Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی که در رأس هیأتی اقتصادی-سیاسی برای دیدار و گفتگو با مقامات عالی رتبه ترکیه به منظور انجام مقدمات دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور به ترکیه سفر کرده است، روز جمعه به طور جداگانه با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی و ترکیه‌ای دیدار کرد.

وی استفاده حداکثری از فرصت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و ترکیه را در توسعه مناسبات فی‌مابین حائز اهمیت دانست و بر لزوم حمایت همه‌جانبه دو دولت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور در این نشست‌ها با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و ترکیه بر ضرورت تلاش دو دولت در راستای تسهیل همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ فعالان اقتصادی دو کشور در راستای منافع متقابل تاکید کرد.

واعظی اظهار داشت: امروز فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در ایران فراهم است و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ترکیه در اجرای این پروژه‌ها استقبال می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به نیروی انسانی توانمند و متخصص در ایران، افزود: آمادگی داریم تا در راستای انتقال تجربیات و گسترش همکاری‌های مشترک، زمینه‌های لازم را برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در پروژه های ترکیه فراهم کنیم.

در این نشست‌های جداگانه فعالان اقتصادی ایرانی در ترکیه و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه‌ای علاقه‌مند به همکاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های کشورمان در بخش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود با رئیس دفتر رئیس جمهور پرداختند.

کد خبر 4484923

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سرمایه گذاری خارجی محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان