Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@11:25:49 GMT

بیدار باش همگانی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۸۵۳

بیدار باش همگانی

خبرگزاری فارس: مهدی فضائلی در یادداشتی با عنوان «بیدار باش همگانی» نوشت:

این بیدار باش عمومی رهبری است به همه ملت؛ از مردم عادی گرفته تا جریان‌های سیاسی و مسؤولان.

علت این بیدارباش همگانی و این هشدار عمومی چیست؟

پاسخ این‌که اولا" دشمن خبیثی مثل آمریکا رودرروی ماست. دشمنی که لحظه‌ای از ضربه زدن به منافع و مصالح ما درنگ نکرده و نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنی که ذره‌ای از ابراز دشمنی با ما هم ابایی نداشته و ندارد و دشمنی که با همه توان، ۴۰ سال است در صدد انتقام از ملت ایران است، چرا که مانع چپاول و دست اندازی نامشروع او به دارایی‌های خودش شده است؛ و ثانیا" این‌که، دشمن خبیث باز هم طرح و برنامه دارد برای توطئه جدید.

مواجهه با چنین دشمنی جز با بیداری و هوشیاری کامل امکان‌پذیر نیست.

یک ملت و جامعه بیدار چه خصوصیاتی دارد و باید داشته باشد؟

نخست این‌که، لحظه‌ای از تلاش و کوشش برای پیشرفت غافل نیست و پیوسته می‌کوشد افق‌های تازه‌ای را فراروی خود بگشایند.

دوم این‌که، نقطه اتکای اصلی اش برای این پیشرفت، پس از خداوند، توانمندی‌ها و داشته‌هایی است که در اختیار خودش است و می‌تواند آن‌ها را مدیریت کند و نه وعده‌ها و سراب‌ها، به خصوص وعده‌های دشمن!

سوم، موقعیت شناس است و هنگامه‌ها و بزنگاه‌های حساس و مهم را می‌فهمد و در چنین برهه‌هایی تصمیمات درست می‌گیرد؛ مثل دوران دفاع مقدس و فتنه‌های گوناگون از جمله فتنه ۸۸ و آشوب‌های دی ۹۶.

و چهارم، دشمن شناسی است. رو در رویی با دشمن، آن هم دشمنی، چون آمریکا بدون شناخت ناممکن است.

آگاهی به ویژگی‌های ذاتی این دشمن، ترفندهایش، سوابقش، عوامل و نفوذی‌هایش، کینه‌ها و نیت‌های سیاه و پلید پنهان پشت لبخند هایش برای این رویارویی ضروری است.

پنجمین و آخرین نکته هم، این‌که تلاش برای پیشرفت، خودباوری و اعتماد به نفس، موقعیت شناسی و دشمن شناسی جز پشت سر جانشین امام معصوم، به بیراهه خواهد رفت و ترک این مرحله بی همرهی خضر نشاید!

پایان بخش این یادداشت هم هشداری است ویژه و سربسته به طیفی از اصلاح طلبان که بار دیگر تندروی را آغاز کرده‌اند و مقدمات آشوب طلبی را فراهم می‌کنند!

این جریان بدسابقه بداند، چنین رویکردی گریزگاه مناسبی برای سلب مسوولیت از روی کار آمدن دولت ناکارآمد نیست و در شرایط کنونی آگاهانه یا ناآگاهانه همسویی با خواسته‌های دشمن تلقی خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یادداشت مهدی فضائلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟

بسیاری از افراد به‌طور مداوم به اندازه کافی نمی‌خوابند و به اصطلاح «کمبود خواب» دارند. اگرچه رفع این مشکل مهم است اما به گفته متخصصان نباید سعی کنید آن را با یک خواب طولانی صبحگاهی در آخر هفته جبران کنید.

در دنیای امروز «آرام گرفتن» به کاری دشوار تبدیل شده و افراد زیادی به خاطر انباشته‌شدن خستگی، برای به خواب رفتن یا بیدار شدن از خواب با مشکل مواجهند.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد که خواب طولانی‌تر نیز لزوماً مفید نخواهد بود.

به گزارش روزیاتو، خوب استراحت کردن مهم است زیرا کم‌خوابی با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و چاقی، اضطراب، افسردگی و ضعف عملکرد شناختی مرتبط است.

گای میدوز، موسس و مدیر بالینی «مدرسه خواب» می‌گوید: «این روزها خستگی چیز متعارفی است. ما فراموش کرده‌ایم که چگونه خوب بخوابیم. اکثریت قریب به اتفاق مردم به اندازه کافی نمی‌خوابند.»

کارشناسان برجسته نکات مهمی را در مورد عادات خواب سالم به اشتراک گذاشته‌اند. آنها هشدار داده‌اند که تا دیروقت در رختخواب ماندن می‌تواند تاثیری منفی بر ساعت بدن شما بگذارد.

پروفسور فاستر توضیح داد که پرخوابی، برای مثال در آخر هفته، می‌تواند به معنای از دست دادن نور صبحگاهی باشد.

او هشدار داد که آخر هفته‌ها نباید بیشتر از یک ساعت اضافه بخوابید و همچنین توصیه کرد که اگر کمبود خواب دارید می‌توانید آخر هفته آن را جبران کنید اما نباید بدون وقفه این کار را انجام دهید و ساعت‌های متمادی بخوابید.

گای میدوز توضیح داد: «این کار برای جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی شبانه‌روزی است؛ جایی که درنهایت احساس خستگی و گیجی می‌کنید زیرا سیستم‌های بیولوژیک شما انتظار داشتند که بیدار باشید اما شما هنوز در حال چرت زدن هستید.»

کارشناسان همچنین قوانین طلایی خود را برای جبران کمبود خواب به اشتراک گذاشتند. یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید. این کار در واقع می‌تواند مهمتر از مدت زمان خواب شما باشد. تا دیروقت خوابیدن می‌تواند منجر به عقب راندن ساعت بدن شما شود و صبح روز بعد کارتان برای بیدار شدن و رفتن به محل کار سخت‌تر می‌شود.

به گفته پروفسور فاستر فقط در صورتی که شدیداً نیاز دارید آخر هفته‌ها دیر بیدار شوید و در حالت ایده‌آل این زمان نباید بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد.

به گفته کارشناسان، خلاف آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، یک روتین خواب سالم می‌تواند شامل فشردن دکمه اسنوز (Snooze) به معنی به تعویق انداختن بیدار شدن باشد.

مطالعه‌ای در مجله Sleep Research نشان داد افرادی که ۳۰ دقیقه زمان برای بیدار شدن صرف می‌کنند در برخی از تست‌های شناختی عملکرد بهتری داشتند.

اما اگر بیشتر از این چرت می‌زنید و هر ۱۰ دقیقه دکمه اسنوز را فشار می‌دهید و سعی می‌کنید بیشتر بخوابید، گای میدوز توصیه می‌کند که بهتر است یک یا دو ساعت بخوابید.

او توضیح می‌دهد: «خواب تکه‌تکه‌شده، رخوت و کسل بودن را افزایش می‌دهد. بهتر است زنگ ساعت خود را برای زمانی تنظیم کنید که واقعاً می‌خواهید بلند شوید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح چیست؟
  • چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • قدردانی از زحمات پرسنل فراجا وظیفه‌ای همگانی است
  • طوفان الاقصی وجدان ملت‌های آزاده دنیا را بیدار کرد
  • اتفاق جالب در تیم لیگ برتری؛ کمی دیر بیدار نمی‌شوید؟
  • از حکم لغو تحریم دانشگاه شریف تا ورود غول‌های رسانه‌ای به دشمنی‌های علمی
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید