Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری امروز در بروکسل اعلام کرد: احتمال اخذ تضمین از اروپا درباره توافق برگزیت وجود دارد.

به گزارش مشرق، ترزا می نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که به تلاش‌ هایش برای ترغیب اتحادیه اروپا در خصوص ارائه تضمین‌ های بیشتر به لندن پیرامون توافق کنونی برگزیت ادامه می‌ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید تظاهرات جلیقه زردها در لندن +عکس

نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفت: این تضمین ها برای متقاعد کردن پارلمان انگلیس به منظور تصویب لایحه خروج از اتحادیه اروپا ضروری است.

نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری امروز در بروکسل گفت: همچنان کارهای‌ دیگری نیز باقی مانده است که باید انجام شوند؛ اما برای گرفتن تضمین از اتحادیه اروپا پیشرفت‌ هایی حاصل شده و گفتگو برای روشن‌ تر شدن مفاد توافق کنونی ادامه دارد.

ترزا می در ادامه افزود: من مذاکره دشواری با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا داشتم.

این در حالیست که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا ساعاتی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده روشن‌ تر کردن مفاد توافقنامه کنونی میان انگلیس و اتحادیه اروپا درباره خروج لندن از این اتحادیه موسوم به «برگزیت» است؛ اما مذاکره مجدد در این خصوص را در دستور کار ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه با درخواست از لندن برای مطرح کردن شفاف تر خواسته‌ هایش، افزود: این کمیسیون اطلاعاتی درباره نحوه آماده شدن اتحادیه اروپا برای خروج لندن بدون هیچ توافقی را ۵ روز دیگر منتشر خواهد کرد.

گفتنی است، آخرین نشست شورای اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی با حمایت همه جانبه سران اتحادیه اروپا از توافقنامه خروج انگلیس از این اتحادیه موسوم به «برگزیت» امروز به کار خود پایان داد.

رهبران اروپایی از ترزا می نخست وزیر انگلیس خواستند تا آنجا که در توان دارد برای تصویب توافق نامه فعلی «برگزیت» تلاش کند تا این توافقنامه بتواند در پارلمان این کشور رأی بیاورد.

یکی از مهم ترین نقاط ضعفی که نمایندگان مخالف پارلمان انگلیس با آخرین توافقنامه «برگزیت» مطرح می کنند عدم شفافیت درباره رابطه تجاری و اقتصادی لندن پس از اجرائی شدن برگزیت با اروپا است.

این درحالیست که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه در مراسم اخذ رأی اعتماد از پارلمان این کشور، با کسب آرای موافق ۲۰۰ تن از هم حزبیان خود در حزب محافظه کار- در برابر ۱۱۷ رأی مخالف به طرح برگزیت- توانست در مقام خود به عنوان رهبر حزب محافظه کار انگلیس ابقا شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه اتحادیه اروپا انگلیس برگزیت ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد

هشدار به فرانسه درباره عواقب اعزام نیرو به اوکراین، بسته کمکی جدید فرانسه برای کی‌یف، کاهش تعداد اوکراینی‌های آماده جنگ، نگرانی کی‌یف از عدم توجه کافی واشنگتن و وابستگی کامل اوکراین به کمک مالی غرب، از جمله مهمترین رویدادهای جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  بر اساس احکام صادره از سوی ولادیمیر زلنسکی که  در وب سایت دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، آلکسی دانیلوف از سمت دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برکنار شده و به جای او، الکساندر لیتویننکو، رئیس سرویس اطلاعات خارجی به این سمت منصوب شده است.

الکساندر لیتوینکو قبل از انتصاب جدید از سال 2021 به عنوان رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین خدمت می‌کرد و اکنون اولیگ ایواشچنکو به جای او منصوب شد.

به عقیده برخی کارشناسان برکناری دانیلوف نشان دهنده نگرانی رهبری سیاسی اوکراین از شکست جدی است که در جریان درگیری نظامی با روسیه به کی‌یف وارد شده است. 

زلنسکی در اوایل ماه مارس نیز در ادامه تغییر کادر مقامات نیروهای مسلح اوکراین،  فرمانده نیروهای پشتیبانی ارتش را تغییر داده و دیمیتری گرگیا را از این سمت برکنار  و الکساندر یاکووتس را به جای او منصوب کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و شصت و سومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

دانیلوف پس از استعفای خود وضعیت اوکراین را ناامیدکننده خواند

آلکسی دانیلوف، دبیر برکنار شده شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، وضعیت این کشور را ناامیدکننده خواند. وی به این موضوع در پستی در صفحه فیسبوک خود اشاره و نوشت: «روزهایی که برایشان خجالت نمی‌کشی و ساعت‌هایی که با سرعت رعد و برق می‌گذرند.»

او همچنین تاکید کرد که همچنان برای اوکراین کار خواهد کرد و مهم نیست که چقدر دشوار باشد و اوضاع تا چه اندازه ناامیدکننده به نظر برسد، و از ولادیمیر زلنسکی به خاطر اعتماد چندین سال گذشته به او تشکر کرد.

اصرار آمریکا بر عدم حمایت از حملات اوکراین به خاک روسیه 

متیو میلر، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده از حملات نیروهای مسلح اوکراین به اهدافی در خاک روسیه، از جمله پالایشگاه نفت و مناطق مسکونی حمایت نمی‌کند.

میلر در مورد حمله اوکراین به یک پالایشگاه  نفت روسیه گفت: موضع گیری ما از همان آغاز این درگیری همیشه این بوده است که از حملات اوکراین به مناطقی خارج از خاک خود حمایت نمی‌کنیم. این سیاست همیشگی ما است که به مقامات کی‌یف هم توضیح داده شده است. بنابراین این چیزی نیست که آنها ممکن است از آن آگاه نباشند.

اعتراف مقام اروپایی به ایجاد وحشت در صورت اعزام نیرو به اوکراین 

ویرا یورووا، معاون کمیسیون اروپا در زمینه ارزش‌ها و شفافیت اروپا، طی سخنرانی در یک رویداد در ایالات متحده، اعلام کرد که اگر ویدئویی توسط یک شبکه زیرزمینی تولید شود یا خبر جعلی از طرف رهبر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اعزام نیرو به اوکراین ظاهر شود، ممکن است موجی از وحشت در سراسر اروپا به وجود آید.

وی در مورد خطر ظهور چنین ویدئوهایی مثالی زد و عواقب آن را در صورت انتشار ویدئویی که در آن امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بسیج شهروندان برای شرکت در درگیری اوکراین آغاز شده، بیان کرد و گفت: «فقط تصور کنید که آقای ماکرون این را بگوید. چنین چیزی می‌تواند باعث وحشت و واکنش عصبی در جامعه اروپایی شود.»

لاوروف: شکی نیست که غرب درگیری در اوکراین را تحریک کرده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که دیگر هیچ کس تردیدی ندارد که درگیری نظامی در اوکراین توسط کشورهای غربی تحریک شده است.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکره با وزیر امور خارجه نامیبیا در مسکو گفت: من به همتای آفریقایی خود در مورد دیدگاه اصولی روسیه از وضعیت به وجود آمده در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین توضیح دادم، که به نظر من دیگر هیچ‌کس تردیدی ندارد، توسط غرب جمعی و با هدف بازدارندگی ما تحریک شده است.

هشدار به فرانسه درباره عواقب اعزامیروی نظامی به اوکراین

اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد که انتقال نظامیان فرانسوی به خاک اوکراین، یک اقدام انتحاری خواهد بود، برای اینکه آنها بلافاصله هدف قانونی نیروهای مسلح روسیه شده و نابود خواهند شد.

او همچنین یادآور شد که رهبری کشورهای غربی، به ویژه فرانسه، عمیقاً در اشتباه هستند که فکر می‌کنند می‌توانند روند توسعه اوضاع در درگیری نظامی در اوکراین را تغییر دهند.

قصد فرانسه برای ارسال سلاح و مهمات به اوکراین 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه با اشاره به اظهارات سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه گزارش داد که پاریس قصد دارد 78 قبضه توپ خودکششی سزار و 80 هزار گلوله توپ 155 میلی متری برای کی‌یف ارسال کند.

به گفته وزیر دفاع فرانسه، پاریس، کی‌یف و کپنهاگ در مورد توپخانه سزار به توافقی مالی لازم دست یافته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد «سریعا» این تجهیزات به اوکراین تحویل داده شوند. لکورنو همچنین گفت که فرانسه در طرح چک برای جستجو و خرید مهمات برای اوکراین در خارج از اتحادیه اروپا مشارکت دارد.

دستور ماکرون برای تهیه بسته کمکی جدید برای اوکراین 

در جریان کنفرانس مطبوعاتی وزارت دفاع فرانسه، سباستین لکورنو اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور دستور تهیه بسته کمکی جدید برای اوکراین را صادر کرده است. 

وی گفت: رئیس جمهور از من خواسته بسته کمکی جدید را آماده کنم. این درخواست هم اکنون در اداره کل تسلیحات کشور در حال رسیدگی است. 

لکورنو افزود: بسته کمک نظامی جدید می تواند شامل تانک‌ها و نفربرهای زرهی AMX-10RC و انتقال احتمالی یک سامانه دفاع هوایی مجهز به موشک میسترال باشد. به گفته او، این سامانه به ویژه در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین موثر است.

پولیتیکو: کی‌یف نگران است که بایدن کمتر از اوکراین نام می‌برد

روزنامه پولیتیکو گزارش داده که مقامات کی‌یف از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده کمتر در مورد درگیری اوکراین صحبت می‌کند و اولویت را به موضوع فلسطین و اسرائیل می‌دهد.

بنابراین، طبق تحلیل این روزنامه، بایدن بیشتر به درگیری‌های خارجی پرمخاطب توجه دارد، البته این واقعیت مشخص شده که دولت او تصمیم گرفته در طول مبارزات انتخاباتی دخالت خود در درگیری‌های بین المللی را کاهش دهد.

به گفته یک منبع خبری پولیتیکو، دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نگران این شده که توجه بایدن به سمت اسرائیل معطوف شده باشد. در این گزارش آمده: بدین ترتیب مقامات اوکراین زنگ خطر در مورد کاهش کمک‌های غرب، کمبود مهمات و سایر مشکلات وابستگی به حمایت ایالات متحده و متحدان را به صدا در آورده‌اند.

ابراز امیدواری کی‌یف برای دریافت 16 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا در سال جاری

 دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که کی‌یف انتظار دارد در سال 2024 مبلغ 16 میلیارد یورو به عنوان حمایت مالی از اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه تسهیلات اوکراین دریافت کند.

او گفت: کمک‌های اتحادیه اروپا یکی از لنگرهای مالی کشور ما است. ما انتظار داریم امسال 16 میلیارد یورو دریافت کنیم. موضوع یک منبع تامین مالی پایدار برای کی‌یف بسیار مهم است.

 نخست وزیر اوکراین یادآور شد که کی‌یف «پتانسیل زیادی در استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه می‌بیند».

پیش از این، در 20 مارس، اتحادیه اروپا بخش اول کمک کمالی 4.5 میلیارد یورویی تحت برنامه حمایت بودجه 50 میلیارد یورویی تا سال 2027 را به اوکراین منتقل کرد.

ادعای اوکراین درباره برآورده کردن شرایط مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا 

دنیس شمیگال معتقد است که اوکراین تمام الزامات لازم برای آغاز مذاکرات در مورد الحاق این کشور به اتحادیه اروپا را انجام داده است. نخست وزیر گفت: ما به نوبه خود همه شرایط لازم برای شروع مذاکرات را انجام داده و انتظار داریم تا آنها قبل از ژوئن سال جاری آغاز شوند.

وزیر خارجه اسپانیا احتمال اعزام نیرو به اوکراین را تکذیب کرد

خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه سپانیا روز سه شنبه در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که پادشاهی اسپانیا قصد ندارد به اوکراین هیچ نیروی نظامی بفرستد. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا و ناتو هم برای یک درگیری نظامی آماده نمی شوند، زیرا «این اتحادها دفاعی هستند، نه تهاجمی».

او گفت: «اسپانیا در حال بررسی اعزام نیرو به اوکراین نیست و هیچ کشور اروپایی دیگری هم این موضوع را بررسی نمی‌کند. ضمن اینکه مقامات کی‌یف نیز درخواست سرباز نکرده و چیزهای دیگری می‌خواهند».

کاهش تعداد اوکراینی‌هایی که حاضرند به جبهه بروند

روزنامه پولیتیکو در تحلیلی نوشت که هر چه می‌گذرد، اوکراینی‌ها کمتر و کمتر تمایل دارند داوطلبانه به جبهه بروند و کی‌یف نمی تواند با مشکل کمبود افراد در صفوف نیروهای مسلح کنار بیاید.

در این مقاله آمده است: تنها مهمات و تسلیحات نیست که اوکراین به شدت با کمبود آنها مواجه است، بلکه شور و شوق وطن پرستانه‌ای که مراکز ثبت نام ارتش را مملو از داوطلبان نگه دارد هم به طور فزاینده‌ای کاهش یافته است. مقامات این کشور نمی توانند راه حلی برای این مشکل بیابند در حالی که بسیاری از اوکراینی‌ها در تلاش برای فرار از خدمت سربازی هستند.

این نشریه افزود: بدون نیروی انسانی کافی، کی‌یف احتمالاً منابع موجود خود را با نرخ بسیار بالاتری مصرف خواهد کرد که منجر به دستاوردهای نظامی بسیار سریع‌تری برای طرف روسی در دراز مدت خواهد شد. 

امکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکرایناوکراین|شکست نظامی کی‌یف با وجود کمک‌های غرباوکراین|اطمینان جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکست کی‌یف

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا