Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایذه، فرزاد حسین پور اظهار داشت: طرح جنگلانه در زمین های ملی تنگ اتابکی دهستان هلایجان از توابع شهرستان ایذه اجرا شد.

وی افزود: نخستین برنامه جنگلانه شهرستان ایذه در سال 97 با کاشت بیش از 500 اصله نهال و حدود 600 بذر بلوط در تنگ اتابکی ایذه برگزار گردید.

حسین پور ادامه داد: این طرح با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه، اداره محیط زیست و‌ جمعی از فعالان محیط زیست انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه سابقه اجرای طرح جنگلانه را حدود چهار سال بیان کرد و گفت: جنگلانه یک طرح ملی است که به منظور فرهنگ سازی و بکارگیری مشارکت مردمی با هدف احیاء و ترمیم عرصه ها و رویشگاه های طبیعی در مناطق جنگلی و مرتعی انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: در سال‌های اخیر قاچاقچیان ذغال، آسیب‌های زیادی به جنگل‌های زاگرس وارد کردند که اینگونه طرح‌ها می‌تواند به احیاء جنگل های این مناطق کمک کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سردشت گفت : محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل های زاگرس واقع در دو شهرستان ، میرآباد و سردشت اجرا شد.   رحمت ابراهیمی افزود : آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال باتوجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می کند.   ابراهیمی افزود :این عملیات با دو تیم در دو منطقه این دو شهرستان با استفاده از ۶ دستگاه تراکتوروماشین مجهز به تانکر سمپاشی انجام می گیرد.   وی بیان کرد: این عملیات با اعتبار ۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار