Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:21:02 GMT

احتمال بازداشت نخست‌وزیر تونس در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۳۹۸

احتمال بازداشت نخست‌وزیر تونس در ریاض

سفر «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس به عربستان سعودی، جنجال زیادی را در این کشور به پا کرده است.

به گزارش مشرق، «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس چهارشنبه شب بنا به دعوت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به ریاض سفر کرده است.

بیشتر بخوانید برنامه ریزی بن‌سلمان برای دیدار با نتانیاهو

دفتر نخست‌وزیری تونس اعلام کرده که این سفر سه روزه الشاهد در راستای تقویت روابط دوجانبه، تأکید بر عمق روابط دو کشور و تحقق منافع مشترک دو طرف و ملت‌های دو کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر الشاهد به ریاض در حالی است که اخیرا ولی‌عهد سعودی در میان اعتراضات مردمی به تونس سفر کرده و مردم خشمگین این کشور نیز با برگزاری تظاهرات  اعتراض‌آمیز بن سلمان را «ابو منشار» (ابو اره) خوانده و خواستار اخراج وی از کشورشان شده بودند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، معارضان تونسی سفر نخست‌وزیر این کشور به ریاض را در راستای درگیری مستمر بین نخست‌وزیر و دولت دانسته و برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز درباره احتمال بازداشت الشاهد همانند آنچه برای برخی مقامات سیاسی دیگر کشورها در سفر به ریاض پیش‌ آمد، هشدار دادند و دست داشتن ولی‌عهد سعودی در قضیه ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را یادآور شدند.

«طارق الکحلاوی» از رهبران سابق حزب «حراک تونس الإراده» در این باره اشاره کرد که الشاهد در حالی به ریاض رفته است که به زودی کنگره آمریکا طرحی را تصویب و طی آن رسما بن سلمان را مسئول قتل خاشقچی اعلام می‌کند بنابر این همراهی الشاهد با بن سلمان در سطح بین‌المللی به نفع او نیست.

هشدار درباره بازداشت الشاهد در ریاض

برخی فعالان تونسی نیز درباره احتمال بازداشت نخست‌وزیر تونس در ریاض هشدار داده و در این باره «عبداللطیف سعید» نوشت: «آیا الشاهد نمی‌داند که پیش از این بن سلمان، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان را بازداشت و او را مجبور به استعفا کرده بود؟»

وی افزود: «آیا الشاهد نمی‌داند که ریس‌جمهور گابن نیز اخیرا به مدت یک ماه در عربستان ناپدید شد و حکومت در گابن به سه طرف از جمله برادر ناتنی او انتقال داده شد؟»

این فعال شبکه‌های اجتماعی در ادامه این سوال را مطرح که «اگر الشاهد نیز در عربستان به مدت یک هفته بازداشت شود و یا اینکه گفته شود او دچار بیماری شده و به بیمارستان منتقل شده است و یا اینکه غذای سمی به او داده شود در آن صورت تونسی‌ها چه کار خواهند کرد؟ چه بسا رئیس‌جمهور تونس نیز تصمیمات خطرناکی که منتظر آن بود از جمله انحلال پارلمان، برکناری الشاهد و بازگشت همه اختیارات به رئیس‌جمهور را اجرا خواهد کرد.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه بن سلمان تونس ریاض عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم