Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد به سفیر این کشور در چین اجازه داده شده است تا به یکی از دو شهروند کانادایی که اخیرا در چین دستگیر شده اند، دسترسی کنسولی پیدا کند. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که "جان مک کالوم" سفیر این کشور در پکن اجازه یافته است تا با "مایکل کووریگ" شهروند و دیپلمات سابق کانادایی که چند روز پیش در چین دستگیر شده بود، ملاقات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورریگ روز دوشنبه هنگام سفر به پکن دستگیر شده بود.

طبق اعلام وزارت خارجه کانادا، دولت اتاوا در تلاش است تا امکان ملاقات با "مایکل اسپاور" دیگر شهروند بازداشتی در چین را نیز به دست آورد.

کووریگ از اوایل سال 2017 برای گروه بین المللی بحران کار می کند. وی پیش از این دیپلمات بود و به عنوان نایب کنسول در سفارت کانادا در پکن مشغول به کار بوده است. او متخصص مسائل شرق آسیا و سیاست خارجی چین است.

به گفته مقامات چین، کووریگ و اسپاور مظنون به تهدید امنیت ملی چین بوده اند، در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که این دو شهروند کانادایی در تلافی اقدام کانادا به دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی بازداشت شده اند.

تشدید تنش چین و کانادا/پکن دومین شهروند کانادایی را بازداشت کرد

دستگیری این دو کانادایی پس از آن افتاد که کانادا خبر دستگیری "سابرینا منگ وانژو" مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر کرده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام کرده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت کرده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض کرده است.

روز سه شنبه، یک قاضی کانادایی دستور آزادی منگ وانژو را با وثیقه ای به میزان 10 میلیون دلار کانادا صادر کرده و جلسه دادرسی برای تحویل وی به آمریکا را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

R42340/Pne/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار"کانادا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار کانادا اخبار چین اخبار کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!

به گزارش "ورزش سه"، در آن زمان رضا عنایتی به پاسخ برنخاست، اما در پایان مرحله مقدماتی تورنمنت امیدهای آسیا در ازبکستان که ایران به واسطه دریافت کارت زرد بیشتر از دور مسابقات کنار رفت، این انتقاد مجددا به کادر تیم ملی وارد شد که چرا از عنایتی برای این پست استفاده کرده‌اند.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که به نظر می‌رسید آقای گل فوتبال ایران تبدیل به یک مربی تاریخ مصرف گذشته در فوتبال ایران بشود، اما او در بازگشت به رقابت‌های باشگاهی با پیکان، این تیم بحران‌زده را از انتهای جدول بیرون آورد و با ارائه نمایش‌های قدرتمندانه به صورت کامل از خود اعاده حیثیت کرد.

عنایتی که حالا با افزایش سن عینک هم می‌زند و تیپ متفاوتی نسبت به گذشته دارد، دیروز در فرودگاه پیش از مسابقه حساس حذفی تیمش مقابل مس رفسنجان محرم نویدکیا را دید تا با هم خوش و بشی طولانی داشته باشند. این دو در سپاهان و در یکی از فصول منجر به قهرمانی با یکدیگر هم‌بازی بوده‌اند، اگرچه هویت عنایتی بیشتر با آبی‌ها تعریف شده است.

این مربیان می‌توانند در تیم منتخب تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران جای خاصی داشته باشند؛ یکی به عنوان بهترین هافبک و دیگری به عنوان بهترین گلزن که روی دستشان نخواهد آمد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد