Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@13:59:23 GMT

هیچ محدودیتی در گسترش روابط با ترکیه قائل نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۳۲۷

هیچ محدودیتی در گسترش روابط با ترکیه قائل نیستیم

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه را مثبت و روبه گسترش دانست و گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی عصر جمعه در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است، به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت اشاره کرد و گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی رئیس جمهوری ایران به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.
رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.
سیام**2021**1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت واعظي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: حضور ایران و روسیه در سازما‌ن‌های منطقه‌ای زمینه‌های مناسبی برای ارتقای روابط است

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد که آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌ آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

 رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

سید ابراهیم رئیسی با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی دکتر رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسرائیل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثرتر و بیشتری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: زمینه‌های ارتقای روابط اقتصادی میان دو کشور فراهم است/ پوتین: تجارت ایران و روسیه ۷۷درصد رشد داشته است
  • روابط ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف رو به رشد است
  • حضور ایران و روسیه در سازمان‌های منطقه‌ای زمینه مناسبی برای ارتقای روابط است
  • حضور ایران و روسیه در سازما‌ن‌های منطقه‌ای زمینه‌ مناسبی برای ارتقای روابط است
  • حضور ایران و روسیه در سازما‌ن‌های منطقه‌ای زمینه‌های مناسبی برای ارتقای روابط است
  • رئیسی: ایران آماده حفظ ثبات در قفقاز جنوبی است | پوتین: روابط دو کشور رو به رشد است
  • رئیسی: حضور در سازمان‌های منطقه‌ای زمینه‌ ارتقای روابط است
  • رئیسی: حضور ایران و روسیه در سازما‌ن‌های منطقه‌ای زمینه‌های مناسبی برای ارتقای روابط است
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت