Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@00:32:12 GMT

واکنش عربستان به توافق گروه‌های یمنی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۵۳۳

واکنش عربستان به توافق گروه‌های یمنی

مهر نوشت: 

به گزارش العربیه، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان طی پیامی در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی شد که ملک سلمان پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تلاش زیادی برای رسیدن به راه حل سیاسی کردند!

وی ادعا کرد که ولیعهد تلاش های شخصی زیادی برای به موفقیت رسیدن مذاکرات استکهلم انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این یک مسئول در وزارت خارجه عربستان اعلام کرده بود که مقامات این کشور به راه حل سیاسی در یمن که تضمین کننده ثبات و امنیت این کشور باشد، پایبند هستند.

گفتنی است مذاکرات حل بحران یمن که از چند روز پیش بین طرف‌های درگیر در سوئد آغاز شده بود روز پنج شنبه با توافق در مورد آتش بس در الحدیده به پایان رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان الجبیر بمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس

منبعی فلسطینی از فشارهای آمریکا و رژیم اسرائیل به قطر در قضیه مذاکرات اخیر برای دست یابی به آتش بس و توافق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم، منبعی فلسطینی امروز سه شنبه به شبکه المیادین لبنان گفت که دولت قطر مدتی پیش تحت فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل قرار گرفت تا در ارتباط با مذاکرات، عین این فشارها را بر حماس اعمال کند.

این منبع گفت که «اینکه اخیرا وزیر خارجه قطر گفته است که کشورش درصدد ارزیابی وساطت خود است، پشت پرده واقعی این قضیه است.»

به گفته این منبع، حماس به همه طرف‌های مرتبط با مذاکرات آتش بس اعلام کرده است که بر وساطت قطر در این پرونده اصرار دارد و هیچ جایگزینی در این خصوص را قبول نمی‌‌کند.»

این منبع همچنین گفت که آمریکا از ترکیه خواسته در روند مذاکرات به‌ بن بست رسیده ورود کند و بر جنبش حماس برای تلطیف موضعش فشار بیاورد. به گفته این منبع، حماس از مداخله ترکیه و حضورش در پرونده مسئله فلسطین استقبال می‌کند ولی این حضور به معنای جایگزین کردن آن با قطر نیست.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش اعلام کرد که ما نیاز به این داریم که در تلاش‌های میانجی‌گرانه خود در این مرحله از مذاکرات بازبینی کنیم و دوحه به این تلاش‌های خود در بحران غزه پایبند است.

انصاری همچنین گفت که وزیرانی در کابینه نتانیاهو اظهارات منفی درباره نقش قطر به زبان آورده‌اند و هیچ طرفی در جامعه جهانی نمی‌تواند حمله به رفح را که از اساس درگیری مشکلات است، بپذیرد. او گفت که ما همه باید با جدیت برای ممانعت از حمله احتمالی اسرائیل به رفح (در جنوب غزه) تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین در واکنش به ادعای‌های منتشر شده مبنی بر درخواست قطر از حماس برای تعطیلی دفاترش در این کشور گفت: هیچ توجیهی برای پایان دادن به فعالیت دفتر حماس در دوحه تا زمانی که تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر ادامه دارد، وجود ندارد.

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهگفتگوی رئیسی با امیر قطر: اقدام علیه ایران پاسخ سهمگین دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه