Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سه عضو شوراي شهر راي خود را هومن طاهري اعلام کردند و بايد منتظر ماند و ديد آيا در روزهاي آينده جلسه انتخاب شهردار برگزار مي شود يا همچنان شاهد تداوم حاشيه هاي شوراي شهر خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا ، اين روزها شهر آبيک وضع خوبي ندارد و هم مردم و هم مسئولان نگران وضع موجود هستند و در خصوص انتخاب شهردار براي آبيک ، روند خوبي را مشاهده نمي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين روند به جايي رسيد که امروز حجت الاسلام مير اميني امام جمعه آبيک با جديت خواستار مطالبه مردم شد و اظهار داشت: اظهار نظرها و ورود به مسائل مختلف، از بلوغ و پختگي لازم برخوردار نيست و از همه مسئولين شهرستان به ويژه شوراي محترم تامين، متنفذين سياسي و خصوصا شوراي شهر به جدّ ميخواهم که هرچه سريعتر اختلافات را با هم کنار گذاشته و با ايجاد انسجام و احترام در عين اختلاف نظر ها سطح بلوغ و پختگي مديريتي خودرا براي مردم نمايان کنند.
وي افزود: انسجام مديران شهرستان در عين داشتن نظرات متفاوت براي ما يک اصل مي باشد و انتخاب شهردار يا هر مديري فرع آن است و يقين داريم که اگر به اصل وحدت پايبند نباشيم قطعا بعد از انتخاب شهردار اختلافات جدي تر خواهد شد و مشکلات جدي تري پيش خواهد آمد .

"هومن طاهري " انتخاب 3 عضو شورا
پس از بيانات امام جمعه آبيک و خبرنگار ما در حاشيه نماز جمعه موضوع را از اله يار مهدي رئيس شوراي اسلامي شهر آبيک جويا شد که وي در پاسخ اينگونه عنوان کرد:بطور طبيعي هر يک از اعضا نظر خود را در انتخاب گزينه شهردار دارند و ما 3نفر از اعضاي شورا( عبادي ،اينانلو و مهدي ) نيز پس از بررسي ها به اين نتيجه رسيده ايم که گزينه هومن طاهري نسبت به سايرين اولويت دارد و بر اساس قولي که داده بوديم که شهردار جديد بايد بالاتر از آگشته يا حداقل هم تراز وي باشد. به اين باوريم که وي تجارب بسياري دارد و مدرک مرتبط با اين سمت را دارد و اکنون نيز در جايگاه خوبي مشغول به فعاليت بوده و مي تواند براي شهر مفيد واقع شود. 
قدير اينانلو عضو ديگر موافق با انتخاب "طاهري" نيز در تماسي تلفني نظر خود را هومن طاهري اعلام کرد و همراهي خود با دو عضو شوراي خواهان هومن طاهري تاييد کرد.
از طرفي اسماعيل عبادي که حامي اصلي هومن طاهري به شمار مي رود ضمن اعلام موضع خود و دو عضو ديگر فوق الذکر اظهار داشت:ما سه عضو شورا قاطعانه اعلام مي کنيم که هومن طاهري شهردار مورد نظرماست و در جلسه انتخاب شهردار به وي راي خواهيم داد.
وي در پاسخ به اينکه چه افرادي کانديداي شهرداري آبيک هستند اظهار داشت: با توجه به عدم حضور و انصراف آقايان يحيي پور و محمد حسيني در جلسه قبل مقرر شد که از بين سه نفر ( طاهري ، شجاعي و انصاري ) انتخاب شود که نهايتا با انصراف انصاري اين انتخاب از بين غلامرضا شجاعي و هومن طاهري بايستي صورت پذيرد.

راي 4عضو ديگر شورا ؟
اما 4 نفر از اعضاي شوراي شهر ( آقايان دلوي ، ملک پور، اميني و خانم فيض اللهي ) موضع قاطعي را اعلام نکرده اند اما طبيعتا بايد بين شجاعي و محمد حسيني يکي را انتخاب کنند که (علي رغم انتقاد بسياري از حاميان و غير حاميان آنها مبني بر اينکه چرا از گزينه شجاعي بعنوان يک نيروي بومي با سابقه و آشنا به شهر و شهرداري آبيک بعنوان شهردار استفاده نمي کنند)، شواهد از انتخاب محمدحسيني از سوي اين 4 عضو شورا حکايت دارد.

تکذيب انصراف و عزم جزم براي خدمت مجدد
از سوي ديگر در تماسي که با يحيي پور شهردار اسبق آبيک داشتيم ، وي انصراف خود را تکذيب کرد و اعلام آمادگي خود را تمديد کرد و گفت : در روز جلسه بعلت اينکه مادرم در بيمارستان بود و به کما رفته بود ضمن اعلام به همه اعضا و فرماندار آبيک برنامه هاي خود را ارسال و آمادگي خود براي خدمت مجدد به مردم آبيک را اعلام داشتم و هم اکنون نيز با جديت بيشتري اعلام آمادگي مي کنم.

تکذيب انصراف و استفاده از ظرفيت ها
همچنين در تماس با محمدحسيني شهردار فعلي آبگرم و ديگر کانديداي شهرداري آبيک ، وي نيز انصراف خود از کانديداتوري شهرداري آبيک را تکذيب کرد و گفت: همچنان آماده هستم و در صورت انتخاب حتي با 4 راي ابتدا تلاش خواهم کرد اعضاي شورا را همدل و اتحادشان را برقرار کنم و با هم افزايي و استفاده از همه ظرفيت هاي شهر و مسئولان شهرستان در رأس آنها  امام جمعه معزز و فرماندارمحترم نسبت به رشد و توسعه شهر تلاش شبانه روزي داشته باشم.

تاکيد فرماندار براي برگزاري جلسه
از طرفي احمدپور فرماندار آبيک نيز در پاسخ به خبرنگار آريا با تاکيد بر حفظ انسجام و همدلي اعضاي شورا اظهار داشت: نظرم حفظ وحدت و همدلي شوراست و با اظهارات امام جمعه محترم موافق هستم و اعضاي شورا بايستي به وفاق و همدلي نسبت به تشکيل جلسه اقدام نموده و يک نفر را انتخاب نمايند .
وي تاکيد کرد: طبق قانون اگر سه جلسه اين اتفاق بيافتد و جلسه بعلت عدم حضور اعضا تشکيل نشود تخلف محسوب شده و طبق روال قانوني پيگيري ها انجام خواهد شد و نهايتا به سمت سلب عضويت اين اعضا پيش خواهد رفت.

پيشنهاد جلسه رفع اختلاف ؟
اما ماجرا به همين جا ختم نشده و عبداله ملک پور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در پي اظهارات امام جمعه محترم تصميم گرفتيم پيشنهاد کنيم که با 3 عضو ديگر شورا که براي رفع اختلافات موجود جلسه اي داشته باشيم و به بررسي موضوعات بپردازيم و فارغ از هر نتيجه اي پس از جلسه به نزد امام جمعه آبيک رفته و شرح ماوقع نماييم و با ايشان همفکري و تبادل نظر داشته باشيم که متاسفانه مورد موافقت اعضاي مذکور قرار نگرفت.

مردم کجاي تصميمات هستند؟
به گزارش خبرگزاري آريا، اين موضوعات در حالي مطرح مي شود که شهر دچار مشکلات و نيازهاي زيادي است و مردم نيز نگران وضع موجود هستند و به نظر مي رسد اگر همينطور به پيش برود شوراي شهر حتي آبستن وقايع جديد و غافلگير کننده نيز باشد . لازم است تامل بيشتري در تصميم گيري ها لحاظ شود و يک اصل مهم در نظر اعضاي شورا و مسئولان مرتبط و متنفذين و افرادي که لابي هاي پشت صحنه را مديريت مي نمايند بايد مورد توجه قرار گيرد که اين اعضا در ايام انتخابات همواره " مردم " و رضايت مردم را بعنوان مهمترين و اصلي ترين شعار و وعده و باور خود مطرح کرده اند که حتما بايد در نظر گرفته شود که اگر اينگونه نشود ، شهر و شهرستان آبيک ضربه بزرگي خواهد خورد . حال بايد منتظر ماند و ديد آيا جلسه بعدي تشکيل خواهد شد يا دوباره آبستراکسيون شده و جلسه برگزار نخواهد شد و يا اينکه اتفاق ديگري در پيش است...


بيانات امام جمعه آبيک درباره شوراي شهر را اينجا بخوانيد


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک شهردار شوراي شهر مهدي آبستراکسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن