Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری از پاسخ دادن به سوالی درباره نقش «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی طفره رفت و بحث را به ایران برگرداند.

به گزارش فارس،  پامپئو روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و وزرای خارجه و دفاع کانادا این اظهارات را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تصویب قطعنامه‌ای در مجلس سنای آمریکا برای پاسخگو کردن بن سلمان جهت قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: «باید بدانیم که ایران هم در منطقه اقدام به قتل کرده است.»

پامپئو گفت که دولت آمریکا برای قوه مقننه در این کشور احترام قائل است و برای دریافت توضیح درباره ماجرای قتل خاشقچی با حکومت سعودی در تماس است. وی ادعا کرد ترامپ به صراحت گفته می‌خواهد تمامی کسانی که در قتل خاشقچی نقش ایفا کرده‌اند را مجازات کند.

سخنان این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده ک ترامپ بارها گفته که به دلیل تجارت‌ تسلیحاتی با عربستان سعودی برنامه‌ای برای تنبیه بن سلمان ندارد.

پامپئو در ادامه همچنین مدعی شد ایرانی‌ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) نیروهای آمریکایی را کشته و مجروح کرده‌اند و بایستی بابت این موضوع پاسخگو باشند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید

سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته و ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.

به گزارش فارس، سناتور ارشد و دموکرات آمریکایی برنی سندرز به اظهارات نخست وزیر اسرائیل که اعتراضات به سیاست‌های تل آویو در جنگ غزه را ضدیهودی خوانده واکنش نشان داد.

سندرز گفت، «نه آقای نتانیاهو، این (اعتراضات) ضدیهودی یا در حمایت از حماس نیست»؛ اگر نگاه کنیم که دولت افراط گرای شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر که ۷۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند را مجروح کرده است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: وقتی با بمباران بیش از ۲۲۱ هزار منزل مسکونی را در غزه تخریب، بیش از یک میلیون نفر را آواره و همه زیرساخت‌های مدنی را نابود می‌کنید این ضدیهودی نیست.

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

طی روز‌های گذشته دانشجویان چندین دانشگاه مختلف آمریکا با تحصن در دانشگاه‌ها خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

پلیس آمریکا تا کنون صد‌ها نفر از دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

سندرز که خود از مهاجران یهودی آمریکاست اضافه کرد، «این ضدیهودی نیست که تخریب همه ۱۲ دانشگاه و ۵۶ مدرسه غزه را محکوم کنیم..» این ضدیهودی نیست وقتی که بدانیم دولت شما سیستم درمانی و بهداشتی غزه و ۲۶ بیمارستان این منطقه را از سرویس خارج کرده و بیش از ۴۰۰ پرسنل درمانی را کشته است.

وی در پایان گفته، «شما نمی‌توانید ما را از این جنگ غیراخلاقی منحرف کنید».

دیگر خبرها

  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد