Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سعودی بعد از ۲۴ ساعت از حصول توافق بین طرف‌های یمنی در پایتخت سوئد، مدعی شد که ریاض برای موفقیت مذاکرات یمن زیاد تلاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه سعودی از توافق طرفین یمنی در مذاکرات استکهلم سوئد استقبال کرد.

او شامگاه جمعه بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حصول توافق بین هیأت‌های یمنی در مذاکرات سوئد مدعی شد که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی «تلاش‌های شخصی زیادی» برای به موفقیت رسیدن این مذاکرات به عمل آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش العربیه، الجبیر که کشورش بخشی از این توافق بوده و باید به آن متعهد باشد، گفت: «اجرای توافق استکهلم گام مهمی برای رسیدن به راه حل سیاسی است؛ راه حلی که دولت [مستعفی]، امنیت، ثبات و حاکمیت و یکپارچی سرزمین‌های یمن را تضمین کند».

دیروز نیز «خالد بن سلمان»، سفیر سعودی در واشنگتن و برادر بن سلمان بعد از حصول توافق، مدعی شد که فشار نظامی نیرو‌های انصارالله و دولت نجات ملی را مجبور به سفر به استکهلم و پذیرش توافق کرد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در دور سوم مذاکرات یمن (شهریور گذشته) به میزبانی ژنو سوئیس، هواپیمای عمانی که قرار بود برای انتقال هیأت نجات ملی در فرودگاه صنعاء بنشیدند، از سوی ائتلاف سعودی اجازه ورود به آسمان یمن پیدا نکرد و عملا این توافق قبل از آغاز شکست خورد. سازمان ملل در آن زمان تلویحا کارشکنی سعودی را مانع شروع این مذاکرات معرفی کرد.

«مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن طی نطق خود در جلسه شورای امنیت این سازمان که هم‌اکنون در حالی برگزاری است، از آنچه که حمایت، ولی عهد سعودی از توافق سوئد خواند، تشکر کرد.

او حضور افرادی از طرف‌های درگیر (هیأت دولت نجات ملی یمن و هیأت دولت مستعفی یمن) را در حصول توافق مذکور تاثیرگذار خواند.

گریفیتس توافق سوئد را گامی رو به جلو در مسیر دست‌یابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن خواند و گفت که توافق بر سر تبادل اسرای بین طرفین «اولین شکافی» بود که آن‌ها توانستند از طریق آن وارد مذاکرات شوند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن توافق حاصل شده در مورد استان و شهر الحدیده را اولین گام برای حل بحران این کشور خواند.

کشتار غیر نظامیان یمن توسط ائتلاف سعودی و قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول که بن سلمان متهم اصلی این قتل است، جامعه جهانی و کشور‌های غربی را مجاب کرد که برای پایان دادن به بحران یمن به، ولی عهد سعودی اعمال فشار کنند.

هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی (مستقر در عدن و مورد حمایت ریاض) بعد از یک هفته مذاکره در سوئد دیروز پنجشنبه در مورد تبادل اسرا و استان الحدیده به توافق رسیدند و در مورد منطقه تعز نیز گفتگو‌هایی کرده‌اند که بنا به گفته گریفیتس، مذاکرات در مورد تعز از ماه میلادی آینده (ژانویه) شروه خواهد شد.

در خصوص استان الحدیده، طرف‌های یمنی بر سر آتش بس و خروج نیرو‌های نظامی طرفین از این استان به منظور امداد رسانی و گشایش گذرگاه‌های انسانی در این استان جنگ زده، توافق کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عادل الجبیر مذاکرات سوئد مذاکرات صلح یمن جنگ یمن یمن ائتلاف سعودی جنایات جنگی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به همکاری قوه قضائیه با دولت برای تحقق مطالبه رهبری انقلاب و مردم در خصوص رشد تولید گفت: املاک معرفی شده از سوی سازمان زندان ها در هیأت عالی مولدسازی پذیرفته شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور درباره همکاری قوه قضائیه با دولت اظهار کرد: هر پرونده‌ای که مربوط به موضوع تولید باشد در اولویت قرار می دهیم و به موجب اختیاری که قانون به رئیس دیوان داده، خارج از نوبت رسیدگی می شود که در امر تولید و مسائل اقتصادی کشور مؤثر و مفید باشد.

وی افزود: یک سری مسائل وجود دارد که در حوزه اختیارات قوه قضائیه نیست اما مساعدت و کمک به دولت می کند؛ مصادیق زیادی درباره فعال کردن کارخانجات و مراکز تولیدی و احیانا ترخیص برخی کالاها از گمرکات به این موضوع اختصاص دارد؛ تا جایی که در این زمینه ها قوه قضائیه در توانش بوده، اقدامات لازم را انجام داده است؛ الان هم قوه قضائیه در راستای تحقق آنچه مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است، به دولت کمک می کند.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: چه مسائلی که مستقیما مرتبط به قوه قضائیه هگاست و چه مسائلی که مستقیما مربوط به این قوه نیست اما می تواند برای کمک به دولت در تحقق امر جهش تولید مؤثر و مفید باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسات هیأت عالی مولدسازی اظهار کرد: آنچه من شاهدم، این است که این هیأت به صورت جدی وارد شده و مازاد بودن ها را تشخیص می دهد اما کاری است که زمان می برد؛ همین چهارشنبه گذشته نیز در جلسه هیأت عالی مولدسازی مطرح شد که باید خروجی ملموس و محسوس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت عالی مولدسازی دنبال آن هستند که این مسائل زودتر محقق شود تا مردم آثار آن را شاهد باشند.

نماینده قوه قضائیه در هیأت عالی مولدسازی گفت: این قوه هم در سازمان زندان ها موارد عدیده دارد که در هیأت مولدسازی مورد بحث قرار گرفته اند و مازاد بودن آنها تشخیص داده شده است که در حال طی کردن مراحل بعدی برای مولدسازی هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند