Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو - ایرنا - وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت : تعامل بسیار خوبی بین سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی ،شامگاه جمعه پس از دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو، اظهار داشت: در طول پنج سال اخیر سرویس های امنیتی ایران و جمهوری آذربایجان روابط رو به گسترش ، مثبت و سازنده ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روابط خوب سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور همسایه و هم مرز ، امنیت پایدار را برای هر دو کشور به ارمغان می آورد.
علوی با اشاره به مراودات گسترده میان مسئولان دو سرویس امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، افزود: این دومین سفر من پس از تصدی پست وزارت اطلاعات به جمهوری آذربایجان است ، روسای سرویس های امنیتی جمهوری آذربایجان نیز تاکنون چندین بار به ایران آمده اند، در سطوح پایین تر نیز روسای سرویس های امنیت خارجی دو کشور بصورت مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند .
وزیر اطلاعات، با اشاره به اشتراکات تاریخی ، مذهبی و زبانی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان ، گفت: این اشتراکات باعث می شود که امنیت دو کشور نیز به یکدیگر گره بخورد و به همدیگر مرتبط شود، بر این اساس سرویس های امنیتی دو کشور می بایست در جهت ایجاد منیت با یکدیگر همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.
علوی در ادامه اظهار داشت: روابط خوب سرویس های امنیتی دو کشور بر روابط دو کشور در سایر جنبه ها نیز اثر گذار بود و احیانا اگر فراز و نشیب هایی هم در روابط بوجود آمده ، سرویس های امنیتی سعی کرده اند ، این مسائل را مدیریت کنند و از اینکه چالش ها و تنش های احتمالی تاثیر منفی بر مراودات دو کشور همسایه بگذارد، جلوگیری کرده اند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد که تاکنون مقامات جمهوری آذربایجان با عقلانیت با مسائل برخورد کرده اند و بسیاری از مسائل را توانسته ایم حل کنیم .
علوی، در مورد محورهای همکاری مشترک سرویس های امنیتی دو کشور ، اظهار داشت: مبارزه با تروریسم جهانی، جرائم سازمان یافته و مقابله با قاچاق مواد مخدر و تبادل اطلاعات بخش اصلی همکاری و روابط سرویس های اطلاعاتی دو کشور را تشکیل می دهد.
وی افزود :سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و جمهوری آذریجان پیش نویس قراردادی را در خصوص تحکیم روابط امنیتی دو کشور تدوین و آماده کرده اند که امیدواریم در این سفر این قرارداد امضا شود.
وزیر اطلاعات ،مذاکرات امروزش با الهام علی اف را ثمر بخش عنوان کرد و گفت: ملاقات صمیمانه ای با رئیس جمهوری آذربایجان داشتیم و در مورد مسائل مختلف امنیتی با ایشان صحبت کردیم.
علوی افزود: در این دیدار ، پیام دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان که در آن تاکید شده 'امنیت جمهوری آذربایجان و امنیت جمهوری اسلامی ایران از یکدیگر تفکیک ناپذیر است ' را به ایشان رساندم .
خاورم** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري آذربايجان سفر وزير اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان

رئیس‌جمهوری گفت: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

‌به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت این کشور از هیئت همراه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از طرف رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و حق و عدالت دفاع کردند، سلام عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و پاکستان به صرف روابط همسایگی نیست، بلکه مبتنی بر رابطه تاریخی، تمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است، افزود: آنچه دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را پیوند داده، همین اشتراکات اعتقادی و دینی است و چنین پیوندهایی ناگسستنی است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور به‌طور حتم سبب انتفاع ملت‌های ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن به‌کارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در همه سطوح ارتقا بخشیم.

رئیسی گفت: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده‌ است، نسبت به انتقال تجربیات و تبادل ظرفیت‌ها در این زمینه با ملت پاکستان به‌ویژه در بخش‌های مختلف علم و فناوری، تکنولوژی، حمل‌ونقل و ترانزیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در روابط ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها باشد. ‌

جواد اوجی، وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است و پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی
  • رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند