Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@12:45:22 GMT

تاج اعلام کرد: VAR به ایران می آید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۰۸۲

رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: به تمامی اتفاقات روز گذشته اشراف دارم و نظرمان برای آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران مثبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  این روزها آتش اشتباهات داوری دامن فوتبال ایران را گرفته و حاشیه فراوانی را ایجاد کرده است. به مانند بازی روز گذشته استقلال که با تصمیم اشتباه داور جو بسیار زیادی از سوی بازیکنان آبی پوش ایجاد شد و فضای رسانه را تحت تاثیر خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل است که نبود سیستم VAR (کمک داور ویدئویی) در فوتبال ایران بیشتر از قبل به چشم می‌آید و حضورش از نان شب هم واجب تر است. به مانند لیگ‌های حاشیه خلیج فارس که این سیستم را بعد از جام جهانی به لیگ برتر فوتبالشان اضافه کردند و اشتباهات تاثیرگذار داوری در هر مسابقه را به حداقل رساندند.

مهدی تاج که برای برگزاری کارگروه فیفا برای جام جهانی 2022 به قطر رفته بود و دیدار خوبی با اینفانتینو و دیگر مسئولان ارشد فیفا داشت، ظهر امروز به کشور بازگشت و گفت: کارگروه خوبی از سوی فیفا برگزار شد و آقای اینفانتینو شخصا با حضور در این کشور توضیحات مفصل و با جزییات زیادی را ارائه کردند. به اعتقادم ایشان به مانند یک معلم عمل کرد و با روی باز همه نکات را به حضار منتقل کردند.


رییس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص اشتباهات داوری و لزوم آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران گفت: از تمامی اتفاقات رخ داده در روز گذشته با خبر و در جریان اعتراضات و مصاحبه بازیکنان هستم. نظر ما و فدراسیون فوتبال هم در استفاده از این سیستم مثبت است. باید مرجع آن را در تهران قرار دهیم تا تمامی شهرها با استناد به آن از کمک داور ویدئویی استفاده کنند. هر چند که باید اتلاف وقت را به حداقل برسانیم و توقف در بازی را به یک دقیقه و 20 ثانیه برسانیم تا فوتبال از جذابیت نیافتد.

 

اظهار نظر مثبت تاج از چراغ سبز فدراسیون به استفاده از سیستم VAR در لیگ برتر فوتبال ایران پرده برمی‌دارد. سیستمی که برای اولین بار در جام جهانی 2018 روسیه استفاده شد و اشتباهات داوری در مسابقات حساس را به حداقل رساند. حالا با بالا رفتن اشتباهات سهوی داوری در فوتبال ایران باید بگوییم وجود این سیستم ویدئویی بیش از پیش نیاز است تا با اتکا به آن حواشی مختلف را کنار بگذاریم و با تمرکز بر مسائل فنی و تاکتیکی سطح فوتبال را بالاتر ببریم.

منبع: ورزش سه

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده

دنيای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد بی‌انضباطی‌ها و برخی حواشی فوتبال ایران برای هر که آب نداشته باشد، برای فدراسیون «نان» دارد! در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.
 
از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.
 
همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود. 
 
ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرپرست فدراسیون فوتبال: ایرادهای مدنظر فیفا برطرف شد بازیکنان معروف متخلف خدمت سربازی محروم نمی‌شوند!

دیگر خبرها

  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول