Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کشورمان روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه را مثبت و روبه گسترش دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و ارتقا سطح مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران-آنکارا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی عصر امروز (جمعه) در جریان سفر به ترکیه، با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کشورمان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عالی‌رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

واعظی با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، اظهار کرد: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

اردوغان با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان

در دیدار سفیر ایران در ترکیه و امیرعبداللهیان، مناسبات دوجانبه و اقدامات سفارت و کنسولگری‌های ایران در ترکیه بررسی و گفتگو شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در دیدار "محمدحسن حبیب اله زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران ‌و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و‌ جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه کرد.

سفیر ایران در ترکیه: بزودی یک دروازه جدید مرزی افتتاح می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد