Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان گفت: قرارداد اجرای شبکه فیبرنوری به طول ۵۴ کیلومتر در راستای هوشمندسازی شهر زنجان با مشارکت بخش خصوصی به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سعید ادیبان عصر امروز جمعه ۲۳ آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سنوات اخیر برگزاری مراسم هفته پزوهش به صورت استانی در قالب تفاهم نامه وزارت علوم و وزارت کشور به صورت منسجم با همکاری استانداری، دانشگاه ها و دستگاه های مربوطه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان ادامه داد: امسال نیز هفته پژوهش و فناوری از 25 تا 30 آذر نامگذاری شده است؛ شعار هفته «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» است که به تاسی از شعار سال امسال انتخاب شده است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در هفته پژوهش استانی عملکرد پژوهش و فناوری استان در قالب نمایشگاهی در محل کارخانه کبریت به نمایش گذاشته شده است، گفت: در این نمایشگاه دستاورهای پژوهشی و فن بازار شامل، اختراعات و پژوهش های جدید در معرض دید عموم است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: به موازات هفته پژوهش در استان ها، در سطوح ملی مراسمی در تهران همزمان با 25 آذرماه برگزار می شود.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان با یادآوری اینکه از استان زنجان 13 نفر در مراسم ملی هفته پژوهش حاضر خواهند بود، گفت: میزگردی با عنوان آسیب شناسی بحث های پژوهشی در صدا و سیمای زنجان تشکیل خواهد شد.

 

به گفته وی، شهرداری زنجان اعتباراتی برای آموزش و پژوهش مصوب می کند و قسمتی برای حمایت از پایان نامه دکتری و ارشد هزینه می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در کمیته هایی که در شهرداری تشکیل می شود پایان نامه های مرتبط با مدیریت شهری بررسی و حمایت می شود، تصریح کرد: به همین منظور برای پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد 2 میلیون تومان و مقطع دکتری 5 میلیون تومان در نظر گرفته است.

 

ادیبان با تاکید بر اینکه امسال 100 میلیون تومان اعتبار برای حمایت از این پایان نامه در شهرداری پیش بینی شده است، افزود: شهرداری در راستای افکارسنجی شهروندان قراردادی با جهاد دانشگاهی به ارزش 80 میلیون تومان با موضوع خدمات شهرداری در چهار فصل منعقد کرده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان ادامه داد: انتشار کتاب های تخصصی مرتبط با موضوعات شهرداری، هم مورد حمایت شهرداری قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه آمار؛ زیربنای پژوهش است، خاطرنشان کرد: آمار نامه شهر زنجان از سوی شهرداری تهیه و چاپ می شود و در اختیار پژوهشگران دانشجویان و کتابخانه ها قرار می گیرد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان با بیان اینکه پیشروی به سوی شهر هوشمند در دستور کار شهرداری قرار داد، گفت: قراردادی با مشارکت بخش خصوصی با موضوع اجرای شبکه فیبر نوری به طول 54 کیلومتر به امضا رسیده که تا نیمه سال آینده نهایی می شود.

 

به گفته وی، فیبرنوری زیربنای شهر هوشمند است که قابل استفاده  در حوزه معابر عمومی و تقاطع هوشمند است؛ از اینرو شبکه فیبر نوری بسیاری از کارها را به سمت شهر هوشمند سوق می دهد.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرمان بندر شهید رجایی صادرات شیراز ترامپ آمریکا تودیع و معارفه مسجد جامع ارومیه فیبرنوری طرح فیبر نوری هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: برای ۴۰ شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود. - اخبار استانها -

محمد خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبر نوری اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم سبب توسعه کسب‌وکارها با اینترنت پرسرعت و تسریع در دسترسی به خدمات دولت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت شبکه فیبر نوری در دسترسی پرسرعت مردم به خدمات اینترنتی گفت: شبکه فیبر نوری سرعت دریافت خدمات به جامعه هدف در اتصال به فعالیت‌های اینترنتی 80 تا 100 برابر را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد شبکه اینترنت فیبر نوری گفت: برای 40 شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.

وی پیشرفت 40 درصدی اجرا فیبر نوری در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرایی شدن طرح شبکه طرح فیبر نوری در شهر بوشهر 100 کیلومتر برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از 40 کیلومتر آن انجام شده است.

خوانساری با بیان اینکه ایجاد شبکه نوری و اتصال خانوارها به این شبکه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 7 میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار از شبکه فیبر نوری بهره‌مند می‌‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان بوشهر امسال در اتصال شبکه فیبر نوری با مساعدت استاندار بوشهر پیشرو است اضافه کرد: ایجاد شبکه فیبر نوری با مشارکت شهرداران 40 شهر استان بوشهر به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم شهرها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدایت، نظارت و تنظیم‌گری دولت انجام می‌شود

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند