Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@05:05:24 GMT

افزایش چشمگیر مهاجرت از ایران به اروپا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۱۰۶

افزایش چشمگیر مهاجرت از ایران به اروپا


فرارو- دفتر امور پناهجویان اتحادیه اروپا گفته شهروندان ایران و ترکیه به طور روزافزون در سراسر اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی می‌کنند.
به گزارش فرارو، این دفتر گفته در چند ماه گذشته، ایران و ترکیه هر دو در میان پنج کشور بزرگ مهاجرفرست قرار گرفته‌اند. بنا به گفته این آژانس مهاجرتی، در اکتبر گذشته ۳۱۷۰ ایرانی در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند که این در بیش از دو سال گذشته، بالاترین رقم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شش ماه گذشته از هر سه متقاضی ایرانی بیش از یک نفر مورد پذیرش قرار گرفته است.
در ماه اکتبر، شهروندان ترکیه‌ای هم یک رقم بی‌سابقه‌ای ثبت کردند به طوری که در این ماه ۲۸۸۰ شهروند ترکیه‌ای درخواست پناهندگی داده‌اند. در شش ماه گذشته، با درخواست پناهندگی بیش از ۴۴ درصد متقاضیان ترکیه‌ای موافقت شده است.
طبق آمار دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا، در ماه اکتبر بیش از ۶۰۵۰۰ نفر درخواست پناهندگی داده‌اند که در سال جاری بالاترین رقم ماهانه است. اکثر این پناهجویان، از کشور‌های سوریه، افغانستان و عراق بوده‌اند.
کاریکاتور موهن، سفر وزیر دانمارکی به ایران را به تاخیر انداخت
در پی افزایش آمار پناهجویان ایرانی به دانمارک، مقامات این کشور به فکر انجام مذاکراتی با ایران برای بازگرداندن برخی پناهجویان به وطن اصلی‌شان افتادند. اما یک کاریکاتور موهن این مذاکرات را متوقف کرد.
به گزارش کپنهاگ‌پست، پس از اینکه اینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک، سال گذشته عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، توافق دانمارک با ایران در خصوص بازگرداندن پناهجویان ایرانی، که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است، متوقف شد.
عکس مورد نظر نشان داد که استویبرگ روی صفحه دسکتاپ آی‌پدش یک کاریکاتور مناقشه‌برانگیز از حضرت محمد (ص) دارد که در سال ۲۰۰۵ ترسیم شده بود. ایران این اقدام وزیر را تحریک‌آمیز دانست و در نتیجه مذاکرات درخصوص پناهجویان را به تعویق انداخت.
قرار بود که وزیر مهاجرت دانمارک در نوامبر ۲۰۱۷ به تهران سفر کند تا درباره پناهجویان ایرانی با مقامات ایران گفتگو کند، اما این سفر به خاطر صفحه دسکتاپ وزیر دانمارکی به تاخیر انداخته شد. ایران از صفحه دسکتاب آی‌پد وزیر ابراز ناخرسندی کرد.
استویبرگ هنوز به ایران سفر نکرده و در نتیجه در خصوص بازگرداندن پناهجویان پذیرش‌نشده به ایران توافقی حاصل نشده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کشور آلمان این روزها شاهد افزایش چشمگیر جنایات برضد مسلمانان است تا جایی که براساس آمار رسمی، این جنایات در سال 2023 نسبت به سال 2022 دو برابر شده است.

بیانیه‌ای که دیروز (دوشنبه) از سوی دولت آلمان و به درخواست کریستف دی فریس، نماینده حزب اتحادیه دمکرات مسیحی صادر شده، بیانگر این مطلب است که یک هزار و 464 مورد جرم برخواسته از نفرت علیه مسلمانان در سال 2023 در مناطق مختلف این کشور انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که این آمار، بیش از دو برابر آماری است که در سال گذشته 2022 در این باره به ثبت رسیده که تعدا آنها به 610 جرم می‌رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این رویکرد در سال 2024 نیز ادامه دارد به گونه‌ای که در سه ماه نخست سال جاری، 137 جرم برضد مسلمانان ثبت شده است.

برپایه این گزارش، 53 نفر به دلیل این دسته از جرم‌ها در سال 2023 و 9 نفر در سه ماهه نخست سال 2024 مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • وزیر خارجه انگلیس: حمله ایران به اسرائیل بسیار چشمگیر بود