Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود واعظی عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسوولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واعظی با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، اظهار داشت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی دکتر روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود:  توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ایران و ترکیه ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز یکشنبه گفت: «با توجه به یکپارچگی مستحکم روابط اقتصادی و تجاری بین پاکستان و ایران، می‌توان در چند سال آینده تجارت دوجانبه را تا پنج میلیارد دلار در سال افزایش داد.»

به نوشته وبگاه «فرانت پست»، امیری مقدم در سخنرانی در شهر «اسلام آباد» گفت: «احتمال دوبرابر شدن تجارت دوجانبه بین دو کشور از وجود دارد.»

او گفت: «پاکستان و ایران از نظر ژئواستراتژیک کشور‌های بسیار مهمی هستند که در نقطه اتصال خاورمیانه، جنوب آسیا و آسیای مرکزی قرار دارند.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: «به منظور بهبود تجارت ترانزیتی بین پاکستان و ایران، ۱۲ بازارچه مرزی افتتاح شده است.»

 او ادامه داد: «گوادر و چابهار در روابط تجاری دریایی بسیار مهم هستند.»

 وزرای خارجه ایران و پاکستان اخیرا در تماس تلفنی دستورکار تقویت همکاری دوجانبه و پیشرفت‌های حاصل شده را مورد بررسی و تاکید قرار دادند. «تقویت همکاری در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد شراکت دوجانبه عمیق‌تر» درخواست وزرای خارجه ایران و پاکستان در تماس تلفنی مشترک بود.

 طبق اعلام طرف پاکستانی، گفت‌وگوی «جلیل عباس جیلانی» و «حسین امیرعبداللهیان» بستری برای تجدید تعهد دو کشور به تعمیق روابطشان بود.

جیلانی در این تماس تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی در سیاست خارجی پاکستان دارد گفت که «همه در پاکستان منتظر سفر آقای رئیسی هستند».

سفیر ایران در اسلام آباد گفت: «ایران با وجود تحریم‌های بین‌المللی پیشرفت‌های زیادی در زمینه علم و فناوری داشته است که در این زمینه می‌توان همکاری با پاکستان را افزایش داد.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اردوغان: تابستان آینده امنیت کامل مرزهایمان با عراق را فراهم می‌کنیم
  • سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است
  • اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در اولویت کاری استانداری آذربایجان‌شرقی
  • پوتین: همکاری با پارلمان برای توسعه روسیه را ادامه می‌دهیم
  • واکنش معاون رئیس جمهور دیوارکشی ترکیه در مرز ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان
  • توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک