Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه راهنمایان کشور می‌گوید سیاست و برنامه اساسی برای توسعه گردشگری وجود ندارد و این صنعت در کشور معلق میان زمین و هواست.

علی صدرنیا با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اوضاع نابسامان گردشگری کشور، برنامه‌ای اساسی برای توسعه آن دیده نمی‌شود.
وی افزود: مسئولان گردشگری به حرف حرفه‌ای‌ها گوش نمی‌کنند و به هیچ عنوان از متخصصان مشورت نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جامعه راهنمایان ادامه داد: امسال ورود گردشگران اروپایی به طور محسوسی کاهش یافته و حضور آنان در هتل ها و اماکن تاریخی به اندازه سال قبل پررنگ نیست.
رئیس جامعه راهنمایان کشور تاکید کرد: شاید تعداد گردشگران اسپانیایی و فرانسوی‌ همانند سال های قبل باشد اما مثلا حضور آلمانی‌ها به شدت کمتر شده است.
صدرنیا گفت: ما در گردشگری کشور مشکل عمده زیرساختی داریم؛ در معدود زمانی که گردشگر قابل توجه می آید به ویژه در فصل‌های شلوغ گردشگری در شهرهای گردشگرپذیر معروف، به اندازه کافی هتل نداریم.
او گفت: ساخت هتل در شهرهای بزرگ از نیازهای ضروری است؛ این شهرها اگر اعلام می‌کنند که هتل‌ها خالی هستند به دلیل در نظر گرفتن متوسط ضریب اشغال سالانه است و برای زمان اوج مسافر، جا ندارند. 
صدرنیا با انتقاد از عدم استفاده از فرصت ها و ظرفیت های ایران در این زمینه تصریح کرد: ما با برنامه‌ریزی می‌توانیم در ماه‌های غیرگردشگری یعنی آذر و دی ما هم گردشگر بیاوریم زیرا هوا هنوز در کشور مساعد است و باید برای این ماه‌ها هم برنامه داشت. 

 

ایرنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BOZ برچسب ها: ایران ، گردشگری ، گردشگران ، علی صدرنیا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران گردشگری گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، شهرام زند وکیلی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، گفت: در راستای حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبین آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، تأکید کرد: اگر نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد، به‌طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

ثابت اقلیدی یادآور شد: آرامگاه حافظ هر ساله با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

استان پهناور فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان عزیز را افتخار خود می‌داند و به گفته‌ خواجه راز حافظ شیرازی:

رواق منظر چشم من آشیانه توست    کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام
  • روستای سهیلی جزیره قشم مقصد گردشگری دریایی در کشور