Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@13:24:40 GMT

طلا در مسیر کاهش چشمگیر قیمت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۴۸۵۶

طلا در مسیر کاهش چشمگیر قیمت

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۴۱.۹۹ دلار ایستاد. با این حال تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا، با بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته اخیر روبروست. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۶ دلار رسید.

 

به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، در مقطع فعلی، ریسک زیادی وجود ندارد اما ارزش دلار اندکی بالا رفته است و بنابراین انتظار نمی رود طلا بتواند افزایش قیمت داشته باشد مگر این که در تصمیم بانک مرکزی آمریکا تغییری صورت گیرد.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جمعه ۰.۱ درصد رشد کرد که تحت تاثیر انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در هفته آینده بود.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازار انتظار ندارد بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ‌های بهره در نشست دسامبر خود، نرخ‌ها را در سال ۲۰۱۹ بیش از یک بار افزایش دهد.

 

طلا از اوج قیمتش در آوریل، حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده زیرا ارز آمریکا امسال به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، به دارایی مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل شده است. این فلز ارزشمند به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

 

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۲۴۰ تا ۱۲۵۳ دلار حرکت خنثی دارد و اگر موفق شود از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۲۵۴.۵۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۹.۲۵ دلار صعود کرده بود و در مسیر ثبت حدود دو درصد رشد هفتگی قرار دارد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۷۹۶ دلار معامله شد.

ایسنا

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازار جهانی طلا بازار جهانی کاهش طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵