Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:06:04 GMT

اساس جام باشگاه ها در حد و اندازه جهان نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۰۶۲

اساس جام باشگاه ها در حد و اندازه جهان نیست

کارشناسان معتقدند: مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان از نظر کمیت خوب بود ولی از کیفیت خوبی برخوردار نبود و اساس برگزاری جام باشگاه ها در حد و اندازه جهان نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجید خدایی عضو شورای فنی کشتی آزاد با حضور در برنامه نبض ورزش درباره مسابقات کشتی آزاد بابل گفت: مسابقات لیگ جهانی مسابقاتی است که با ابداع کشتی ایران و شخص رسول خادم چندسالی است که برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال دو تیم از ایران در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات به خوبی برگزار شد اما از کیفیت خوبی برخوردار نبود.   
او افزود: اسپانسرهای تیم ملی کشتی در شرایطی که رئیس فدراسیون استعفا کرده است و فدراسیون با سرپرست اداره می شود در این مسابقات حضور پررنگی داشتند.

خدایی در ادامه گفت: برگزاری لیگ جهانی خوب است و شور و اشتیاق در کشتی گیریان ایجاد می کند اما اینکه از تیم های مطرح جهان در مسابقات شرکت کنند مهم است و به توسعه کشتی کمک می کند. این مسابقات در زمان مناسبی برگزار نمی شود چون برگزاری این مسابقات با مسابقات جهانی فاصله زمانی کمی دارد.

او افزود: کشتی گیر، مربی، داور، تماشاچی، رسانه ها، فدراسیون کشتی و تیم ملی کشتی ذینفعان لیگ کشتی هستند. لیگ داخلی نیز  کیفیت همیشگی را ندارد. گشتی گیران به دلیل تراکم مسابقات به خوبی در این مسابقات شرکت نمی کنند و ما اسپانسرها را نیز از دست داده ایم. او افزود: در گذشته، زمانی که کشتی در کشور لیگ برگزار می کرد بسکتبال و والیبال در کشور لیگ نداشت اما لیگ از لحاظ مالی نتوانسته رشد کند بنابراین ذینفعان خود را از دست داده است. مسابقات لیگ فضایی برای استعداد یابی کشتی است و می تواند به تیم ملی کشتی کمک کند.

خدایی در پایان از تیم های شرکت کننده در لیگ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که فدراسیون بتواند اتحادیه جهانی کشتی را برای برگزاری لیگ جهانی کشتی با خود همراه کند.

مجید حاتمی کارشناس کشتی دیگر مهمان برنامه گفت: سطح کیفی این دوره از مسابقات مطلوب نبود و در حد و اندازه جهان نبود. در هیچ کجای جهان ورزش های انفرادی به صورت لیگ نداریم ولی کشور ما اصرار بر برگزاری جام کشتی باشگاه های جهان را داشت که برگزار شد سال آینده نیز در ایران برگزار خواهد شد و ایران میزبان همیشگی مسابقات بوده است.   او افزود: ما در جهان باشگاه نداریم پس نمی توانیم جام باشگاه های جهان را برگزار کنیم. اساس برگزار جام باشگاه های جهان نشدنی است و در حد و اندازه جهان نیست. از بین 6 تیم خارجی هر تیم 10 کشتی گیر داشت که از کل 60 کشتی گیر خارجی فقط ده کشتی گیر سابقه حصور در مسابقات جهانی داشتند و دو نفر در بوداپست حضور داشتند که یکی در رده 19 و دیگری 22 جهان قرار دارند.

حاتمی گفت: فدراسیون تمام سعی خود را برای استفاده از کشتی گیران مطرح جهان در مسابقات جام باشگاه های جهان کرده است. او افزود: به دلیل استقبال کم از این مسابقات بهتر است پولی که در این دوره از مسابقات هزینه می شود در کشتی خودمان و در جام تختی هزینه شود و جایزه ها دلاری باشد تا جام باشگاه های کشور از کیفیت بهتری برخوردار شود.
  او افزود: ما لیگ آرمانی در ایران نداریم، لیگ دسته دو، دسته یک را نیز به گونه  ای که در قبل برگزار می شد نداریم. مسابقات نیاز به کیفیت دارد و اگر به همین صورت برگزار شود دو سال دیگر حتی ایران نیز رغبتی به شرکت در مسابقات نخواهد داشت.
 حاتمی گفت: لیگ بستری است برای استعدادیابی بنابراین از لیگ نباید به عنوان سفره ای که پهن است استفاده کرد. در لیگ از نظر کیفیت باید سرمایه گذاری کرد تا کشتی گیران بیشتری از سطح جهان در مسابقات شرکت کنند. برگزاری انفرادی مسابقات در جهت تقویت رنکینگ جهانی می تواند ایده خوبی برای فدراسیون باشد. کاوه سرمربی تیم بیمه رازی بابل در ارتباط تلفنی گفت: مسابقات از نظر کمیتی خوب بود ولی مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار نبود.  مسابقات قهرمان جهان تازه تمام شده است بنابراین برگزاری تورنمنت در سطح جهان باید در زمان مناسب باشد تا مورد استقبال دیگر کشورها هم کشور خودمان باشد.   رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در ارتباط تلفنی گفت: برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان به ابتکار و پیشنهاد ایران بوده است و برای جا افتادن یک حرکت نو در سطح جهان نیاز به سرمایه گذاری دارد. امیدواریم با مهیا شدن شرایط به ویژه از نظر مالی کشتی گیران جهان رغبت بیشتری برای شرکت در این مسابقات داشته باشند.  او افزود: فدراسیون کشتی تلاش کرد در برگزاری این دوره از مسابقات وقفه ای ایجاد نشود و تاریخ برگزاری مسابقات به گونه ای باشد که بتوانیم از کشتی گیران مطرح جهان دعوت کنیم.
 لایق در ادامه گفت: رایزنی ها برای شرکت تیم های مختلف از کشورهای جهان انجام شده است اما برخی کشورها تمایلی برای حضور در جام باشگاه ها ندارند.

لایق گفت: در جام باشگاه های جهان در کشتی فرنگی هفت تیم اعلام آمادگی کرده اند و تیم های صاحب نام جهان از جمله روسیه و اوکراین، گرجستان و مجارستان در این مسابقات حضور خواهند داشت.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشتی جام باشگاه های جهان مسابقات کشتی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی

به گزارش "ورزش سه"، فردین معصومی، کشتی‌گیر مازندرانی سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی، در حاشیه مراسم واگذری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا درباره تماشای کشتی در ماه‌های اخیر گفت: بله کشتی را که همیشه دنبال می‌کنم بخصوص که حالا امیررضا (اشاره به پسرش که کنارش ایستاده) در مسابقات حضور دارد.

معصومی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال را هم دنبال می‌کند و فکر می‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد گفت: اینکه پرسیدن ندارد، باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.

معصومی درباره رفتن گل‌محمدی و حضور اوسمار در راس کادر فنی تیم محبوبش گفت: به هر حال این حاصل زحمت آقا یحیی بوده و هنوز نمی‌شود به مربی جدید نمره‌ای داد و بگوییم ایشان کار کرده اما به هر حال هر کسی برای پرسپولیس بزرگ زحمت بکشد هوادار دوستش دارد و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم.
این کشتی‌گیر سابق درباره اینکه با توجه به استقلالی بودن پسرش مشکلی بین آنها ایجاد نمی‌شود، گفت: نه ،به هر حال هر کسی آزاد است یک رنگ و یک تیم را دوست داشته باشد. ما هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. آنها همیشه دوم می‌شوند و آن پایین‌ها هستند و تنور لیگ را داغ کرده‌اند.

در ادامه علیرضا، فرزند کشتی‌گیر معصومی، درباره کری‌خوانی‌های پدرش گفت: من و بابا خیلی در این حال و هواها نیستیم. فقط مهم این است که الان کدام تیم در رتبه اول است و در صدر جدول قرار دارد تا ببینیم آخر فصل چه پیش می‌آید.

اینجا بود که دوباره فردین معصومی  در بین کلام پسرش گفت: البته الان جام نمی‌دهند و جام را آخر فصل می‌دهند.

سپس امیررضا معصومی گفت: امیدوارم همین روند صدرنشینی برای استقلال ادامه داشته باشد.

او درباره شرایط خودش هم گفت: من بعد از مسابقات جام بین المللی  جام یاشاردوغو به تیم جوانان اضافه شدم و امیدوارم بتوانم به کشتی کشورم در رده جوانان کمک کنم. فکر کنم حدود دو ماه دیگر مسابقات آسیایی جوانان برگزار می‌شود و بعد از مسابقات المپیک پاریس هم رقابت‌های قهرمانی جهان را داریم. امیدوارم تیم کشتی ما در مسابقات المپیک پاریس و جوانان ما در جهانی بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

او درباره مسابقات انتخاباتی آمریکا که اتفاقات بزرگی در آن رخ داد و کشتی‌گیران به‌نامی حذف شدند و به المپیک نخواهند رفت، گفت: بله، همیشه در سال المپیک یک پوست‌اندازی می‌شود در تیم‌های کشتی دنیا که آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبود. ما هم تغییر سرمربی تیم ملی کشتی و آمدن آقای محسن کاوه را به فال نیک می‌گیریم و همان‌طور که در مسابقات آسیایی درخشیدند امیدوارم در المپیک هم بدرخشند. همان‌طور که می‌دانید کشتی همیشه جورکش کاروان ورزشی ایران بوده و امیدوارم در المپیک هم این را به همه ثابت کند.

دیگر خبرها

  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!