Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@05:57:47 GMT

هدف دشمن؛ ایجاد تفرقه ارزشی میان حوزه و دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۰۸۷

هدف دشمن؛ ایجاد تفرقه ارزشی میان حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه امروز 23 آذرماه ضمن توصیه به تقوا و پرهزکاری و در ادامه مبحث مبانی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مبانی انقلاب اسلامی توحید در حاکمیت است که مردم در آن نقش دارند، ما اعتقاد داریم حاکمیت مطلقا برای خداست و او این حاکمیت را به پیامبران، ائمه و نائبان آن‌ها واگذار کرده است که در اصل پنجم قانون اساسی به ولایت ولی‌فقیه نیز اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی اوقات القائاتی صورت می‌گیرد که آراء مردم به ولایت فقیه مشروعیت می‌بخشد اما این تعبیر درستی نیست. ولایت فقیه از نسلی که این ولایت به آن‌ها رسیده است مشروعیت دارد، مردم در انعقاد ولایت فقیه نقشی ندارند اما در تحقق ولایت در جامعه نقش مهمی دارند. امام خمینی(ره) در کتاب‌البیع فرمودند: اگر احدی در کمک به ولایت نشتابد ولی‌فقیه از منصب خود خلع نمی‌شود چرا که اصل این سمت از جانب خداوند است. اگر امیرالمومنین(ع) 25 سال سکوت کردند به معنای عدم ولایت حضرت نبود، بلکه ایشان فقط حمایت مردم را نداشتند، در زمان حضرت حضور مردم و بیعت با ایشان حجت را بر حضرت تمام کرد.
امام جمعه محلات با بیان نقش خبرگان رهبری در انتخاب ولایت تصریح کرد: انتخاب ولی فقیه به دست خبرگان رهبری نیست و خبرگان فقط به وکالت از مردم وظیفه کشف ولی فقیه را دارد. قانون‌گزاری و حاکمیت منحصرا ازآن خداست و این از ریشه‌ای‌ترین اصول نظام جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام ربانی در خطبه دوم با توصیه به تقوا و پرهیزکاری گفت: حضرت معصومه(س) جایگاه ویژه‌ای دارد و روایاتی که در ثواب زیارت آن حضرت آمده است نشانگر این مهم است. امام صادق(ع) فرمودند:«به زودی در شهر قم زنی از اولاد من دفن می‌شود که نام او فاطمه است، کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب است». متاستفانه مسائلی همچون بی‌حجابی در جامعه ما معضل است، وقتی در کشوری ربا بیداد می‌کند و بد حجابی فراگیر شده است نباید توقع داشته باشیم همه چیز رو به راه باشد و مشکلی نداشته باشیم. آمار شرب خمر در محلات رقمی است که برای شهر دارالمومنین مایه خجالت است، اگر کسی در راه بد افتاد فقط خود را نابود نمی‌کند بلکه بقیه را نیز به نابودی می‌کشاند و مردم توقع دارند مسئولین با این افراد برخورد کنند.
وی با تاکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تشریح کرد: امام خمینی(ره) بر وحدت این دو نهاد علمی تاکید داشتند زیرا تفرقه ارزشی بین این دو هدف دشمن است. وقتی حوزه و دانشگاه مدام یکدیگر را متهم کنند یک قدم در راستای اهداف دشمن برداشته‌اند.
امام جمعه محلات به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع خانواده شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: آمریکا مدام در حال توطئه چینی است، اگر ما امروز در جایگاه خوبی در بین کشور‌ها قرار داریم به واسطه از خودگذشتگی، ایمان و معنویت جانبازان، ایثارگران و جوانان ما است. آمریکا ما را نیز مانند عربستان مثل یک گاو شیرده می‌خواهد، آن‌ها حتی تُجاری که با جمهوری اسلامی رابطه اقتصادی دارند رفته و از آنان خواسته‌اند تا رابطه با ایران را قطع کنند. مسأله موشکی، مسأله مهمی است؛ در جنگ تحمیلی ما یک موشک نداشتیم تا پاسخ موشک‌های غربی عراق را بدهیم ولی امروز ما برترین قدرت موشکی منطقه هستیم و این‌ها در صدد این هستند تا این قدرت بازدارنده را از ما بگیرند.
وی در پایان تأکید کرد: آمریکا به دنبال ترساندن ملت ایران است اما ملت ما با بصیرت خود نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد. ما یک بندر اقیانوسی مثل بندر چابهار داریم؛ حادثه تروریستی اخیر با هدف از بین بردن امنیت سیاسی و اقتصادی منطقه چابهار صورت گرفت. شورای امنیت، حیاط خلوت آمریکا بود و هر چیزی را می‌خواست به تصویب می‌رساند اما امروز آمریکا قدرت چنین کاری را ندارد زیرا قدرت او رو به افول است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • بعضی سازمان‌های شهرداری در رفع مشکلات شهروندان ناکارآمد هستند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است