Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از سناتورهای آمریکایی درصدد ارائه طرحی در کنگره هستند که بر اساس آن تمامی بانک‌های ایران به اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم تحت تحریم قرار گیرند. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، نشریه "واشنگتن فری‌بیکن" در گزارشی به نقل از منابعی نوشت که تعدادی از نمایندگان آمریکایی در مراحل اولیه طرحی هستند تا با طرح اتهام پول شویی وتامین مالی تروریسم علیه تمامی بانک‌های ایرانی، به تحریم و انزوای آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع به فری‌بیکن گفتند که این طرح جدید توسط "تد کروز" سناتور جمهوری خواه ایالت تکزاس و متحدانش در مجلس نمایندگان و سنا به پیش برده می‌شود و هدف آن قطع ارتباط تمام بانک‌های ایرانی از سیستم مالی جهانی به اتهام ایفای نقش در عملیات تروریستی هستند.

سناتور آمریکایی: برجام «یک پنی» به ایران نداد8 کشور اروپایی در بیانیه‌ای خواستار اجرای کامل برجام شدند

این طرح که توسط فری‌بیکن نیز رویت شده، با تمام بانک‌های ایرانی به عنوان تهدیدی تروریستی و پولشویی رفتار خواهد شد.

این طرح به موضوع روش مالی جایگزینی که قرار است میان ایران و اروپا و با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به کار گرفته شود نیز می‌پردازد که از جمله می‌توان به ارزهای رمز نگار اشاره کرد.

همچنین این طرح قصد دارد با تلاش دولت ایران در مداخله در بازار ارز برای جلوگیری از سقوط ارزش ریال ایران مقابله کند و با قرار دادن بخش مالی ایران در لیست سیاه به دنبال تحقق این هدف است.

این طرح کنگره پس از آن مطرح شد که نمایندگان تندروی کنگره از دولت ترامپ در تحرک سریع برای قطع دسترسی  مالی ایران ناامید شدند.

انتهای پیام/.

R36486/P36461/S8,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا