Web Analytics Made Easy - Statcounter

سون یو، نویسنده چینی کتاب «پرنده آتشین» از علاقه‌مندی هموطنانش در زمینه کتاب‌های تصویری خبر داد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، نشستی با موضوع ادبیات و تصویرگری ایران و چین با حضور سون یو برگزار شد.

در این نشست سون یو، نویسنده کتاب پرنده آتشین که کار تصریح‌گری آن را حسن عامه‌کن انجام داده بود، گفت: امروز خواننده چینی بیش از پیش به کتاب‌های معتبر علاقه‌مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه تصویرگری این کتاب توسط تصویرگر ایرانی نشان داد که علی‌رغم این که ما با زبان‌های مختلف حرف می‌زنیم، تصاویر زیبا می‌تواند همه ما را به هم پیوند دهد.

این نویسنده چینی با اشاره به این که از سال ۲۰۰۵ وارد کار نویسندگی شده است، گفت: برای من افتخار بزرگی است که عامه‌کن کار تصویرگری کتاب پرنده آتشین را بر عهده گرفته است. ارتباط من با این تصویرگر از طریق ویراستار شکل گرفت و تجربه خوبی را برای من رقم زد. وقتی ما کارهای این تصویرگر ایرانی را دیدیم، به این نتیجه رسیدیم که دیگر دنبال تصویرگر دیگری نگردیم؛ به ویژه که عامه‌کن توانایی خوبی را برای همکاری نشان داد.

سون یو افزود: در کتاب پرنده آتشین عامه‌کن با الهام‌گیری از طاووس و ققنوس، پرنده‌ای خارق‌العاده‌ خلق کرده است. در فرهنگ‌های گوناگون، پرنده‌های مختلفی ترسیم می‌شود و پرنده آتشین به خوبی فرهنگ ایرانی را ترسیم کرده است.

در ادامه این نشست حسن‌ عامه‌کن تصویرگر ادبیات کودک و نوجوان کشورمان با اشاره به نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان گفت: کلید برپایی نمایشگاه تصویرگری ملل که امروز در هتل نگارستان برپا است، در نمایشگاه شانگهای کلید خورد.

وی گفت: در حین برپایی آن نمایشگاه متوجه شدم که پایتخت کتاب امسال شهر کاشان است. تصمیم گرفتیم با همکاری خانم سون یو به این نمایشگاه رونق دهیم.

مهمان ویژه بخش نمایشگاه تصویرگری ملل نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان، فریده فرجام، نویسنده کتاب «مهمان‌های ناخوانده» بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادبيات كودك و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد

دور تازه فعالیت‌های انتشارات کانون با افزوده‌شدن کارگروه‌های تخصصی جدید از فروردین‌ماه امسال آغاز شده و قرار است در این دوره، آثار مرتبط با ادبیات پایداری نیز بررسی شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از 57 سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای چهار سال)، نوخوان (بالای هفت سال)، نونهال (بالای 9 سال)، نونگاه (بالای 12 سال) و نوجوان (بالای 15 سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا سه سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟

در خبر دیگری از کانون نیز عنوان شده است که دور تازه فعالیت‌های انتشارات کانون با افزوده‌شدن کارگروه‌های تخصصی جدید آغاز شده است.

انتشارات کانون با بیش از 57 سال فعالیت به عنوان یکی از پیشگامان نشر کتاب کودک و نوجوان در ایران شناخته می‌شود و در این سال‌ها بیش از سه هزار و 50 عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده که بسیاری از این آثار در خاطره جمعی ایرانیان و در روند پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان جلوه‌ای درخشان داشته و در عین حال این آثار در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی مانند یونسکو، بولونیا، براتیسلاوا، دوسالانه تصویرگری کتاب ژاپن (نوما)، نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران، کتاب سال جمهوری‌ موفق به کسب عنوان ناشر برگزیده یا جایزه‌های فراوان شده است.

این اعتبار و موفقیت‌های بی‌شمار به‌عنوان سرمایه سترگ کانون در نزدیک به 60 سال، حاصل زایش و خلاقیت قلم‌های فاخر چهره‌های ماندگار و نویسندگان و هنرمندان بزرگ و توانمندی است که آثاری ارزشمند را از خود برجای گذاشتند و این آثار را به کودکان و نوجوانان چندین نسل هدیه کردند و در عین حال حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌های حرفه‌ای کارشناسان شاخص شوراهای تخصصی کانون باعث شد تا این انتشارات باسابقه به الگویی برای نشر کتاب فاخر در کشور تبدیل شود و اعتماد خانواده‌ها را به‌خود جلب کند.

در روزهای پایانی فروردین 1403 و در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و 30 نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و...) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارایه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به 50 نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پیشتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است - از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • بازار پرنده فروشان کابل (عکس)
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب