Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:21:25 GMT

جامعه اسلامی نیازمند تبیین روش زندگی شهداست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۳۲۶

جامعه اسلامی نیازمند تبیین روش زندگی شهداست

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری روز جمعه در یادواره شهدای فرهنگی آذربایجان غربی افزود: شهدای فرهنگی در مسیر انقلاب با خون خود جانفشانی کردند و این درس عملی برای پیمودن مسیر حقانیت است.
وی با اشاره به اینکه امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قله اقتدار و سرافرازی قرار داریم و این امر نتیجه جانفشانی شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: امروز اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به واسطه هدایت های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مشهود است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: این استان 143 شهید معلم و 777 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ابراهیم محمدی اضافه کرد: مرگ و زندگی برای شهدا یک مفهوم دارد اما انسانهای عادی از زندگی اخروی غافل هستند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز و 37 هزار فرهنگی است.
آذربایجان غربی دارای 12 هزار شهید است که از این تعداد 920 نفر شهدای فرهنگی و دانش آموز هستند.
7125/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف انقلاب انقلاب اسلامی ایران مدیرکل آموزش و پرورش مرگ مقام معظم رهبری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی حمایت دستگاه‌های مختلف از اجرای طرح عفاف و حجاب نور، عملیاتی شدن شعار سال و توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه بود. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به حمله موشکی سپاه برای تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، این پاسخ دندان شکن را به یاد ماندنی و موجب در هم شکستن ابهت پوشالی این رژیم دانست و گفت: همه کشور‌های جهان رژیم صهیونیستی را شکست ناپذیر می‌دانستند ولی ایران اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکند. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت عملیاتی کردن شعار سال افزود: برای عملیاتی کردن شعار سال باید برنامه ریزی‌های فرهنگی لازم انجام شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه احصا شود. 
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب نور در جامعه و اهمیت آن در آموزه‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب نور انتظامی مورد مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کاملا مشخص است که موضوع بی بند و باری و بی حجابی در جامعه برنامه ریزی شده است و باید مسئله حیا و عفت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تقدیر از عملکرد انتظامی از اجزای این طرح در جامعه تاکید کرد: باید از این نیرو‌ها حمایت کرد و مطالبه مردم هم این است که باید حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود چرا که دستور دین مبین اسلام است. 
وی همچنین اهمیت توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه را برشمرد و گفت: این که طبق آمار ۷۹ درصد جامعه تحرک ندارند برای سلامتی جامعه خطرناک است. 
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، یک رویکرد ایجابی، فرهنگی و اصلاحی دنبال می‌شود گفت: متاسفانه برخی از عناصر دشمنان در فضای مجازی در صدد ترویج فرهنگ بی بند و باری، بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند که با قاطعیت با آنان برخورد‌های قانونی انجام می‌شود. 
آقای عتباتی همچنین در خصوص اجرای طرح‌های جایگزین حبس و جزای نقدی نیز گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از طرح‌های جایگزین حبس‌های کوتاه مدت و جزای نقدی برای محرومیت زدایی و تقویت ورزش‌های همگانی کمک شده است. 
سردار جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طرح عفاف و حجاب نور در ۱۸ نشانگاه در درون شهر ارومیه اجرا می‌شود که اقدامات پلیس و ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدامات ایجابی است که مطالبه به حق مردم ایران اسلامی می‌باشد. 
آقای ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر حمایت دولت در اجرای طرح عفاف و حجاب نور تاکید کرد. 
آقای بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه از تدوین سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی در استان خبر داد و گفت: کم تحرکی و ورزش نکردن موجب مرگ نارس قبل از رسیدن به سن امید به زندگی می‌شود که در مردان ۷۶ سال و در زنان نیز ۷۹ سال است. 
آقای مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۰۷ هزار متر مربع به فضا ورزشی مدارس استان افزوده شده و فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در این دو سال دو برابر شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد