Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدام انقلابی و مردمی نماینده ولی فقیه در لرستان به دنبال شرایط سخت اقتصادی ومعیشتی مردم در لرستان،نه بزرگ به تدبیر مسئولان لرستان در خصوص مصوبات کاغذی جلسه تنظیم بازار لرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک ،بر اساس اخباری که مرکز آمار منتشر کرد ، لرستان رتبه دوم گران فروشی و تورم را در بین 31استان کسب کرد و این نشان می دهد که در حوزه اقتصادی و تنظیم بازار دولتمردان ما چه گلی بر سر استان زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لرستان محرومی که از لحاظ اقتصادی و صنعتی از استان های کم برخوردار کشور است برخی از دلالان اقتصادی با تمرکز بر مسئله مسکن و گران فروشی در عرضه اجناس، فضایی را در استان ایجاد کردند که نرخ زمین و مسکن در این استان به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کند و اجناس با قیمتی دو برابر در مغازه ها به فروش برسد.

هرچه انتظار از دکتر خادمی استاندار لرستان در قبال توسعه وپیشرفت استان در مسائل اقتصادی،عمرانی،کشاورزی،صنعتی وبهداشتی وعمرانی بیشتر از مسائل اقتصادی بود ولی به نظر می رسد تا کنون دولت نتوانسته در این استان محروم به وعده هایش عمل کند و وضعیت معیشت و اقتصادی مردم این استان در سایه نبود صنعت وارد شرایط سختی شده است.

در این روزهای سخت که وضعیت اقتصادی در برهه حساسی قرار گرفته، مردم  محروم لرستان که شغل اصلی آنها کشاورزی و دامپروری می باشد شرایط سختی از لحظ معیشتی را سپری می کنند.

این در حالی که دولتمردان تدبیر وامید تا کنون نتوانسته اند جلوی گاف های اقتصادی  در بالا بردن نرخ ارز و گرانی های افسار گسیخته  در بازار را بگیرند و با اینکه دلار به کانال 10هزار تومان کاهش یافت ولی همچنان شیب نرخ اجناس در بازار افزایش پیدا کرده است و دولت اراده ای بر مهار تورم وگرانی ندارد.

در لرستان هم نیز شخص استاندار پس از انتصاب بیشتر وعده هایش بر محوریت مسائل عمرانی وصنعتی بنا گذاشته شد تا کنون مردم نتیجه قابل لمسی از وعده های استاندار ندیده اند .

توجه تک محوری استاندار به مسائل عمرانی و صنعتی و انتخاب ضعیف کابینه اقتصادی دولت در لرستان باعث شد که امروز سایه سنگین گرانی و تورم بر لرستان حاکم شود.

به نظر می رسد مجمع نمایندگان لرستان بدون توجه به معیشت سخت مردم استان در قبال اتفاقات تلخ ،گرانی و تورم فقط نظاره گر هستند و اگر هم زمانی خبرنگاری یا شخصی از  از آنها بپرسد چرا به وضعیت اقتصادی این استان توجهی ندارید ؟یا چرا از اقدام انقلابی نماینده ولی فقیه در لرستان حمایت نمی کنید؟ آنها در پاسخ با قاطعیت اعلام کنند، این وضعیت نگران کننده اقتصادی استان به وضعیت سخت اقتصادی کشور برمی گردد.

این در حالی که لرستان به عنوان نمونه در تولید مرغ که ارتباطی با دلار ندارد خود کفا است و نباید پایین یا بالا بودن ارز تاثیری بر قیمت مرغ در این استان داشته باشد.

مسئولان جهاد کشاورزی استان در تیرماه 97طی مصاحبه ای اعلام کردند : " در سه‌ماهه نخست سال 97، بیش از 9 میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم به‌طوری‌که حدود 20 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد"

علی رغم اینکه مسئولان اخیرا در رسانه ها اعلام کردند قیمت مرغ در استان بایستی کمتر از 10هزار تومان کیلویی باشد ولی پس از انتشار این خبر شاهد افزایش قیمت مرغ کیلویی 11هزار تومان هم در استان بودیم و پس از آنها مغازه های مرغ فروش در خرم آباد دست به اعتصاب زدند.

 وضعیت ناخوش اقتصادی لرستان و افزایش مراجعات مردمی به دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان،دفاتر ائمه جمعه،کمیته امداد امام(ره)،بهزیستی و مجمع نمایندگان باعث شد که حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با گلایه شدید از عملکرد مسئولان عضو این ستاد گفت:حاضر هستم برای هرنفر از شما مسئولان که عضو این ستاد هستید مبلغ یک میلیون وپانصد هزار تومان پول بدهم ببینم واقعا می توانید زندگی خود را اداره کنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این جلسه با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان پشتیبان وحامی مردم خصوصا اقشار ضعیف ومحروم جامعه  با تاکید بر اینکه آقایان مسئول بایستی به فکر مردم باشند وببینند مردم دارند چه می کشند اظهار داشت: وقتی در جلسه تنظیم بازار گفته شود که میوه را تا شب عید تا ۲۰ هزار تومان جا دارد، می خواهد مغازه دار تا ۲۵ هزار تومان نفروشد؟ در همین جلسه گفته نشد؟ وقتی گفته می شود هرچی بفروشید گوشت هم فراوان است، می خواهید مغازه دار گوشت ارزان بدهد؟ آیا در این جلسه نگفتید میوه تا ۲۵ هزار تومان جا دارد؟ این گرا دادن به بازاری نیست؟

وی با بیان اینکه در توزیع گوشت تعلل شده است، آن کسی که تعلل کرده چرا معرفی نمی شود، تصریح کرد: آقایان به فکر مردم باشید، ببینید مردم دارند چه می کشند، یک میلیون می دهم ببینم می توانید خانواده خود را یک ماه اداره کنید، می توانید یک کیلو گوشت به خانه بیاورید.

وی با ابراز تاسف از وضعیت اقتصادی و شرایط سخت حکمفرما بر مردم گفت:وقتی یک نفر به دفتر ما مراجعه می کند و می گوید لطفا نیم کیلو گوشت برای من تهیه کنید ، آیا این وضعیت انصاف و عدل و عدالت است؟ چرا این حرف ها را می زنید در جلسه،  گوشت یک مرتبه از ۳۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رفته،  آن هم متغیر است؛  بعد هم می گوییم گوشت فراوان است.  این شد حرف؟

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود علی رغم تذکرات نماینده ولی فقیه در لرستان و مقاومت مسئولان ،حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی جلسه را به نشانه اعتراض ترک می کند و می گوید" ماندن بیشتر من در این جلسه به ضرر مسئولان است."

این حرکت انقلابی و مردمی امام جمعه خرم آباد در فضای مجازی و رسانه ای به عنوان یک سوژه داغ خبری مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد.

حالا باید دید دکتر خادمی نماینده عالی دولت در لرستان برای رهایی از وضعیت سخت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم چه تدابیری اتخاذ می کند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران