Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:56:59 GMT

کاشان|کشف یک مهرکده زیرزمینی در سفید شهر+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۱۶۸

کاشان|کشف یک مهرکده زیرزمینی در سفید شهر+ تصاویر

مجید منتظر ظهوری کاوش گر شهر زیرزمینی طسمیجان سفید شهر از کشف یک مهرکده زیر زمینی مربوط به آئین "میترائیسم" خبر داد و گفت: این آیین مذهبی متعلق به پیش از اسلام است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

مجید منتظر ظهوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم  از کاشان با اعلام خبر "کشف یک مهرکده  زیر زمینی  مربوط به آئین  "میترائیسم ، گفت : برخی شواهد باستان شناسی بدست آمده این فرضیه را تایید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پروژه شهر زیر زمینی طسمیجان سفیدشهر اذعان داشت: احتمال تغییر کاربری در قرن ٦ و ٧ و استفاده  از این مکان به عنوان کلیسا نیز وجود دارد که تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

وی گفت: این بنا دارای "پلان چلیپایی" بوده و  به احتمال زیاد مهرکده بوده و دارای چهار صفه با سقف جناغی شکل و تختگاه برای نشستن بوده است.

منتظر ظهوری تاکید کرد: احتمال اتصال این مکان به شهر زیر زمینی طسمیجان نیز وجود دارد که تحقیقات برای ارزیابی دقیق تر وجود دارد. 

لازم به ذکر است آئین میترائیسم قبل از زرتشت بوده و دارای شباهت های زیادی به لحاظ معماری با برخی کلیساهای مسیحیت دارد.

انتهای پیام/

R7845/Pne/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • پیشنهاد ریاضت آبی برای مدیریت ابرچالش آب کشور
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • پیشنهاد اتاق ایران برای مدیریت ابرچالش آب
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود