گرفته شود.

4- کلید خانه خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید.

5- در صورتی که بیرون خانه شما روشنایی ندارد با نصب لامپ در سر در خانه روشنایی محل را تامین کنید .

6- نردبان و چهار پایه را در کنار دیوار حیاط قرار ندهید تا راه ورود سارقان هموار نشود.

7- در مواقع خالی بودن خانه ،چراغ یکی از اتاق ها را به مدت طولانی و مستمر روشن بگذارید و حتی المقدور از همسایه ها و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.

8-در صورت مسافرت ،اشیا قیمتی خود را به اقوام مورد اعتماد خود بسپارید.

9- اگر کلید خانه یا یدک آن را گم کردید سریع قفل های در تعویض کنید .گاهی شما تصور می کنید دسته کلید را گم

کرده اید اما در دام دزدان جیب بر گرفتار شده اید و آنها با تعقیب شما آدرس خانه را به دست آورده و به دنبال فرصتی برای سرقت هستند.

10- اگر خانه های اطراف شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آنها مشغول ساختمان سازی هستند ،لازم است که از خانه خود مراقبت بیشتری کنید .

11- از قرار دادن کلید در محل هایی مانند زیر جاکفشی و دیگر محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

12- از نشان دادن محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات و اشیای با ارزش و گرانبها به همسایگان و کسانی که مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آنها به صورت یکجا خودداری کنید .

13-قبل ازترک خانه از بسته بودن در ورودی پشت بام مطمئن شوید و به قسمت های مختلف خانه سرکشی کرده و

پنجره ها را بررسی کنید .

14- هنگامی که به مسافرت می روید همسایه ها ی مورد اطمینان را در جریان قرار دهید .

15- اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می کنید به طور مرتب آن را کنترل کرده و معایبش را برطرف کنید و هنگام خروج از منزل کلید آن را باز کنید .

16- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی ،توپی قفل را با بدنه در همسطح ،در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.

17- به زنگ های بی وقت و بی مورد تلفن و منزل بی توجه نبوده و آنها را به عنوان زنگ خطر تلقی کنید و حتی الامکان منزل خود را برای گردش یا ملاقات دوستان و فامیل به صورت یکسان و یکنواخت ترک نکنید.

18- استفاده از دوربین های مداربسته با کیفیت که در صورت سرقت تصاویر تهیه شده برای کارآگاهان پلیس قابل

بهره برداری باشد .

19-در زمان خروج از پارکینگ از بسته شدن در و عدم ورود افراد غریبه اطمینان حاصل کنید .

20- درب مجتمع را برای افراد غریبه بازنکنید .

21-اجازه ندهید فردی که نمی شناسید بعد از شما وارد مجتمع شود و از او بخواهید زنگ واحد مورد نظر خود را زده و درب توسط آن همسایه برای او باز شود .

در صورت بروز سرقت و مالباختگی موارد ذیل را در نظر داشته باشید :

1- آرامش خود را حفظ کرده و خونسرد باشید.

2- فورا به پلیس 110زنگ بزنید.

3- برای باقی مانده آثار انگشت سارقان به هیچ چیز دست نزنید و جای لوازم را تغییر ندهید .

4- اجازه ندهید که افراد غیر مسئول به چیزی در محل سرقت دست بزنند.

5- اجازه ندهید مردم در محل سرقت جمع شوند.

6- به کسی در مورد فرآیند پیشرفت تحقیقات پلیس چیزی نگویید .

در پایان اشاره به این نکته ضروری است که کشف جرائمی مانند سرقت وظیفه ذاتی و تعریف شده پلیس آگاهی می باشد اما برخی موارد مانند ایمن سازی منازل به عنوان اقدامات پیشگیرانه در حیطه وظایف مالکین می باشد و هر شخصی قبل از مالباختگی با دوراندیشی باید نسبت به ایمن سازی محل سکونت خود اقدام نموده و از نگهداری مقادیر بالای وجوه نقد و سایر اموال با ارزش در منزل، که امکان نگهداری آنها در بانکها وجود دارد خودداری نماید .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس Police آگاهی تهران بزرگ

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز پزشک هوسباز به یک زن جوان در مطب +عکس این مرد جوان علاقه زیادی به همخوابی با زنان بی جان دارد ! +عکس زنم سرش با مرد دیگری گرم بود / سرش را بریدم ! +عکس قتل فریبا پس از انتشار عکس های زشت وقتی چهار چوپان تهرانی مست کردند / پا به کلانتری و بهشت زهرا کشید اعتراف شیطانی 4 شرور به قتل بی رحمانه دختر 14 ساله + عکس جنجال دست درازی مرد متاهل به زن مسافر در هواپیما +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دستگیری رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم دختر بچه هندی از پدر فریبکارش شکایت کرد +عکس له شدن سر مرد صافکار زیر خودروی پراید من 6 نوزادم را کشته‌ام، ولی ۸ سال زندان زیاد است ! / مادر بی رحم اعتراف کرد +عکس هواپیمای مسافری دبی در آسمان شیراز موتورش را از دست داد +عکس کشف جسد کودک 3 روزه در سطل زباله / مادر بی رحم صدای گریه کودک را خفه کرد!+عکس قتل پسر 14 ساله در جشن عروسی +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: فرار Escape بازار Store سرقت Stealing منزل دزد The Thief مسافرت پلیس Police دلار سرقت پلیس طلا نقد عکس زن فیلم مرد زندگی قتل ایران عروسی دختر بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است

  خودت را معرفی کن
محمود ۵۴ ساله هستم.
 
چرا دستگیر شدی؟
به خاطر خرید اموال مسروقه از سارقان.
 
سابقه داری؟
بله. خودم چندبار به اتهام سرقت دستگیر شدم و حالا که سنم بالا رفته کار مالخری می‌کنم.
 
چه چیزی سرقت می‌کردی؟
اول از خانه‌ها سرقت می‌کردم، ولی بعد از چند بار دستگیری پیشانی سفید شده بودم و پلیس خیلی زود سراغم می‌آمد. به همین خاطر سراغ روش دیگری رفتم و این بار از ماشین‌ها سرقت می‌کردم. در خیابان‌های خلوت با موتور پرسه می‌زدم و با دیدن ماشینی که در محل خلوت پارک کرده بود، در آن را با پیچ گوشتی باز کرده و لوازم با‌ارزش داخل آن را سرقت می‌کردم. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این‌که دوربینی تصویر مرا گرفت و به خاطر سابقه‌دار بودنم زود هویتم فاش شد و ماموران سراغم آمدند. آخرین بار که آزاد شدم تصمیم گرفتم سرقت را کنار بگذارم، چون بعد از چند سرقت لو می‌رفتم و دستگیر می‌شدم.
 
تنهایی سرقت می‌کردی؟
همیشه تنها بودم. همدست که داشته باشی ریسک دستگیری‌ات بالا می‌رود. همیشه مجرم تک پر بودم و تنها جرائم را انجام می‌دادم. 
 
دو نفری که دستگیر شده‌اند از دوستانت هستند؟
خیر. آنها سارقان من هستند و برایم سرقت می‌کنند و پول‌شان را می‌گیرند.
 
کجا با سارقان آشنا شدی؟
در زندان.
 
چه اموالی می‌خریدی؟
از لوازم منزل و گوشی تلفن‌همراه تا طلا و ارز سرقتی.
 
ماهی چقدر در‌آمد داری؟
بستگی دارد سارقان چقدر کار کنند و چه جنسی را سرقت کنند. ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون در ماه از راه خرید‌و‌فروش اموال سرقتی به دست می‌آورم.
 
اموال سرقتی را به چه کسی می‌فروختی؟
بستگی به جنس سرقتی دارد. گوشی‌های آیفون و گران‌قیمت را به مالخر افغان می‌فروختم که از کشور خارج کند. گوشی معمولی را به چند تعمیرکار که قطعاتش را خرد و استفاده کنند. لوازم منزل را به سمساری‌ها و طلا را به یکی از دوستانم می‌دادم که او آنها را آب کرده و می‌فروخت.
 
چطور دستگیر شدی؟
امان از همسایه فضول. دزدانم شب قبل از دستگیری یک خانه را خالی کرده بودند و اموالش را به خانه‌ام آوردند که همسایه‌ای دید و شک کرد و به پلیس خبر داد و سپس ما دستگیر شدیم.
 
آن ۳۰۰ گوشی سرقتی در خانه‌ات چه بود؟
فکر کردید ما هر گوشی را یکدفعه می‌فروشیم؟ ما گوشی‌ها را جمع کرده و یکباره با مالخر و تعمیرکاران می‌فروشیم. حالا هم علاوه بر سرقت آخر که باعث دستگیری ما شد، راز گوشی‌ها هم لو رفت.
 
به دزدانت چقدر پول می‌دادی؟
بستگی دارد چه چیزی سرقت کنند. برای هر آیفون بالای ۱۳، حدود ۷ تا۱۰میلیون. برای سکه ۱۵میلیون و برای لوازم منزل هر سرقت پنج میلیون می‌دادم. خودم هم با سود منطقی ۳۰ تا ۴۰ درصد اموال سرقتی را می‌فروختم.
 
پشیمان نیستی؟
ریسک دستگیری بالاست، ولی درآمد ۱۵۰میلیونی هر کسی را وسوسه می‌کند.
 
بعد از زندان چه می‌کنی؟
شاید آدم شوم و شاید هم دوباره همین راه را ادامه دهم.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • وقتی آندره آ پیرلو فوتبال را به هنر تبدیل می‌کند / فیلم
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد