Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:46:33 GMT

چانه‌زنی آمریکا و ترکیه درباره حمله به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۴۶۷۶

به گزارش اکوفارس به نقل از روزنامه حریت٬ در حالی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دستور فراهم‌سازی مقدمات حمله به شرق فرات را صادر کرده و بخشی از کماندوهای نیروهای مسلح این کشور به مرز سوریه منتقل شده‌اند٬ وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به احتمال حمله ترکیه به شرق به فرات اظهار نگرانی کرد.

آمریکا اعلام کرده، سربازان آمریکایی در شرق فرات حضور دارند و حمله ترکیه به این منطقه موجب نگرانی واشنگتن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به منظور بررسی این موضوع با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به شکل تلفنی گفت‌وگو کرد.

در مورد جزئیات گفت‌وگوهای چاووش اوغلو و پامپئو اطلاعات چندانی منتشر نشده، اما منابع دیپلماتیک آنکارا اعلام کرده‌اند که تنها موضوع گفت‌وگوهای واشنگتن و آنکارا مسئله سوریه و تحولات شرق فرات بوده است.

اردوغان بعد از ظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: خبر داریم آمریکا به دنبال آن است در شرق افراد 40 هزار تروریست پ.ک.ک را آموزش دهد .این مسئله موجب نگرانی ما شده و ما معتقدیم که آمریکا باید نگرانی‌های ترکیه را مانند یک متفق نزدیک درک کرده و به آن احترام بگذارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد، که آمریکا با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت‌گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که ممانعت آمریکا از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت در خاک فلسطین تنها به طولانی شدن وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، که در اصل ناشی از ادامه اشغال سرزمین عربی توسط اسرائیل و اعمال فجیع‌ترین جنایات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت