Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: مسئولین بدانند اگر دست‌شان در حل برخی مشکلات بسته است حداقل انتظار می‌رود که با مردم همراه باشند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز این هفته زنجان،  با اشاره به اینکه روز دانشجو نماد حق طلبی و عدالت خواهی است  گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در اعتراض به آمریکا به عنوان عامل کودتای ۲۸ مرداد و نسبت به حضور نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا اعتراضی دانشجویی شکل گرفت که منجر به شهادت ۳ تن از دانشجویان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضد استکبار و ضد نظام سلطه است. ۱۶ آذر نماد حق طلبی و عدالت خواهی است. ماهیت جنبش دانشجویی ماهیت استکبار ستیزانه است. جنبش دانشجویی همراه است با آرمان خواهی و مطالبه گری و اگر این دو ویژگی از این جریان گرفته شود قطعا به رسالت حقیقی خود عمل نکرده و نقش خود را نمی‌تواند به درستی ایفا کند.

ابوالفضل صابری در ادامه وظایف جریان دانشجویی بویژه پرچمداران جنبش دانشجویی را برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان افسران جوان جبهه‌ی مقابله با جنگ نرم اند و دفاع از نظام در مقابل حمله‌ی همه جانبه‌ی استکبار که متکی به زور و تزویر و امکانات علمی و رسانه‌ای هستند را بر عهره دارند. در راستای عمل به وظیفه و رسالت الزاماتی هم ضروریست که باید دقت شود که نباید تحت تاثیر قضایای سیاسی حقیر و کوچک قرار بگیرند همچنین باید راهکار‌ها ونقش خودشان را پیدا کنند و نگاه خوشبینانه و امیدوارانه داشته باشند و باید از افراط پرهیز کنند.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: قدرت علمی در دنیای امروز لازمه‌ی رساندن سخن به گوش همه‌ی دنیاست، لازمه‌ی داشتن سیاست برتر و دست والا در دنیای سیاسی است و از همه مهم‌تر لازمه‌ی دست یابی به قدرت اقتصادی است. ما در بخث علمی عقب مانده ایم و این نیازمند تلاش فراوان و جهاد در این عرصه است.

وی حفظ هوشیاری و با توجه به موقعیت‌ها عمل کردن را یکی دیگر از وظایف جریان دانشجویی عنوان کرد و افزود: زیر نظر داشتن هوشیارانه حوادث کشور و جهان، شناسایی غریبه‌های درلباس خودی و دیدن دست‌های پنهان و ... موارد مهمی از این رسالت و وظیفه است. پیدا کردن قدرت تحلیل مسائل و جریان‌های کشور و تفاوت این موضوع با سیاست زدگی و سیاست بازی و اهمیت این مسئله آن جایی مشخص می‌شود که اگر قدرت تحلیل مسائل را نداشته باشیم در اثر خطا در فهم سیاسی مشکلات بزرگی برای ملت ما پیش خواهد آمد

صابری همچنین تصریح کرد: تعمیق بخشیدن به معرفت دینی، اجازه ندادن به افرادی که در روند علم و دین در دانشگاه خلل ایجاد می‌کنند، حفظ و تقویت اعتماد به نفس فردی و ملی و جدیت و احساس مسئولیت در مورد مسائل اساسی کشور، منطقه و جهان از دیگر رسالت‌ها و وظایف جنبش دانشجویی است.

وی به رسالت اصلی جنبش دانشجویی اشاره و اظهار کرد: رسالت اصلی و مهم که با ماهیت دانشجویی و جنبش دانشجویی همراه است مطالبه‌ی همراه با عقلانیت در همه‌ی زمینه‌ها مانند سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، علمی و اقتصادی البته در فضای مشخص و به دور از افراط و تفریط است. به قول شهید والامقام دکتر بهشتی: دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود لذا دانشجویان در اغلب اتفاقات و حوادث مهم قبل و بعد از انقلاب پیشرو بوده اند و مصداق کامل پیشرو بودن را می‌توان در تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا دید که مورد تایید حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و باعث کوتاه شدن دست آمریکا از ایران شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در نظام اسلامی عدالت مبنای تصمیم گیری همه‌ی مسئولین نظام باید باشد و تلاش فراوان و با اخلاص همه مسئولین چه دولت، چه مجلس و چه قوه قضائیه را می‌طلبد امروز در جامعه‌ی ما، برترین گام و حرکت در راه اسقرار عدل؛ رفع محرومیت از طبقات محروم و تهی دست و کم درآمد است. اگر ما حرف از رفاه می‌زنیم، رفاه را هم برای اقامه‌ی قسط و عدل می‌خواهیم.

صابری همچنین ادامه داد: نظام اسلامی کار اولش قسط و عدل است و این جزء واجب‌ترین کارهاست. طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری ما عدالت را با توسعه و رشد اقتصادی در کنار هم می‌خواهیم و باید این‌ها را کنار هم داشته باشیم، در بحث عدالت در شرایط فعلی باید به دو مقوله معیشت و منزلت مردم توجه شود

این فعال سابق دانشجویی به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف به برکت انقلاب اشاره و تصریح کرد: اینکه مردم خود مسئولین شان را انتخاب می‌کنند و در سرنوشت خود دخالت دارند، خدمت رسانی گسترده به محرومین و مناطق روستایی که کاملا مشهود و قابل لمس هست همه از برکات انقلاب است و همه باید شکرگزار باشیم، اما در بحث معیشت مردم مشکلات زیادی داریم وضعیت درآمدها، تفاوت در میزان دست مزدها، هزینه‌های تحصیلی و پزشکی و  ...

وی گفت: همه میدانند که در جنگ اقتصادی هستیم و خب قطعا جنگ هم تلفاتی دارد، مسئولین تلاش می‌کنند، اما برای عبور از این گردنه نیاز به همت و تلاش جهادی داریم.

مسئول بسیج دانشجویی استان خاطر نشان کرد:مردم ما فهیم و بصیر هستند و همواره همراه انقلاب بوده و خواهند بود، اما مسئولین هم بدانند اگر دست شان در حل برخی مشکلات بسته است حداقل انتظار می‌رود که با مردم همراه باشند و این یعنی منزلت و جایگاه مردم در نظام اسلامی که مهم‌تر از بحث معیشت است.

صابری در پایان با بیان توان جامعه‌ی جوان و دانشگاهی استان در توانایی حل مشکلات و مسائل مهم استان و حتی برخی از مسائل مهم کشور به شرط اعتماد مسئولین به وظیفه مطالبه گری جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی در سال گذشته و سال جاری  پیش قدم در حوزه مطالبه گری از مسئولین بوده و به بررسی و حل مشکلات جامعه دانشگاهی و استان پرداخته است و همینجا هم مجددا عرض میکنم که ما زمینه حضور مسئولین در دانشگاه‌ها را فراهم خواهیم کرد تا مسئولین با حضور خود هم عملکردشان را تبیین کنند و هم به مطالبه‌ی قشر جوان و دانشجو پاسخ بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است

 دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: مردم فلسطین در حالی که مجاهدت و صبر پیشه کردند و از ظلم و محاصره و گرسنگی رنج می بردند، ماه رمضان را روزه گرفتند و آن را گرامی داشتند. با استناد به تمام ملاحظات، یاری مردم فلسطین مسؤولیت بزرگی بر گردن امت است.

وی افزود: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی بی تفاوتی در قبال کمک به ملت فلسطین بوده است. برخی کشورها سهل انگاری می کنند، عده‌ای در تجاوز هم‌دست هستند و برخی هم به دشمن در جنبه‌های مختلف کمک می کنند و با آن شریک هستند. این طبقه بندی در واقعیت امت مسأله جدیدی نیست، بلکه در سنت خداوند متعال در طول تاریخ وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • جنبش عدالتخواه دانشجویی: عملیات «وعده صادق» نقطه عطف معادله جدید منطقه‌ای است
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود